iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Skicka iväg ett mail (finns på deras sida, under kundtjänst) där du skriver ditt ordernummer och eventuellt namn, och förklarar vad du vill göra, och kanske lite kort varför.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Efter en tids användande kan jag bara säga att batteritiden är märkbart bättre än på min gamla Nokia n82

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Batteritid..

2h musik
3h bluetoothmodem till datorn
1h surf på telefonen
30min samtal.

Klarar den sig en dag med den användningen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cluny
Batteritid..

2h musik
3h bluetoothmodem till datorn
1h surf på telefonen
30min samtal.

Klarar den sig en dag med den användningen?

Det ska den nog göra.

Jag lyssnar på musik ca 5h /dag, surfar 30min, spelar spel 1h och pratar i telefon 1h /dag.

Då håller den ca 2dagar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Heja Telenor!
Beställde min telefon i måndags och nu ett mail på att den är på väg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xzbits
Heja Telenor!
Beställde min telefon i måndags och nu ett mail på att den är på väg.

Oj det var lyx, fick beställa om min igår från Phone house då dem makulerade ordern pga system fel, kul " NOT "

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Vet ej om detta har tagits upp i forumet innan, men man kan få en svart iPhone 3GS 16GB utan abonnemang för ca. 4700 SEK...

Gör såhär...

1. Gå in på www.phonehouse.se
2. Välj iPhone 3gs svart 16gb
3. Välj - Telia som operatör
4. Välj - Abonnemang: Mobil till vänner 49:-/mån
5. Välj - Variant: 0:- förhöjd månadsavgift
6. Välj - Bindningstid: Obundet/nytecknande

Vipps, så blir summan bara 4695:- och man är ju obunden m.m.

Permalänk
Medlem

jag såg det nu, jag beställde igår med Telia Prata på 29kr/mån i 24 månader, men 0kr förhöjd avgift vilken blev 4295kr, detta ovan är ju bättre då man inte binder sig, jag kommer ändå köra tele2 abb. någon som har kollat upp detta?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet ej om detta har tagits upp i forumet innan, men man kan få en svart iPhone 3GS 16GB utan abonnemang för ca. 4700 SEK...

Gör såhär...

1. Gå in på www.phonehouse.se
2. Välj iPhone 3gs svart 16gb
3. Välj - Telia som operatör
4. Välj - Abonnemang: Mobil till vänner 49:-/mån
5. Välj - Variant: 0:- förhöjd månadsavgift
6. Välj - Bindningstid: Obundet/nytecknande

Vipps, så blir summan bara 4695:- och man är ju obunden m.m.

Någon som har ringt och kollat detta med deras webb order?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yugoboy
Vet ej om detta har tagits upp i forumet innan, men man kan få en svart iPhone 3GS 16GB utan abonnemang för ca. 4700 SEK...

Gör såhär...

1. Gå in på www.phonehouse.se
2. Välj iPhone 3gs svart 16gb
3. Välj - Telia som operatör
4. Välj - Abonnemang: Mobil till vänner 49:-/mån
5. Välj - Variant: 0:- förhöjd månadsavgift
6. Välj - Bindningstid: Obundet/nytecknande

Vipps, så blir summan bara 4695:- och man är ju obunden m.m.

Obunden ja, men operatörslåset?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Obunden ja, men operatörslåset?

Jaha? Det är bara att köpa ett rebelSIM så har du låst upp den från operatören...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Obunden ja, men operatörslåset?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yugoboy
Jaha? Det är bara att köpa ett rebelSIM så har du låst upp den från operatören...

Men det är fortfarande billigt, men jag tvivlar på att priset kan stämma, man kan ju bara köra ultrasnow på telefonen och öppna den.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk

Går att få vit också, bara att gå in och välja en...

Är JÄVLIGT nära att beställa nu, men jag är livrädd för att det helt enkelt är för bra för att vara sant. Vad man gör är alltså att man tecknar ett abonnemang för 0 månader, och sen har man en telefon som bara funkar med Telias simkort (fast som lätt går att låsa upp)?

Inga hakar, inga gömda månadskostnader eller något?

Känns nästan som att det är ett fel ifrån Phone House, men om man hinner köpa innan de ändrar så kan de så vitt jag vet inte göra något.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Kan någon hjälpa mig att rättfärdiga ett iPhone-köp?

Jag köpte en ny iPod Classic för ett par månader sedan och det känns som att den bara kommer ligga och damma ifall jag köper en iPhone ovanpå det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Kan någon hjälpa mig att rättfärdiga ett iPhone-köp?

Jag köpte en ny iPod Classic för ett par månader sedan och det känns som att den bara kommer ligga och damma ifall jag köper en iPhone ovanpå det.

Köp en iPhone och sälj iPoden?

Mycket skönare att ha MP3-spelare och telefon i ett istället för att behöva gå runt med två saker på sig hela tiden...

Vill verkligen beställa en iPhone från Phone House, men törs inte förrän jag får det hela mer bekräftat... Jag vill inte fastna i något dyrt abonnemang...

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Är väl mest att det tar emot att sälja dels för att den är graverad och jag har därför fäst mig extra vid den, samt av någon anledning känner mig obekväm med att sälja elektronik. Ja, jag vet, jag är lite knasig. Men men.

Någon som kan komma på olika användsningsområden för både iPhone och iPod Classic?

Permalänk

Genmah:

Jag la en beställning hos The Phone House på en iPod 3G S 32GB Telialåst UTAN abonnemang (gick jättebra att välja på sidan förut.)

Från orderbekräftelsen online:

Dagen efter fick jag detta mail från The Phone House:

--------------------------

Hej!

Tyvärr så säljs inte Iphone utan abonnemang, vi kommer därmed att
makulera din beställning.

Du är välkommen att lägga en ny beställning på Iphone+abonnemang.

Pengarna har enbart reserverats och reservationen kommer att hävas i
samband med makuleringen.

Vi beklagar och hoppas att du har överseende.

Telefon kundtjänst 0771-110350
Öppettider: Månd-fre 09.00-18.00

Med Vänliga Hälsningar
The PhoneHouse

--------------------------

Så om det är för "bra för att vara sant", eller i The Phone House's fall bara bra, så ska man inte hoppas för mycket. Mig veterligen är det ganska tvexamt om de ens får annulera en order bara sådär för att "Tyvärr så säljs inte Iphone utan abonnemang". Vadå säljs inte? Det framgick tydligt på sidan med priser och allt att den gick att köpa utan abonnemang till ett "kontantpris". Men men, The Phone House kan suga min..... Har beställt en lur från Telia istället.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Hm, men då känns det som att det är äkta i alla fall. Jag menar, hur stor är chansen att de gör två misstag med utbudet? Man tycker ju att de bör ha dubbelkollat efter att de gjorde fel första gången.

Ska nog slänga iväg en beställning, så fort jag har kommit över den psykiska spärren att lägga ~5000kr på en mobiltelefon... Jag har som mest lagt 500kr på en förut, usch... Är det värt det?

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk

Jag vet inte, jag kan köpa min till företaget, hade jag tagit ut samma pengar i handen hade jag fått ~3500kr efter arbetsgivaravgifter och skatt, så jag ser det som att jag betalar 3500 för den, vilket jag anser det är värt.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk

Ja, helt klart.

Jag tror faktiskt att jag väntar tills nästa lön. Har Phone House kvar erbjudandet så slår jag till.

Har de inte kvar erbjudandet... Kommer jag grina ner mig

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah

Någon som kan komma på olika användsningsområden för både iPhone och iPod Classic?

iPoden för hela arkivet och iPhonen för "bäst just nu"? Den stora fördelen med Classic är ju att de flesta kan få in hela sitt musikarkiv på den, vilket är svårare på en iPhone med dess begränsade minne. På detta vis kan jag tycka att iPoden skulle vara som klippt och skuren för längre resor och dylikt och iPhonen för lite mer vardagslyssnande.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
iPoden för hela arkivet och iPhonen för "bäst just nu"? Den stora fördelen med Classic är ju att de flesta kan få in hela sitt musikarkiv på den, vilket är svårare på en iPhone med dess begränsade minne. På detta vis kan jag tycka att iPoden skulle vara som klippt och skuren för längre resor och dylikt och iPhonen för lite mer vardagslyssnande.

Så sant, så sant. En iPod kan vara bra att ha vid längre resor på grund av batteriförbrukningen och så slipper man oroa sig för flygplansläge och liknande.

Kom gärna med fler bra tips och anledningar för att ha både en iPhone och iPod. Ja, jag vet, jag är kanske lite larvig. Men har man beslutsångest så har man!

Permalänk
Medlem

Vilka gratis program använder ni för att konvertera om video/filmer till iphonen?

Finns jättemånga men har inte hittat något som funkar perfekt...

Kommer att konvertera mest avi-filer.

Hittade en ganska bra sida: http://chrisbevan.com/projects/podsize/

Permalänk
Inaktiv

Videora iPhone/iPod Converter

Permalänk
Medlem

Hittade 3Media Video Converter vilket verkar bra.

Men filmerna blir större efter att jag konverterat de från avi. till H264.

Kan heller inte testa hur det ser ut för att jag har inte fått iphonen ännu...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr
Hittade 3Media Video Converter vilket verkar bra.

Men filmerna blir större efter att jag konverterat de från avi. till H264.

Kan heller inte testa hur det ser ut för att jag har inte fått iphonen ännu...

Du lär nog inte hitta nåt bättre än videora iPod/iPhone converter...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag säger Handbrake: http://handbrake.fr/

Permalänk
Medlem

Man har olika åsikter om vad som är bäst såklart, jag har inte testat videora, men lästa att den gör filerna större som även 4Media verkar göra...

Testade Handbrake men avinstallerade det snabbt för det funkade inte riktigt.
Slutade konvertera efter 1%...

Permalänk
Medlem

Jag beställde min Iphone 3GS från Halebop den 3/8. Fick en leveransbekräftelse nu. Snabbare än förväntat måste jag säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigBen
Jag beställde min Iphone 3GS från Halebop den 3/8. Fick en leveransbekräftelse nu. Snabbare än förväntat måste jag säga.

wtf? beställde också hos Halebop samma datum som dig men inget har hänt för mig :/ de e bara å vänta!