Får ett I7 system plats i ett antec three hundred?

Permalänk

Får ett I7 system plats i ett antec three hundred?

Precis som rubriken lyder skulle ett i7 system med understående komponenter få plats i ett Antec Three Hundred?

ASUS P6T Deluxe V2, X58

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB

Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan

Intel Core i7 920

XFX GeForce GTX 275

Western Digital Caviar Black 500GB

Corsair Powersupply 750W Black,ATX/EPS

Samsung DVD±RW brännare

//jag vet att det inte är det bäst passande chassit till ett sådant system men det är det chassit jag hade till min förra burk och jag har inte hittat något nytt som jag gillar så tills vidare undrar jag om jag kan använda mitt gamla chassi...

Visa signatur

Intel i7 920 (4,0 Ghz) | Asus P6t v2 Deluxe | Corsair 6 GB Dominator CL7 | WD Black 640 GB | Corsair HX 750w | AMD 6970 2GB

Permalänk

varför skulle det inte få plats?

moderkortet håller ATX standard och chassit är byggd för det.
då skall det väl inte vara några problem eller?

Visa signatur

Vattenkyld AMD 955 och ATI 4890 xXx
inbyggd i ett Armor chassie

Permalänk
Medlem

jag har nästan likadant fast 2st 260 i ett p182...

men varför tvekar du ?

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk

Tack för svaren anledningen till att jag frågar är för att håller på och beställer grejerna nu och vill inte behöva beställa ett chassi separat om det inte hade fått plats.

Det är jag är mest rädd för är att cpu fläkten inte ska kunna få plats men ni tror den gör det eller?

Jag dubbel kollar gärna flera gånger innan jag bestämmer mig för något helt enkelt och det är bra att kunna bekräfta att någon har liknande setup i sitt three hundred. Sen är jag bara allmänt dålig på allt vad Atx standard osv...

Visa signatur

Intel i7 920 (4,0 Ghz) | Asus P6t v2 Deluxe | Corsair 6 GB Dominator CL7 | WD Black 640 GB | Corsair HX 750w | AMD 6970 2GB

Permalänk
Medlem

Det SKA funka. Kan dock rekommendera att mata chassit med fläktar, då det blir varmt med i7

Permalänk

Re: Får ett I7 system plats i ett antec three hundred?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av VanLarZen

//jag vet att det inte är det bäst passande chassit till ett sådant system men det är det chassit jag hade till min förra burk och jag har inte hittat något nytt som jag gillar så tills vidare undrar jag om jag kan använda mitt gamla chassi...

Varför skulle inte det vara bra? i7 tar ju inte mer plats än 775 eller am2 eller nån annan sockel, och Antec 300 är ett välventilerat chassi så ljudnivån är det nog det du behöver oroa dig för om något. Men Antec 300 är ett mycket bra chassi (enligt mig själv, SweClockers test och många andra här på swec) så du kommer nog bli nöjd om du köper det

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk

Huddit: jag har planerat att stoppa in så många fläktar som går eftersom jag också hört att det blir varmt.

JagHeterFelix: Jo jag vet eftersom jag ändå har köpt det en gång. Det jag syftade på var att undvika olika kommentarer om att att det är ett billigt chassi för ett sådant system samt att jag vill få ner ljudnivån (vilket kommer med nästa chassi) precis som du sa

Tack till alla er som svarat på min fråga.

En moderator kan stänga denna tråden nu om så önskas.

Visa signatur

Intel i7 920 (4,0 Ghz) | Asus P6t v2 Deluxe | Corsair 6 GB Dominator CL7 | WD Black 640 GB | Corsair HX 750w | AMD 6970 2GB

Permalänk

Jag kör med i7 i Antec Threehundred och har inga problem alls med plats. kan stoppa in mycket mer. Du kanske inte får plats med en HDD precis bakom grafikortet men det finns ju fler platser

Visa signatur

Primary: i7-4790k @ 4 GHz | Cooler Master Hyper 212 EVO | MSI Z97 GAMING 5 | Corsair Vengeance 8GB 1600Mhz LP | MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G | Samsung SSD PRO 850-Series 256GB | EVGA Supernova G2 850W
Equipment: BenQ XL2420T | Logitech Proteus Core G502 | QPAD QH-90 Pro | Steelseries QcK+ | Logitech Desktop USB Microphone

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Antec three hundred är ett bra och välventilerat chassi. Men hårddiskfästena är värdelösa och varenda vibration som uppstår vid aktivitet fortplantar sig i hela chassit som då fungerar som en resonanslåda vilket leder till att det låter som en trasig traktor när hdd:n tänker.
Hur vet jag då att det är chassits fel? Jo, hade ett p180 innan som diskarna inte lät ett dugg i, men det gick sönder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flix
Antec three hundred är ett bra och välventilerat chassi. Men hårddiskfästena är värdelösa och varenda vibration som uppstår vid aktivitet fortplantar sig i hela chassit som då fungerar som en resonanslåda vilket leder till att det låter som en trasig traktor när hdd:n tänker.
Hur vet jag då att det är chassits fel? Jo, hade ett p180 innan som diskarna inte lät ett dugg i, men det gick sönder.

Det är ju bara att hänga upp hårddiskarna i gummiband.