EU-böter ger Intel röda siffror

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0rdaerhet
Åh nej, måste dom skaffa ett riktigt jobb istället för att odla. Stackars.

Tror du att kött växer i kyl och frysdiskarna?
Och vad är ett "riktigt" jobb? Är det kanske att pyssla med något så viktigt som att göra layouten för hobbex-katalogen?

Visa signatur

weee!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Det är så här EU tjänar pengar så de kan fortsätta ge bidrag till bönder för att elda upp sitt spannmål istället för att ge till fattigare länder...

Bidraget ges istället för att de ska odla....

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Inte för att det var så väl formulerat kanske, men jag tror inte så många ifrågasätter arbetsinsatsen. Den stora frågan är varför vi skall fortsätta producera mat/bilar/båtar och liknande om det är ekonomiskt fördelaktigt tjäna pengar på något annat och importera istället. Antingen hittar man ett svar eller också får man acceptera att bidragen tydligen är försvarbara.

Du inser inte hur farligt läge det blir att inte ha någon matproduktion inom landet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Bötesbeloppet står säkerligen i proportion till hur mycket extra pengar Intel tjänat/ AMD förlorat på Intels fulspel. Ett straff efter storleken på brott är rimligt i min mening.

(mer text)

håller med, dock borde bötesbeloppet varit det tiodubbla, dom har tjänat MYCKET mer än 1 miljard euro på att muta dom där datorföretagen, på den tiden hade ju amd athlon och intel bara p4, och en athlon ägde ut en p4 med båda händerna bakbundna, dom var mycket mer dominerande då en vad intel är idag.

Bojkotta Intel, All makt åt AMD!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Du inser inte hur farligt läge det blir att inte ha någon matproduktion inom landet?

Jo (vilket jag antydde i det tidigare inlägget), och därför misstänker jag att man rätt snabbt kommer inse att man kanske får leva med bidragen trots allt. Det bör väl dock vara upp till var och en att bilda sig en egen åsikt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Tur inte AMD fick böter då.
Hade AMD haft möjligheten hade de också "mutat" datortillverkarna.

så jag borde dömmas för mord för att jag kan döda någon?? verkar vettigt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0rdaerhet
Åh nej, måste dom skaffa ett riktigt jobb istället för att odla. Stackars.

e du dum i huvudet min vän??

_____________________

lägg märke till att detta bara är bokföring. intel har blivigt dömda och därför har det effekt på deras resultat men så vitt jag vet har dom inte betalat det ännu. Dom överklagade väll dommen, så om dom döms oskyldiga behöver dom inte betala.

Permalänk
Medlem

Tror inte det påverkar dem särkilt mycket i det stora hela xD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Så att vara bonde är inte ett riktigt jobb? Utan bönder ingen mat. Du kanske vill ha din mat importerad från något u-land i afrika, men jag tror att det är många här som inte vill det.

Exakt, Det är ju bönderna som håller svenska industrin uppe ju =/ för handeln är starkast i Sverige.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Vad har svenska bönder med intels förlust att göra?

EU agerade rätt enligt mig, dock har jag inget emot Intel för det, jag hade säkert gjort samma sak i deras skor om jag fått chansen att tjäna mer pengar.

Intel var helt enkelt inte tillräckligt duktiga på att dölja sina affärer under bordet.
Tvivlar inte en sekund på att AMD inte har nåt fuffens för sig nånstans.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostmork
Tycker bara det sitter fint att megaföretagen får böta lite då och då, de lär nog klara sig ändå och med lite tur används pengarna bättre av EU.

Vad fan är det för jävla argument?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0rdaerhet
Åh nej, måste dom skaffa ett riktigt jobb istället för att odla. Stackars.

Att vara bonde är mycket tuffare än många andra jobb och vad ska du äta förresten?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Inte för att det var så väl formulerat kanske, men jag tror inte så många ifrågasätter arbetsinsatsen. Den stora frågan är varför vi skall fortsätta producera mat/bilar/båtar och liknande om det är ekonomiskt fördelaktigt tjäna pengar på något annat och importera istället. Antingen hittar man ett svar eller också får man acceptera att bidragen tydligen är försvarbara.

Miljötänk min vän, miljötänk. Det är inte bra att importera ur den synpunkten, sjukdomar kan också spridas. Lokalproducerat är bäst.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
e du dum i huvudet min vän??

Haha nej! Han har säkert inte sett världen utanför tullarna i Stockholm eller liknande! xD Personen i fråga har säkert ett mycket HÅRT "vända-papper" jobb på ett kontor som saknar luftkonditionering. Hahaha!

OnT: Har man svinat ska det kännas. Det värsta är väl att vi kommer få fan iom högre priser istället! xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abbe_93
Så att vara bonde är inte ett riktigt jobb? Utan bönder ingen mat. Du kanske vill ha din mat importerad från något u-land i afrika, men jag tror att det är många här som inte vill det.

Jag skulle föredra det ja, billigare och så kan några afrikaner få chansen till ett liv. Jag skulle däremot aldrig vilja tvinga någon annan att göra det. Men att tvinga mig att betala för några usla franska bönder som inte kan få sin verksamhet att gå runt samtidigt som man håller afrikanska (eller bönder i anda u-länder) utanför leder mest bara till minskad frihet, ineffektivitet och bidrar till massa svält på andra håll. Låt marknaden få fungera istället och ge folk valfrihet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0rdaerhet
Åh nej, måste dom skaffa ett riktigt jobb istället för att odla. Stackars.

OFFTOPIC

Det är tack vare bönderna som du har mat på bordet varje dag och med dagens politik så är jordbrukarna beroende va stöd för att ha någon möjlighet i världen att odla mat åt dig. För skulle inte Eu stöda jordbruket i Eu området så skulle priset på maten stiga drastiskt för att motsvara intäkterna från stöden.

Så det är dags att gräva ner det här skitsnacket med att jordbrukarna har det så bra. Då dom får så stora stöd ...

Ontopic

Själv är jag av den åsikten att det gynnar konsumenterna att Intel blir bötlagda för denna mutaffär.
Varför?

Jo skulle ingen ha börjat undersöka och göra någonting åt de så skulle vi fortfarande leva i Athlon/p4 tiden.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Miljötänk min vän, miljötänk. Det är inte bra att importera ur den synpunkten, sjukdomar kan också spridas. Lokalproducerat är bäst.

Om det endast är sådant det gäller borde det väl i så fall vara upp till kunderna att efterfråga och betala extra för lokalproducerade varor. Om de inte vill är de förmodligen inte så intresserade av de eventuella miljöfördelarna.

Permalänk
Avstängd

NEJ DET E INTE TACK VARE BÖNDERNA JAG HAR MAT, VI KÄKAR JU BARA BRASILIANSKT SKIT :@

Nu ska jag äta upp mina egna svenskodlade fingrar sen ska jag dö. hejdå.

Visa signatur

Gamern: Intel E8400 C0 @ 4 fucking ghz! | Dominator 4x2 @ 1042 | XFX 9800 GTX+ @ 808/2050/1150 | Gigabyte EP35 DS3 2.1
HTCP: AMD 3400+ | 1 GB Ram | ATI X600 256 MB
Laptop: Intel P 1,6 ghz | 1 GB Ram | 64 MB ATI-skit. 100 FPS i CS :D

Permalänk
Medlem

rätt ått intel! . Det ska vara rättvisst och båda tillverkarna behövs!!

tycker dock det är synd att det var så lite pengar.. ska göra ont i plånboken om man gör så.

Sen att pengarna förmodligen går till dom i eu-kommisionen som gör nån trevligt jordenrunt resa i vars ett jumbojet är en annan femma

________________________________________________

BTW vi ska vara stolta över våra bönder!! . Bättre att Sverige klarar sig självständigt än att vara beroende av massa andra länder.. det är helt fel väg att gå enligt mig!!. Sen finns det klart gränser för allt. Men att be något land i afrika att göra potatis eller morötter till oss och sen transpotera det och sånt..blir inte så billigt det iheller... Nu när miljötänket är "högsta modet" så får man väll se till det också

NÄ nu ska jag ut i min trägård där jag har ett helt träd med körsbär...såg att det kosta 80kr liten i affärerna och dom var inte från sverige ens. Dom i min trägård är gratis och enormt goda..kan inte bli färskare

Ha en trevlig eftermiddag

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
så jag borde dömmas för mord för att jag kan döda någon?? verkar vettigt

Jag förstår, ärligt talat, inte din jämförelse alls?
Du kanske missförstod mig?
Det jag menade var att om AMD hade haft chansen(haft lika mycket pengar som Intel alltså) så hade de gjort samma sak.

Vad är det AMD ska dömmas för? Din jämförelse är en aning skruvad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Jag förstår, ärligt talat, inte din jämförelse alls?
Du kanske missförstod mig?
Det jag menade var att om AMD hade haft chansen(haft lika mycket pengar som Intel alltså) så hade de gjort samma sak.

Vad är det AMD ska dömmas för? Din jämförelse är en aning skruvad?

Tror han menar att bara för att man kan betyder inte att man kommer/ska göra det.

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

De kommer inte få någon hjälp från mig. Hade funderat på kanske uppgradera till i5 men kommer inte ha råd och kommer ha viktigare saker i framtiden att spendera pengar på än att kasta ut alla pengar på datorn. Men de lär överleva förluster i några år. AMD har klarat sig länge med röda siffror.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dz2
Skånska bönder är för tillfället en promille utav vart pengarna går till.
Vi har ju i evigheter nu sett de franska bönderna protestera varje gång man försökt ändra på det.
Så att skyll inte på Italien eller skåne skyll på Frankrike till största del iaf

Jag är stolt över fransmännen, dom protesterar vilket man inte kan påstå om svenskar

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Jag förstår, ärligt talat, inte din jämförelse alls?
Du kanske missförstod mig?
Det jag menade var att om AMD hade haft chansen(haft lika mycket pengar som Intel alltså) så hade de gjort samma sak.

Vad är det AMD ska dömmas för? Din jämförelse är en aning skruvad?

det vet du inte, alla jätteföretag mutar inte folk

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
det vet du inte, alla jätteföretag mutar inte folk

Det är nog inte ens många bland de som faktiskt mutar folk som öppet erkänner att de gör det; man träffar bara mer eller mindre förmånliga avtal med andra företag.

Permalänk

Ashh Intel behöver lite smisk..

Liksom att gå plus 21 år är väl inte så tokigt? kan inte var amånga företag som gjort det och inte i den storleken häller

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Vi lär antagligen få se en stämning riktad från AMD direkt mot Intel med lite krav på skadestånd inom en snar framtid. Har man en dom i EU-domstolen på sin sida finns det nog ett par dollar att hämta ut.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Proffsmoddare

Man får tänka på att 1,45 miljarder dollar är väldigt mycket pengar. Det är ju även vinstpengar så att säga. För att ett företag ska få 1,5 miljarder dollar i vinst så lär de sälja för otroligt mycket mer. Det är inte direkt så att det inte svider för intel. Men det svider ju mest för AMD. Det är ju inte heller föregaget man bör straffa i sig så att säga. Det är de som gör beslutet att muta som ska straffas. Det måste bli mer personligt. Inte att intel ska böta si och så utan den som tog beslutet får en fin bot på flera miljoner. Det skrämmer bra mycket mer. Annars är det bara "företaget får ta smällen, vi chansar".

Ang bönder. Vafan tänker alla på som tycker att vi ska importera all mat?!? Vafan tror ni händer om det blir krig eller liknande? Vi har inte tillräckligt med mat i världen nu som det är. Och så ska vi sluta odla mat? Hoppas verkligen att detta var ett oseriöst skämt bara...

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McTw1st
de va på tiden att intel får röda siffror,

välkomen till de dödliga intel

Skulle inte tro det, hur mycket plus tror du Intel ligger, skulle tro att dom kan gå minus ett tag utan att gå under för det.

Värre är det för AMD, dom har inte råd att gå minus.
Just därför är jag glad att PII har blivit så poppis och hoppas AMD kan börja växa/utvecklas på riktigt utan hot om undergång.

Det som skrämmer mig lite är ifall Intel P55/i5/i7 presterar riktigt bra till ett mycket lågt pris, jag tror att P55 har potential att slå undan benen lite för AMD:s PII och bli nya pris/prestanda kungen.
Det vare inte optimalt för konkurrensen, som i sin tur behövs för att vi kunder ska kunna handla HW till rimliga priser.

Menmen, det är bara mina spekulationer och vi får se hur mycket P55 + cpu kommer gå lös på snart

Permalänk
Medlem

Det här var ju inte bra :/
AMD är inget alternativ i övre prestandasegmentet och vem tror ni får finansiera intels böter? Stalltips: konsumenterna.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psalt

Och vad är ett "riktigt" jobb? Är det kanske att pyssla med något så viktigt som att göra layouten för hobbex-katalogen?

HAHA

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed