Någon som testat w995 SE:s nya medialur?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Dream on, dream on.

Finns ingen anledning att drömma, jag trodde faktiskt du visste sådan basfakta krings hårdvaran och delvis även deras clear bass mjukvara.

Ex. på andra reviews:

PC Advisor UK:

Citat:

The Sony Ericsson Walkman W995a has multimedia features that surpass some of our top-ranked phones. Both the camera and the music player go above and beyond the capabilities of the current BlackBerry model, the HTC smartphones, and even the iPhone 3GS (the camera, mostly).

Phone Arena UK:

Citat:

Does that mean it is the best as well? In terms of sound quality (not through the boxed earphones), camera performance and GPS, this is the case indeed.

Sen bör man alltid vara medveten om skillnader och olikheter inom modellerna vilket kan avvika. Jag säger inte att de är bäst men att just ljudet är SE's starka sida på deras Walkmantelefoner.

Visa signatur

------------------------------------------------
Intel E6850 | abit IP35 PRO | 2GB OCZ Titanium | 8800GT | Zalman 9700 CPU Cooler | P180

Permalänk

Om W995 bryr jag mig inte ett piss, aldrig varit intresserad av den då det är en C905 med 3.5mm kontakt och större skärm.

Det jag ville ifrågasätta var följande:
"Så har det varit sen deras första Walkman kom ut"

Vad jag vet så har SEs walkmanmobiler alldrig haft ett dugg bättre hårdvara för musiklyssning än tex motsvarande vanlig Sony Ericsson-telefon. (K750-W800, K800-W850, S500-W580, K660-W910, C905-W995)

Same shit diffrent names. (Tja, olika kod för "musikförvanldingen" i programvaran)

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Och där gick min sönder.... Kan inte ladda batteriet då den inte tror att det är ett SE-batteri. Och ingen täckning har jag heller.....

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Funkade att uppdatera telefonen

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Om W995 bryr jag mig inte ett piss, aldrig varit intresserad av den då det är en C905 med 3.5mm kontakt och större skärm.

Det jag ville ifrågasätta var följande:
"Så har det varit sen deras första Walkman kom ut"

Vad jag vet så har SEs walkmanmobiler alldrig haft ett dugg bättre hårdvara för musiklyssning än tex motsvarande vanlig Sony Ericsson-telefon. (K750-W800, K800-W850, S500-W580, K660-W910, C905-W995)

Same shit diffrent names. (Tja, olika kod för "musikförvanldingen" i programvaran)

Där har du i viss mån fel.
Först och fräsmt så har väl k800 och w850 har väl ingenting gemensamt? Då sistnämnda bland annat är slider. Samma sak gällandes k660-w910?

Annars håller jag med dig förutom gällandes c905-w995. Detta har jag även försökt intala dig tidigare men du tycks inte ta åt dig?
W995 har bland annat bättre ljudkvalite än c905. Apple Iphone 3gs tog dock över tronen av w995 som bästa musikmobil.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk

Jag har för mig jag läste en tråd där c905 flashades med w995 programvara. Ljudkvaliten för c905 blev mycket bättre, blixten slutade fungera.

K800 går att flasha till W850. Telefonen startar men i princip allt är ur funktion. (tror man kan nå musikspelaren och få TrackID att köra?)

K660 ska gå ganska bra att flasha till W910 om jag kommer ihåg rätt. Kan även kolla upp det.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

Japp, efter en sekunds googlande:
http://www.topsony.com/forum/upgrade-debrand-language-change-...
http://www.youtube.com/watch?v=8RSfRfdIZE0
http://forums.se-nse.net/index.php?s=&showtopic=40667&view=fi...
http://www.esato.com/board/viewtopic.php?topic=186088

"no sound is so incredible .... when the phone connect Koss and his dam in the equaliser to bass sound that is seriously incredible ... "

Inga hårdvaruskillnader då det kommer till musik, förutum 3.5mm, gällande w995-c905. Enligt mina slutsatser. Bevisa gärna motsatsen.

http://forums.se-nse.net/index.php?s=&showtopic=36674&view=fi...

"work perfect apart from the keylock u cant do yourself it has to be on auto and the start and end call its amazing if there was someway to fix these but as with running w850 on k800 never was going to happen."

Ja, avgör själva.

Justja, w995 har nog bättre ljudkvalitet än C905. Detta beror däremot inte på någon flashig ljudkrets som w995 skulle tänkas ha, och c905 sakna. Bevisen tycker jag är framlagda i det jag skrivit nu.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Ja man lär sig alltid något nytt. Dock lär det ha varit outnyttjad potential i c905.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Beställde precis en röd W995 till frugan, själv fick jag min svarta iPhone 3GS idag.

Permalänk

"2009 spells nothing but disaster for Walkman - without breakthroughs in audio quality, these phones won't be able to stand up against other music-playing devices."

http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-w995-en.shtm...

Eldar Murtazin, om W995.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
"2009 spells nothing but disaster for Walkman - without breakthroughs in audio quality, these phones won't be able to stand up against other music-playing devices."

http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-w995-en.shtm...

Eldar Murtazin, om W995.

Vad är då resten av skaran?
W995 har som sagt fått lovord i ljudkvalité av gsmarena och jag tror betydligt mer på dem. Dock innehar inte W995 toppen längre utan den blev slagen av iphone 3gs.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Vad är då resten av skaran?
W995 har som sagt fått lovord i ljudkvalité av gsmarena och jag tror betydligt mer på dem. Dock innehar inte W995 toppen längre utan den blev slagen av iphone 3gs.

Det är Eldar som säger det där nu, inte jag. Dock tror ja på han då han har haft rätt flera gånger förut.

En sak som jag även hört, från en oberoende sydafrikan. Han tänkte/tänker som så att ljudet som en enhet ger är inte tillfredställande bara för att enheten gör bra ifrån sig på ett frekvensresponstest. Han hade vid tillfället han sade det både en N81 och en K850.

Blindtestet som Eldar utfört mellan olika enheter borde bekräfta sydafrikanens teori. Jag antar att du läste hela testet? Fast Eldar kanske fejkade det helt och hållet?

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

Igår fick jag min w995 och den funkade 7 timma så nu blir det att skicka den på lagning....

Permalänk
Medlem

Hur är egentligen kvalitén på telefonen? När man läst tråden är det ju flera stycken som skriver att telefonen slutat fungera efter en kort tid och måste skickas in på reparation? Det sista man vill är ju att bli av med sin nyligen inköpta telefon? Hoppas verkligen det är sk måndagsexemplar och inte ett tecken på genuint dålig byggkvalité.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny buse
Igår fick jag min w995 och den funkade 7 timma så nu blir det att skicka den på lagning....

Om den inte är äldre än 10 dagar så ska du få en ny enligt DOA. Dead On Arrival. Företaget där du köpt den ska byta ut din trasiga mot en ny fungerande.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

Jo det gör dom men det tar ändå en vecka innan den nya kommer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny buse
Igår fick jag min w995 och den funkade 7 timma så nu blir det att skicka den på lagning....

Kollade du när den var tillverkad?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Det är Eldar som säger det där nu, inte jag. Dock tror ja på honom då han har haft rätt flera gånger förut.

En sak som jag även hört, från en oberoende sydafrikan. Han tänkte/tänker som så att ljudet som en enhet ger är inte tillfredställande bara för att enheten gör bra ifrån sig på ett frekvensresponstest. Han hade vid tillfället han sade det både en N81 och en K850.

Blindtestet som Eldar utfört mellan olika enheter borde bekräfta sydafrikanens teori. Jag antar att du läste hela testet? Fast Eldar kanske fejkade det helt och hållet?

Vad menar du med flera rätt?
Att ljudet som skickas ut har rätt respons gör att ljudet låter intill som det ska göra.
Att sedan många gillar mer bas med mera (Se t.ex w902 som ser ut att ha en eq. aktiverad från start.) Betyder inte att ljudet är bättre. Ett blindtest är bara dumt att gå på i detta fallet.

Jag läste hela testet och han lät väldigt Anti-SE så jag skulle inte tro honom. Bättre då att gå efter Gsmarena som är bra mycket mer objektiva.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoNamesWayne
Vad menar du med flera rätt?
Att ljudet som skickas ut har rätt respons gör att ljudet låter intill som det ska göra.
Att sedan många gillar mer bas med mera (Se t.ex w902 som ser ut att ha en eq. aktiverad från start.) Betyder inte att ljudet är bättre. Ett blindtest är bara dumt att gå på i detta fallet.

Varför? Det måste ju säga vad som medelpersonen tycker låter bäst?

En sak till som ett frekvensresponstest inte tar hänsyn till, vad jag vet, är hur ljudet är under tid. Nu är jag ingen expert på elektronik, men om det finns en effekt (som i en telefon) så bildas det värme. Vid olika temperaturer så leder olika material ström olika bra. Bara för att telefonen låter bra under bråkdelen av en sekund, då testet görs, borde inte betyda att telefonen kommer ge ifrån sig samma ljud då telefonen uppnått arbetstemperatur, då man har spelat ett par låtar..? Detta gäller då alla telefoner så klart.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Varför? Det måste ju säga vad som medelpersonen tycker låter bäst?

En sak till som ett frekvensresponstest inte tar hänsyn till, vad jag vet, är hur ljudet är under tid. Nu är jag ingen expert på elektronik, men om det finns en effekt (som i en telefon) så bildas det värme. Vid olika temperaturer så leder olika material ström olika bra. Bara för att telefonen låter bra under bråkdelen av en sekund, då testet görs, borde inte betyda att telefonen kommer ge ifrån sig samma ljud då telefonen uppnått arbetstemperatur, då man har spelat ett par låtar..? Detta gäller då alla telefoner så klart.

Jo men det är svårt. Låt oss säga att du hade ändrat Eq lite på någon lur och folk började tycka den är bättre? Sedan är det valet med hörlurar också. Somliga kräver lite mer bas för att låta bättre och i standardinställningen på de lurar med bra respons så kanske denna blir för låg.

Gsmarena är väldigt noga med sitt test och vet nog vad de håller på med. Om inte annat så har telefoner som mätts nog gjort det efter att ha varit inspelad då man nog går efter samma principer. Annars vore det rent utsagt dumt.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av esselte
Kollade du när den var tillverkad?

Ne var ser man det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benny buse
Ne var ser man det?

Under batteriet. Tex 09W24.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
"2009 spells nothing but disaster for Walkman - without breakthroughs in audio quality, these phones won't be able to stand up against other music-playing devices."

http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-w995-en.shtm...

Eldar Murtazin, om W995.

Ryska mobile-review är kända SE-hatare och nokia fanboys. Det är väligt sällan de skriver något postivt om SE.. jag skulle hålla mig undan från den sidan då alla deras recensioner är översatta från ryska och inte speciellt objektiva heller.

Permalänk

Ok den är tillbaka skickad redan............Någon vecka man ska passa sej för?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Ryska mobile-review är kända SE-hatare och nokia fanboys. Det är väligt sällan de skriver något postivt om SE.. jag skulle hålla mig undan från den sidan då alla deras recensioner är översatta från ryska och inte speciellt objektiva heller.

Nehepp, lösa teorier/anklagelser. Som vanligt på Sweclockers..

Tips: Kika på Sony Ericssons kvartalsrapport, och jämför med Samsungs. Eldar skriver bra om Samsung.

Edit: Påstår du på fullaste allvar att det är något fel på de konsulterade/anställda översättarna som används? För övrigt skriver Eldar hyffsat bra engelska så han skulle nog reagerat om recensionens innehåll blev ändrat eller vinklat av en översättare. Ja, Eldar brukar nu och då skriva på det internationella M-R forumet, på engelska.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Avstängd

Vadå jag är en N95 kopia xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Köpte en W995 förra veckan och det är den i särklass bästa lur jag haft, smidigt format och packad med funktioner. Jag kan faktiskt inte komma på något direkt dåligt med den.
Rekommenderas varmt!

Permalänk

Hur mycket glapp i sliden är "ok" egentligen? Jag jämförde min nyligen införskaffade W995 med en väns igår, och hennes lur gladdade mindre dock så glappade den likförbannat. Min glappar irriterande när man har telefonen i utfällt läge och trycker snabbt på navigations-pilarna/OK-knappen.
Men frågan är om jag orkar skicka in den till företaget jag köpt från (Nymobil.se) och vänta säkert flera veckor och sedan få tillbaka en mobil som med stor risk också glappar mer eller mindre. Har nämligen läst runt på nätet om att det är ett rätt så vanligt förekommande problem.

Permalänk
Medlem

Frugans glappar i stort sett ingenting, och den har hon haft sen i juli/augusti förra året.