Ännu en nätaggs fråga :D 350w till 8800gt?

Permalänk
Medlem

Ännu en nätaggs fråga :D 350w till 8800gt?

Tror ni nätagget som är i https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/antec-nsk-13... kommer att klara av att driva ett 8800gt och en amd x3 710?

Permalänk
Medlem

Kan gå men agget kommer nog att pressas hårt.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Re: Ännu en nätaggs fråga :D 350w till 8800gt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bzkit
Tror ni nätagget som är i https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/antec-nsk-13... kommer att klara av att driva ett 8800gt och en amd x3 710?

det beror på vilka övriga komponenter du ska ha i burken?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Kommer att vara en 500gb hdd, dvd brännare, 2gb 800mhz minne plus då x3 710 som jag skrev tidigare.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är väl lite svårt och säga om man inte vet mer exakt vad det är för modell på agget. Är det av kvalité så ska det gå bra.

Permalänk
Medlem

Det är ett Earthwatts 350w så ja det kommer fungera utan problem.
Dock måste du köra adapter för det finns ingen PCi-E kontakt.

Permalänk
Medlem

okej, jag litar på dej då då kör jag på de!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bzkit
okej, jag litar på dej då då kör jag på de!

Hur många amper har agget på 12v? står på klisterlappen så kan man garanterat säga att det kommer fungera.
Jag har själv nämligen ett Earthwatts 380w men det lär inte vara detsamma som det där då NSK agget är rejält modifierat.

Permalänk
Medlem

Har ett Antec NSK 3300-chassi med ett 380W nätagg. Kör geforce 9800gt utan problem.

Permalänk
Medlem

Irriterande att det inte verkar finnas några detaljerade spec:ar ens på Antecs hemsida... Det här är ju ett 350 agg som verkar specifikt för de här smålådorna... Kanske inte 100% säkert att det pallar detsamma som Earthwattsaggen? I vilket fall saknar det som sagts PCI-expresskontakter.

Jag tror förvisso agget klarar belastningen, så länge man håller ventilationen under kontroll iallafall.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Irriterande att det inte verkar finnas några detaljerade spec:ar ens på Antecs hemsida... Det här är ju ett 350 agg som verkar specifikt för de här smålådorna... Kanske inte 100% säkert att det pallar detsamma som Earthwattsaggen? I vilket fall saknar det som sagts PCI-expresskontakter.

Jag tror förvisso agget klarar belastningen, så länge man håller ventilationen under kontroll iallafall.

True dock är det nytt så kraften ligger på 12v, har letat efter vettiga recensioner på lådan men det verkar inte existera.

Permalänk
Medlem

Har hittat film på youtube på en kille som kör med HD4870, dualcore, och tre 1tb hdd. Tycker att de jag ska ha i borde ungefär lika mycket, eller har jag fel?

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, jag tänkte köpa ett https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/ace-rawdeal...

Kommer den palla 8800 gts, 2.5 dualcore, 1st 320gb HDD?

Permalänk

Ace är skit, undvik som pesten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixxo
Lånar tråden lite, jag tänkte köpa ett https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/ace-rawdeal...

Kommer den palla 8800 gts, 2.5 dualcore, 1st 320gb HDD?

snälla var inte dumdristiga när det gäller nätdelar, köp inte skräp, vill inte starta en "ace" tråd igen. Lägg mer pengar på kvalité än skitagg.

absolut det kan kanske fungera ok ett tag. men kom ihåg att andra delar kan ta skada ifall ace:en ger upp

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bzkit
Har hittat film på youtube på en kille som kör med HD4870, dualcore, och tre 1tb hdd. Tycker att de jag ska ha i borde ungefär lika mycket, eller har jag fel?

Lite mindre drar din, klockar du inget så kan du räkna med att systemet drar strax under 200w.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixxo
Lånar tråden lite, jag tänkte köpa ett https://www.inet.se/datorkomponenter/naetaggregat/ace-rawdeal...

Kommer den palla 8800 gts, 2.5 dualcore, 1st 320gb HDD?

Det där är bland det värsta du kan köpa, håll dig långt borta ifrån Ace säger jag bara (folk kommer hålla med mig också).
Hur mycket pengar har du att spendera som max?

Permalänk
Avstängd

att det inte är kraftigt uppenbart att man inte sparar på viktigaste komponenten i burken och som driver alla andra komponenter. vad är det för folk på detta forumet nuförtiden...? Detta brukade vara entusiasternas oas. SUCK

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Lite mindre drar din, klockar du inget så kan du räkna med att systemet drar strax under 200w.

Det där är bland det värsta du kan köpa, håll dig långt borta ifrån Ace säger jag bara (folk kommer hålla med mig också).
Hur mycket pengar har du att spendera som max?

Ca 400 kr för nätagget, sen räcker det om det håller 1 år, ska köpa ny dator sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixxo
Ca 400 kr för nätagget, sen räcker det om det håller 1 år, ska köpa ny dator sen.

Varför stödja köp och släng konsumptionen i onödan? Men kör på om du tycker det är värt 400kr i sjön.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Annars kollade jag lite på recom, är det bättre?

Permalänk
Hedersmedlem

Om nästa dator köps i delar varför inte köpa ett ordentligt agg nu och bara föra över till nästa dator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Om nästa dator köps i delar varför inte köpa ett ordentligt agg nu och bara föra över till nästa dator?

För att jag upg bara den här datorn som jag använder nu, och jag behöver inte något super nätagg. Värdelöst att köpa ett dyrt nätagg till en ganska dålig dator när man ska bygga en ny om ett år, då har nog nya, bättra nätagg kommit.

Permalänk
Medlem

Värdelöst att lägga pengar på ett skräpagg om du ändå vill ha ett bättre agg inom ett år, tycker nog snarare jag... Det är ju inte så att det sker enorma revolutioner på nätaggsmarknaden (även om det förstås släpps bättre efterhand där med) så du förlorar inte speciellt mycket på att köpa rätt från början... Det är iallafall min åsikt.
Vetef-n om det där Ace agget ens klarar ett 8800GTS problemfritt för den delen...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

jag hade ett ace raw 620, körde ett 880 gt 512 bm med 3 diskar och en q9300 oklockad, den gav upp, började lukta bränt bad till gud att det bara var nätdelen som tagit skada.

snälla lyssna på folk,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
att det inte är kraftigt uppenbart att man inte sparar på viktigaste komponenten i burken och som driver alla andra komponenter. vad är det för folk på detta forumet nuförtiden...? Detta brukade vara entusiasternas oas. SUCK

håller fullständig med

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixxo
För att jag upg bara den här datorn som jag använder nu, och jag behöver inte något super nätagg. Värdelöst att köpa ett dyrt nätagg till en ganska dålig dator när man ska bygga en ny om ett år, då har nog nya, bättra nätagg kommit.

Om du nu vill ha ett billigt nätaggregat, så ta hellre ett FSP400 PNF, som håller hyfsad kvalitet.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=77290

29A på 12V-linan driver rätt mycket.

Enda nackdelen är att aggregatet saknar PCI-e, men de brukar ju skicka med en molex till PCI-e adapter med grafikkortet, så det bör inte vara något problem.

Visa signatur

~Pelle~