Permalänk
Medlem

Hmm, bara en lite lätt off topic fråga :
Vilka optiska möss på marknaden har högst DPI ?
Vilka av dessa är bra ?

Sen undrar jag lite det här med att många säger att lasermöss inte är bra om man kör FPS spel med låg sens.
Om man tittar på vad de riktigt duktiga i tex Team fortress 2 kör med så är det just lasermöss i mycket låg sens.
Hur kommer sig detta ?

Edit : Min ett år gamla rejält använda Ikari Optical verkar hålla på att sakta paja. Den lägger av vid vissa tillfällen och måste reconenctas.
Synd på den absolut bästa och skönaste mus jag nånsin ägt.

Jag skulle inte ha allför mycket emot att köpa en ny ikari, men det är ju kul med omväxling så jag kollar lite marknaden för möss.
En intressant mus jag inte hört mycket alls om här är Gigabyte GM-M8000. Den har fått jättebra betyg överallt och ser hyfsat skön ut.
Nån som har något att säga om den ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

jag tycker du ska köpa en ikari laser, den håller hur bra som helst för mig, och har en mattyta(inge handsvett)... sen har den lite bättre funktioner än optiska.

och bajsgrym precision!

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Använder du hög sens? Isåfall går vissa laser möss bra, har du låg sens glöm laser då dom skippar vid snabba rörelser.

Om du inte har väldigt låg sens och har normalstora händer så är Ikari Laser nog bland de bästa valet du kan göra. Adjustable DPI 1->3200, dvs du kan ställa exakt vad du vill.
Den är extremt skön att hålla i, greppet slår alla andra möss.
Tyvär dyrare än din budget dock :/
Finns en Optisk version men den är komiskt nog sämre än lasermusen med skipping, och saknar en hel del features.

Nja, har du verkligen provat Ikari Optical ?
Någon skipping lider den absolut inte av vad jag har märkt efter ett års användande.
Sweclockers testade både Ikari Optical och laser för ett tag sedan och kom fram till att den optiska var bättre lämpad för FPS-spel. Har läst liknande från andra recensioner.

Edit : Läste Sweclockers recension igen och jag hade fel här. De säger inget om detta. Läser massa tester av Ikari laser just nu och den verkar verkligen superb. Undrar varför jag inte köpte en sån från början istället.

Själv har jag dock inte testat lasermusen och kan därför inte säga något om mina egna erfarenheter där.

Ikari Optical är den skönaste och bästa musen jag testat såhär långt. Dock verkar den nu efter ett års hår trogen tjänst tappa kontakten så att man måste dra ut och sätta in sladden vid vissa tillfällen, så jag måste tyvärr köpa en ny mus.

En mus som dock är lite dyrare för tillfället är den där Gigabyte GM-M8000 som jag nämnde i ett tidigare inlägg. Sällan har jag sett någon mus få så mycket positiv kritik.
Dess enda egentliga nackdel är att den är dyr (runt 700 spänn i Sverige).
Förhoppningsvis sjunker den i pris framöver, den är ju trots allt väldigt ny på marknaden. Tror den släpptes i Maj.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk

Kör MS SideWinder på en Slickride......kör tokhög sens på Cs:S 7,0 funkar exemplariskt.
Min konsumtion av olika möss och mattor är stor(dålig förlorare).....men måste säga att den kombination jag kör nu är den bästa för mej.....är ju så oerhört beroende hur man spelar vad som passar vem!!!

Visa signatur

ANTEC 1200 v3, ASUS CROSSHAIR ,AMD 975 @ 4,4GHz,SCYTHE NINJA III,ASUS HD 6990 4GB @ 1000-5000MHz,CORSAIR VENGEANCE 16GB @ 1600MHz,INTEL 320 80GB,1TB+500GB HD,ACE EDGE3200,TRITTON PC510,G19,27",WIn7x64
"Man kommer längre med ett vänligt ord och en laddad pistol, än bara med ett vänligt ord"

Permalänk
Medlem

Ja, den där Microsoft Habu är en grymt skön mus.
Dock har den tydligen en stor nackdel : Den läser av underlaget på lite för hög höjd. Därmed blir den tyvärr oduglig för fps-spel, enligt mig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

Deathaddern är skiit skön!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Är det verkligen inte en kotte här som prövat Gigabyte GM-M8000 ?

Funderar stark på att köpa denna, som det verkar, supermus.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Microsoft sidewinder mouse är perefkt:
2000 dpi, utbytbara vikter mustassar i olika material skickas med, Asken med vikter och tassar används som mus-ankare. (så du alltid har gott om sladd tillgängligt.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K | MSI MEG Z390 ACE | DDR4 32 GB 3200 MHz | MSI RTX 2080 X Trio | NZXT X62 Kraken | Samsung 970 EVO M.2 500GB, Intel 660P 2TB M.2 SSD | Corsair RM750X V2 | Be quiet! base 601

Permalänk

Jag har en Logitech MX518 ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=326548 ) sen cirka 3 år tillbaka. Den är underbar och har hållit sig i nästintill toppskick sen dess.

Visa signatur

| Antec P183 | Intel Core i5 @ 2,67 GHz | Asus P7P55D PRO | Asus Radeon HD5850 | Corsair Dominator 1600 MHz (2x2GB) | Intel X25-M G2 80 GB | 2 x Western Digital Caviar Green 1TB | Creative SB X-Fi XtremeGamer | Corsair HX750W |