Behöver jag en MacBook?
Jag har fått möjligheten att skaffa mig en MacBook Pro 13 (Unibody) till ett bra pris. Men jag är osäker på om det är värt för mig att betala dom pengarna jag trots allt måste lägga, även om det som sagt är billigare.
Jag har redan en bra stationär PC, dessutom gillar jag att pilla med hårdvara och jag spelar en del samt trivs bra i windows-miljö även om det krävs lite pillande och tweakande. Jag undrar om ni tycker det kan vara värt att investera i en macbook dels för att det är en bärbar dator och dels för att det är en Mac?
Prylbögen inom mig är skitsugen på en ny Mac, jag kan ta med mig den överallt, redigera bilder, foton etc etc. (Även spela vissa spel). Men den prismedvetne kloka delen av mig säger att jag inte behöver en till dator, oavsett om den är billig eller icke-stationär. Jag har redan Sony Vegas Movie Studio Pro för redigering och Microsoft Word, Excel, Power Point, Access etc för produktivitet.
Jag studerar IT på högskolan så det är visserligen ett tungt argment för en bra laptop. Den kan jag ta med mig till föreläsningar och jobba med lite var som helst (bra batteritid på 7-8h).
Men å andra sidan har jag ju klarat mig alldeles utmärkt utan en laptop hittils.
Så tycker ni att jag har något att vinna på att skaffa mig en macbook?
Disskusioner om vad jag som människa verkligen behöver kan vi lämna till någon annan tråd, jag inser ju att det här är ett I-landsproblem så det visslar om det. Dock inte desto mindre intressant
Kom med åsikter, tips, funderingar och kommentarer!
Tack
/S
EDIT: Förresten, vad erbjuder Mac OSX som substitut till Microsoft Office? Ingår det något i Mac OSX?