Vad kan DU om cookies i vista 64?!?

Permalänk

Vad kan DU om cookies i vista 64?!?

Hej!

Behöver din hjälp. Detta är en svår nöt att knäcka. Försöker logga in på mitt användarkonto på piratebay med vista 64. Får ett felmedelande att användarnamnet/lösenordet är felaktigt och att det inte går att logga in. Samma felmedelande får jag när jag försöker logga in på forumet www.rollspel.nu

När jag logga in på samma användarkonto på min xp dator och då går det utan problem.

På min vista dator har jag brandvägg med normal/medel säkerhet och jag användar virusprogrammet AVG. Datorn accepterar alla coockies från första och tredje part samt sessions- cookies.

Kan någon ge mig råd till hur jag ska göra för att kunna logga in på hemsidorna: www.piratebay.se samt www.rollspel.nu och vilka inställningar jag behöver göra i windows vista 64. Det finns en massa inställningar under "anpassad nivå" under säkerhetfliken, men vet inte om det är någonting där jag behöver ändra på för att kunna logga in på vissa hemsidor. Men är det inte konstigt att jag kan logga in på de flesta hemsidor, det är bara på rollspel.nu samt på piratebay.se som det inte går att logga in.

Hoppas någon kan hjälpa mig

Tack på förhand!

Vänliga hälsningar
Henrik

Permalänk
Medlem

Det är möjligtvis inte så att du har IE8?
Meningen var ju att den webläsaren skulle vara lite mer följsam efter W3C-standard och därmed kan ju det tänkas att du får fel pågrund av att script eller liknande inte körs "rätt". Prova att köra i kompabilitetsläge, du hittar detta under verktygs-menyn och gör inställningar där.

/G

Permalänk

Inga problem här... Vista x64 och Internet Explorer 8... antiviruset är Avast Home.

Har inte ändrat några inställningar... allting är "standard".