iPhone 3Gs = iPhone 3G inom snar framtid?

Permalänk
Medlem

iPhone 3Gs = iPhone 3G inom snar framtid?

Bara jag som känner på mig att alla nya funktioner som videoinspelning, röststyrning, kryptering etc som utmärker 3gs kommer finnas på vanliga 3g rätt snart då någon lirare lyckas lägga in den nya lurens firmware på den gamla?

FLOPP APPLE!

Permalänk

Men vad är det som floppat? Har de lovat någon ny superlur?

Nej.

De har hottat upp iPhonen en bit, tycker man inte att den är värd det får man väl köpa den gamla luren. Jag är nöjd med 3G[s] eftersom jag avvaktat med att köpa en lur. Nu kommer jag att slå till, den känns kraftfullare och med bättre batteritid så är jag nöjd.

Det stora har hela tiden varit iPhone 3.0, Apple har inte nämnt ett skit om iPhone Nano och annat som det ryktats om.

Get real.

Permalänk
Medlem

Telefonens firmware kommer komma in på den gamla (gratis) och många av funktionerna kommer komma. Så är det sagt sedan länge.

FLOPP GEEKEN!

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Apple sa på keynoten att "den nya kameran kommer att ha stöd för videoinspelning" samt "3gs har stöd för kryptering och röststyrning"

dvs. de funktionerna kommer INTE 3.0 uppdateringen till "gamla" 3g att ha!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken
Apple sa på keynoten att "den nya kameran kommer att ha stöd för videoinspelning" samt "3gs har stöd för kryptering och röststyrning"

Jaha, och? Alltså, jag förstår inte vad du är upprörd över. Som tva säger, många av funktionerna kommer att finnas i de gamla iPhonerna... iPhonsensena? iPhones. Möjligt att en del av de som inte finns kan komma att hackas upp, vad vet jag. Men för mig spelar det ingen roll. Dessutom så kan man ju köpa den gamla fortfarande i 8 GB-varianten. Så det är ju fler valmöjligheter än innan. Prissättningen säger jag inget om dock, den är knasig och jag tycker det känns fel att Apple pratar om priser när man inte kan köpa den lös för det priset.

Nåja, det visste jag om sedan innan och har med det i beräkningarna när jag köper min iPhone.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av geeken

Nu läser du allt som en kossa som använder brunögat.
Att någon säger A->B och C innebär inte att inte D->B eller C gäller eller att D-> -B och -C som du vill påskynda.
Menar: Vaffan, så svårt är det väl inte det här med språk?

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Hårdvaran är ju uppdaterad också, dubbelt så snabb sa dom på WWDC. Jag ska lätt köpa en när ekonomin tillåter!

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem

iPhone 3G har en CPU på 412MHz och 128MB RAM. iPhone 3GS har en CPU på 600Mhz och 256MB RAM.

Lite snabbare blir den nog, men om det är värt att uppgradera för dom som redan har 3G modellen? Kanske... Det är ändå iPhone OS 3 som är den största och viktigaste uppdateringen enligt mitt tycke.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
iPhone 3G har en CPU på 412MHz och 128MB RAM. iPhone 3GS har en CPU på 600Mhz och 256MB RAM.

Det ryktas också om att den nya CPU'n är snabbare per MHz mot den gamla, och att den nya CPU'n därför kan jämföras med att vara runt dubbelt så snabb som den gamla. Samt att den har bättre grafikkort med stöd för en häftigare OpenGL-standard

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att iPhone 3Gs kommer vara lika snabb som original-iPhone innan Apple bloatware-ade operativet på den och gjorde den långsam.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk

iPhone 3GS är ungefär dubbelt så snabb som iPhone 3G så helt rätt. 3GS är snabbare per Mhz mot den äldre versionen av iPhone.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.