Permalänk
Medlem

Dubbla skärmar

Hej.

Undrar om man kan spela på en skärm samtidigt som jag kan ha kvar Windows på den andra för Msn och musik?

Hur går man till väga?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

du aktiverar båda skärmarna och sen väljer du vilken du vill ha som primär skärm, sen är de klart!

jag använde mig av de tidigare, då spelade jag på min 24" och hade HWmonitor uppe på min 19" sidan om.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

blir det inte varmare för grafik kortet då? mer krävande

Permalänk
Medlem

en extra skärm som bara visar msn eller liknande kommer kanske påverka kortet med 1 eller 2 grader. jag märkte ingen skillnad alls på mitt sytsem, och då hade jag båda skärmarna kopplade på samma kort.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Ja, du kan göra så. Dock så minimeras spelet om du trycker nånstans på andra skärmen. Visa spel tillåter dig att köra i window mode fast spelet tar upp hela skärmen, om du förstår vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aonike
Ja, du kan göra så. Dock så minimeras spelet om du trycker nånstans på andra skärmen. Visa spel tillåter dig att köra i window mode fast spelet tar upp hela skärmen, om du förstår vad jag menar.

Okay. Då förlorar man vitsen med två skärmar. Går det att lösa på något sätt?
Förutom att köra i window mode

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid ha två datorer som har varsin skärm men som man styr med samma tangentbord?

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>