Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oZein
hej. här är mitt bidrag för dina datorköp, för 9900kr får du med allt, rubbet! dator, skärm, mus, musmatta, tangentbord och montering.

http://img15.imageshack.us/img15/7686/namnlstji.th.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/7686/namnlstji.jpg

ligger tre av varje vara då priset ska bli rätt då det är tre olika färger på möss vilket jag tycker verkar vara coolt på ett internetcafé ifall man ser på datorerna.
det räcker med ett grafikkort och 4890 är ett riktigt starkt sådant, klarar alla spel utan problem som människor vill spela på internetcafén(ingen vill spela crysis på ett internetcafé, men ifall någon vill så klara den av det utan problem)

du får utan moms från varje företag ifall du betalar via ett företag(ditt nya företag för internetcafét)

skulle satsa på windows 7 eller windows xp till internetcafé, sen skulle ett program för alla hantering av konton mm behövas samt en server som delar ut licenserna behövas(VAD VAR DET DETTA PROGRAM HETTE? SOM I.O OCH MATRIX BLA. ANVÄNDER?)

vart ska internetcafét ligga?

Detta verkar riktigt bra enligt mig! dock inte CF-möjligheter..
Ser ingen musmatta?
EDIT. eller tangentbord..

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

Förstår dock inte varför man inte skulle vilja spela Crysis på ett internet café och att du änns föreslår windows XP är bara det en skam, Vista eller 7 är det ända valet.

Tycker inte att man ska satsa på CF heller, det är egentligen bara lite mer trubbel för lite mer prestanda. Risken för problem är större än den prestanda vinst du får och man vill ju att datorerna ska flyta så problem fritt som möjligt.

Sedan tycker jag om iden om att du kanske ska ha lite olika datorer, för alla kommer ju knappast dit för att spela så det skulle ju vara perfekt med lite olika datorer och då till olika priser såklart.

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Goodia
Detta verkar riktigt bra enligt mig! dock inte CF-möjligheter..
Ser ingen musmatta?
EDIT. eller tangentbord..

blev fel bild, men det som saknades är: https://www.inet.se/datortillbehoer/moess/qpad-uc-large-black...
https://www.inet.se/datortillbehoer/tangentbord/logitech-ultr...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KeTonic
Förstår dock inte varför man inte skulle vilja spela Crysis på ett internet café och att du änns föreslår windows XP är bara det en skam, Vista eller 7 är det ända valet.

Tycker inte att man ska satsa på CF heller, det är egentligen bara lite mer trubbel för lite mer prestanda. Risken för problem är större än den prestanda vinst du får och man vill ju att datorerna ska flyta så problem fritt som möjligt.

Sedan tycker jag om iden om att du kanske ska ha lite olika datorer, för alla kommer ju knappast dit för att spela så det skulle ju vara perfekt med lite olika datorer och då till olika priser såklart.

jag menade att ingen vill spela crysis(och annars behövs inte något starkare grafikkort), men ifall någon vill så går det ju gallant på ett 4890...

och att köra dubbla grafikort på ett internetcafé är dumt pga drivrutiner, problem, strömförbrukning, dyrare moderkort, dyrare och kraftigare nätagg behövs... så gå på det packet jag gjorde plus tangentbordet och musmattan

EDIT: välj dessa minnen istället https://www.inet.se/datorkomponenter/internminnen/ocz-4gb--2x...

tycker även idéen med två olika datorer var bra, så bra datorer(den jag satt ihop, samt dessa datorer

http://img38.imageshack.us/img38/2069/asdfzhg.jpg

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

eller med detta grafikkort https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/xfx-radeon-hd...

eller ett powercolor 4870 512mb för 1250kr hoss komplett.. vet dock inte om nätagget klarar det sista grafikkortet?

EDIT: eller detta grafikkort, som är billigare än 4770, lite bättre, men drar mer ström https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/sparkle-gefor...

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

Ställe för det kan även vara åland, mariehamn, ligger dock i finland men är
närmare sverige. Finns inge här iallafall.

Googlemaps: http://maps.google.com/maps?q=mariehamn&oe=utf-8&client=firef...

Ligger en 2h färjetur från stockholm.

Permalänk
Medlem

Jag gillar allas förslag verkligen, får oss att tänka efter.

Vi har dock ett problem, vi kan inte bygga delar utan måste köpa Komplett Pc för att få minst 3 års garanti.

Finns de Grafikkort som ligger runt 1500 kr som klarar dem flesta spel?

IT cafet ska öppnas i Jönköpings trakten,

Visa signatur

Xstar for Life

Permalänk
Medlem

Några spontana tankar så här på morgonkvisten:

- Att köpa märkesdator (läs Dell, Alienware, annat...) ger er fördelen att ha väldigt bra och enkel hantering av felande datorer. Köper ni delar från t.ex. Inet eller Komplett och bygger själva kommer ni att behöva sköta alla garantiärenden själva för varje enskild produkt i varje dator vilket innebär att ni får göra felsökningen själva. Dell har Collect&Return dvs att de hämtar datorn på IT-cafét och återlämnar den när den är lagad. Dessutom följer det med återställningsskivor till Delldatorer vilket gör att ni slipper sitta och tanka drivisar etc. Mindre arbete per dator är en viktig faktor när man har med stora kvantiteter att göra.

- Visst är pris/prestanda från Dell inte lika bra som en egenhändigt byggd dator med delar från Inet/Komplett/Annat men de praktiska fördelarna man får av att köpa från Dell är extremt värdefulla som företagskund när man - som sagt - jobbar med stora kvantiteter av datorer.

När jag var yngre och sprang på IT-cafén var de saker jag störde mig på:
- Dåliga headsets med dåligt ljud, dålig passform och obekväma
- Stolar med trasiga armstöd och hjul vilket gjorde att man fick hålla på och mecka med det hela tiden
- Trångt mellan platserna så att man inte fick plats med armarna

Saker jag gillar på IT-cafén
- Datorer som är top notch (läs bättre än hemmadatorn) som har i princip alla populära spel
- TV-skärmar där det visas blandade spelfilmer (CS, DoD, CoD... you name it)
- En bra shop med stor variation i godis, men även frukt (tycker jag, som är idrottare.. men jag brukar inte få medhåll av de jag spelar med )
- Vassa skärmar med bra färgåtergivning och snabb responstid

Nu måste jag kila till träningen men det kommer edit senare i dag när jag kommit på fler saker

Mvh,
Jkrohn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkrohn
Några spontana tankar så här på morgonkvisten:

När jag var yngre och sprang på IT-cafén var de saker jag störde mig på:
- Dåliga headsets med dåligt ljud, dålig passform och obekväma
- Stolar med trasiga armstöd och hjul vilket gjorde att man fick hålla på och mecka med det hela tiden
- Trångt mellan platserna så att man inte fick plats med armarna

Saker jag gillar på IT-cafén
- Datorer som är top notch (läs bättre än hemmadatorn) som har i princip alla populära spel
- TV-skärmar där det visas blandade spelfilmer (CS, DoD, CoD... you name it)
- En bra shop med stor variation i godis, men även frukt (tycker jag, som är idrottare.. men jag brukar inte få medhåll av de jag spelar med )
- Vassa skärmar med bra färgåtergivning och snabb responstid

Det är bra saker att veta, gärna mer saker ni skulle föredra eller kan bli missnöjda med

Visa signatur

Xstar for Life

Permalänk
Medlem

Alltså ett tips datorerna till ert cafe är det sista ni behöver tänka på.

Ni verkar ju inte en ha kontaktat några finansiärer, ni har ingen budget, ni verkar inte veta vilken STAD ens ni vill starta i, ni måste i DEN staden sen hitta en bra LOKAL, ni måste hitta en bra lösning för att styra alla datorer (detta är dock lätt att hitta bra system till att göra men sen att få det att fungera är svårare), ni måste räkna på om det går gå med vinst, Ni måste tänka på om ni klarar driva ett ställe som är öppet minst från 11 - 24 varje dag då menar jag varje dag!

Sen finns det mycket mer att tänka på men det lär ni märka sen
Haft samma planer som er och också tyckt att detta måste vara det bästa jobbet som finns att bara sitta vid en dator och hyra ut andra datorer och spela hela dagarna så det känns som ni har en bit kvar i planeringen men som sagt datorena är det minsta problemet just nu. (förutom att skaffa pengar till att köpa in dom, de kan vara ett problem)

Men Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eric2010
Alltså ett tips datorerna till ert cafe är det sista ni behöver tänka på.

Ni verkar ju inte en ha kontaktat några finansiärer, ni har ingen budget, ni verkar inte veta vilken STAD ens ni vill starta i

Budget har vi, staden vet vi och pengar finns, det är tips och råd jag gärna vill ha av alla Gamerz samt var ni saknar It cafe

Visa signatur

Xstar for Life

Permalänk
Medlem

Hur vet du att dom inte redan fixat det? Han nämnde tidigare en budget som han har tänkt per dator.

- Viktigt för mig när jag är på IT-cafe är att det är RENT och SNYGGT omkring mig, det finns inge värre än när det är Cola-spill på tangentbordet, fattas knappar, gammal snun, godispapper och colaburkar som ligger över allt.
Det räcker inte med att sätta upp lappar som det står typ "Din mamma jobbar inte här" ni måste sjävla gå runt och städa upp och det måste göras regelbundet.

- Om datorena klarar max grafik eller inte kvittar för mig så länge spelen flyter på bra. Går jag till IT-cafe så är det för att ha roligt och för gemenskapen, inte för att maxa crysis i singleplayer

- Det känns viktigt att allt jag rör vid är okej, dvs hela stolar med armstöd. Headset som är helt, bra mus och ett tangentbord som fungerar. Skärmen bör vara 19'' eller större, bra responstid.

- Ett plus i kanten är om ni har ett "Clan bås/rum" med lite fetare Hårdvara, lite skönare stolar, lite bättre platser som kan locka hardcore gamers för CW's och så vidare. En ide är att man får boka detta rum/bås för en viss summa om man ska sitta där och då självklart får man sitta där själv med dom som man tänkt spela med. Även om man inte fyller upp alla datorer i rummet.

- Viktigt med bra atmosfär, lite skärmar som visar olika gaming filmer, trailer osv. Kanske något hörn med x-box/ps3. Samt en kiosk som erbjuder godis läsk o snacks samt lite mer matigt, kaffe o toast! Är guld värt att få i sig en skysst macka och lite kaffe när man blir hungrig under night gibbet. Kanske till o med en korv?

Lycka till med erat cafe nu!

Har ni något namn för det än?

[Edit]
Jag stavar som en kratta, rättade till en del

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Det ska säljas billigt Euroshopper-choklad i lokalen.
Jag tycker att ni ska välja Alvesta då det är väldigt enkelt att ta sig dit (tåg). Och så blir lokalhyrorna mindre också, tror jag. Dessutom finns det inget liknande där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Hur vet du att dom inte redan fixat det? Han nämnde tidigare en budget som han har tänkt per dator.

- Viktigt för mig när jag är på IT-cafe är att det är RENT och SNYGGT omkring mig, det finns inge värre än när det är Cola-spill på tangentbordet, fattas knappar, gammal snun, godispapper och colaburkar som ligger över allt.
Det räcker inte med att sätta upp lappar som det står typ "Din mamma jobbar inte här" ni måste sjävla gå runt och städa upp och det måste göras regelbundet.

Bra input

Namnet är Xstar GamingCafe

http://xstar.se/images/XstarGamingcafe.jpg

Fortsätt med ide och input till oss

Visa signatur

Xstar for Life

Permalänk
Medlem

Är det den loggan ni ska ha?
Rosa är ingen färg som lockar till sig 14 åriga grabbar som ska spendera veckopengen, dom vill ha neon! Neon grön, Neon blå!

Inte någon rosa logga som påminer om Japanskt Hello-Girly-Kitty.
No offence men byt det rosa

[Edit] Stavar som en kratta, ändrade lite Å:n mot O:n:

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Är det den loggan ni ska ha?
Råsa är ingen färg som lockar till sig 14 åriga grabbar som ska spendera veckopengen, dom vill ha neon! Neon grön, Neon blå!

Inte någon råsa logga som påminer om Japanskt Hello-Girly-Kitty.
No offence men byt det råsa

rOsa Jag håller med.. ta nån mörk bakgrundsfärg typ svart och sen neongrön till texten?

Men som andra sagt:
1,RENT och FINT - alltid
2,En skön stämning, lite tv med cs filmer, CoD trailrar osv osv. Sen kanske även lite låg technomusik för alla "coola" grabbar. Alla ställer verkar ju ha det nu..
3, Sen ha det ganska mörkt inne i lokalen, inga ljusa lysrör utan mer mörka väggar och kanske gröna/blåa neonaktiga ljus vid väggar osv.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes
Är det den loggan ni ska ha?
Rosa är ingen färg som lockar till sig 14 åriga grabbar som ska spendera veckopengen, dom vill ha neon! Neon grön, Neon blå!

Inte någon rosa logga som påminer om Japanskt Hello-Girly-Kitty.
No offence men byt det rosa

Färgen har vi inte bestämt men Blå ser bra ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
rOsa Jag håller med.. ta nån mörk bakgrundsfärg typ svart och sen neongrön till texten?

Men som andra sagt:
1,RENT och FINT - alltid
2,En skön stämning, lite tv med cs filmer, CoD trailrar osv osv. Sen kanske även lite låg technomusik för alla "coola" grabbar. Alla ställer verkar ju ha det nu..
3, Sen ha det ganska mörkt inne i lokalen, inga ljusa lysrör utan mer mörka väggar och kanske gröna/blåa neonaktiga ljus vid väggar osv.

Bra där

Visa signatur

Xstar for Life

Permalänk
Medlem

Vad sägs om det här:?

Chassi: Cooler master Elite 310 (finns i 3 färger)
Nätagg: Cooler Master Real Power M520 520W
RAM: OCZ Gold DDR3 1600MHz 4GB KIT
Processor: Intel Core i7 920
Moderkort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=419736&view=detailed#Pro... (står att i en recention att den bara klarar 1066Mhz RAM, men står inget i specen så man kanske ska gå på det säkra, fann inte heller något riktigt produktnamn)
Grafikkort: XFX GeForce GTX 275 670M 896MB PhysX
Hårddisk: Seagate Barracuda 7200.11 320GB
DVD: Samsung DVD-spelare SH-D162D
Tangentbord: Logitech G15
Mus: Logitech G5
Headset: Steel Series 5H v2
+ musmatta

Allt detta=10547,20kr om man köper som företag (utan moms) på komplett! Med moms 13184kr.

Tycker det låter som ett ganska bra paket

Fasst kom på nu att jag glömt skärm..

Visa signatur

Intel Core i7 12700K, 64GB RAM, 2TB SSD, RTX3080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adsa
Vad sägs om det här:?

Chassi: Cooler master Elite 310 (finns i 3 färger)
Nätagg: Cooler Master Real Power M520 520W
RAM: OCZ Gold DDR3 1600MHz 4GB KIT
Processor: Intel Core i7 920
Moderkort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=419736&view=detailed#Pro... (står att i en recention att den bara klarar 1066Mhz RAM, men står inget i specen så man kanske ska gå på det säkra, fann inte heller något riktigt produktnamn)
Grafikkort: XFX GeForce GTX 275 670M 896MB PhysX
Hårddisk: Seagate Barracuda 7200.11 320GB
DVD: Samsung DVD-spelare SH-D162D
Tangentbord: Logitech G15
Mus: Logitech G5
Headset: Steel Series 5H v2
+ musmatta

Allt detta=10547,20kr om man köper som företag (utan moms) på komplett! Med moms 13184kr.

Tycker det låter som ett ganska bra paket

Fasst kom på nu att jag glömt skärm..

Tyckte det var billigt innan jag såg att det fattades skärm!

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

fel minnen, ska vara tri-channel-minnen.

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

På it-cafe tycker jag att komforten går nästan före datorerna, ska man sitta under hel natt där "Nattlan" så behöver man bra stolar och bord, för att man inte ska få ont i ryggen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jkrohn
Några spontana tankar så här på morgonkvisten:

- Att köpa märkesdator (läs Dell, Alienware, annat...) ger er fördelen att ha väldigt bra och enkel hantering av felande datorer. Köper ni delar från t.ex. Inet eller Komplett och bygger själva kommer ni att behöva sköta alla garantiärenden själva för varje enskild produkt i varje dator vilket innebär att ni får göra felsökningen själva. Dell har Collect&Return dvs att de hämtar datorn på IT-cafét och återlämnar den när den är lagad. Dessutom följer det med återställningsskivor till Delldatorer vilket gör att ni slipper sitta och tanka drivisar etc. Mindre arbete per dator är en viktig faktor när man har med stora kvantiteter att göra.

- Visst är pris/prestanda från Dell inte lika bra som en egenhändigt byggd dator med delar från Inet/Komplett/Annat men de praktiska fördelarna man får av att köpa från Dell är extremt värdefulla som företagskund när man - som sagt - jobbar med stora kvantiteter av datorer.

När jag var yngre och sprang på IT-cafén var de saker jag störde mig på:
- Dåliga headsets med dåligt ljud, dålig passform och obekväma
- Stolar med trasiga armstöd och hjul vilket gjorde att man fick hålla på och mecka med det hela tiden
- Trångt mellan platserna så att man inte fick plats med armarna

Saker jag gillar på IT-cafén
- Datorer som är top notch (läs bättre än hemmadatorn) som har i princip alla populära spel
- TV-skärmar där det visas blandade spelfilmer (CS, DoD, CoD... you name it)
- En bra shop med stor variation i godis, men även frukt (tycker jag, som är idrottare.. men jag brukar inte få medhåll av de jag spelar med )
- Vassa skärmar med bra färgåtergivning och snabb responstid

Nu måste jag kila till träningen men det kommer edit senare i dag när jag kommit på fler saker

Mvh,
Jkrohn

Här måste jag instämma...

De e bara dumt att inte köpa färdiga datorer från typ DELL eller nått.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Det jag tycker ska finnas på ett bra IT-cafe är: Sköna stolar, möjlighet till att köpa dricka/godis/mat
Många spel (inga grafikkrävande det jag o polarna lirar på Gameheaven i Jkpg är typ WC3 CSS CS TF2 o BF2 så man behöver inga monster datorer för att lira spelen)
Mörker det ska va mörkt men inte för mörkt.
Kan rekomendera tex Logitech MX518 Rev musen stälbar dpi tror den går upp till 1800dpi kostar inte skjortan, Tangentbord kan du nästan bara ta ett 50kronors och köpa nytt om dom går sönder bättre än att ha en bunt för typ 2-300kr

Och jo inte att rekommendera att öppna i Jönköping då vi redan har 2 IT-cafer inriktade på gaming

Visa signatur

Gaming-riggen: AMD Phenom II x4 940 @ 3.7ghz | M4A78-E | XFX Ati Radeon HD 4890 | 4 Gig Corsair | Corsair HX750W
Reserv-riggen: P4 @ 3gHz | 2Gig ram | 8600gt 512mb | 350 watts No-name agg
We are the Knights who say: Ekki Ekki Ekki Ptang Zurooboin!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joppes

- Viktigt för mig när jag är på IT-cafe är att det är RENT och SNYGGT omkring mig, det finns inge värre än när det är Cola-spill på tangentbordet, fattas knappar, gammal snun, godispapper och colaburkar som ligger över allt.
Det räcker inte med att sätta upp lappar som det står typ "Din mamma jobbar inte här" ni måste sjävla gå runt och städa upp och det måste göras regelbundet.

- Ett plus i kanten är om ni har ett "Clan bås/rum" med lite fetare Hårdvara, lite skönare stolar, lite bättre platser som kan locka hardcore gamers för CW's och så vidare. En ide är att man får boka detta rum/bås för en viss summa om man ska sitta där och då självklart får man sitta där själv med dom som man tänkt spela med. Även om man inte fyller upp alla datorer i rummet.

[Edit]
Jag stavar som en kratta, rättade till en del

Alla datorerna behöver inte vara maxade. Ett 1-klass bås hade varit smart som ävan kan hyras för lan.

Permalänk
Medlem

jag röstar för windows 7. har kört det sedan betatiden och har aldrig krånglat för mig. här i södertälje använde de Smartlaunch och det fungerar hur bra som helst. enkelt och snyggt. har för mig att man kan ändra färger, teman osv.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MålbrottarN
Det jag tycker ska finnas på ett bra IT-cafe är: Sköna stolar, möjlighet till att köpa dricka/godis/mat
Och jo inte att rekommendera att öppna i Jönköping då vi redan har 2 IT-cafer inriktade på gaming

Både GH och GC behöver förnyas, kommer nytt it cafe in så tror dem får de jobbigt

Visa signatur

Xstar for Life

Permalänk
Medlem

Ni måste ju ha 3.0 som möss!
https://www.inet.se/datortillbehoer/moess/microsoft-intellimo...

Det är ju standard på internet cafeer :).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adsa
Vad sägs om det här:?

Chassi: Cooler master Elite 310 (finns i 3 färger)
Nätagg: Cooler Master Real Power M520 520W
RAM: OCZ Gold DDR3 1600MHz 4GB KIT
Processor: Intel Core i7 920
Moderkort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=419736&view=detailed#Pro... (står att i en recention att den bara klarar 1066Mhz RAM, men står inget i specen så man kanske ska gå på det säkra, fann inte heller något riktigt produktnamn)
Grafikkort: XFX GeForce GTX 275 670M 896MB PhysX
Hårddisk: Seagate Barracuda 7200.11 320GB
DVD: Samsung DVD-spelare SH-D162D
Tangentbord: Logitech G15
Mus: Logitech G5
Headset: Steel Series 5H v2
+ musmatta

Allt detta=10547,20kr om man köper som företag (utan moms) på komplett! Med moms 13184kr.

Tycker det låter som ett ganska bra paket

Fasst kom på nu att jag glömt skärm..

Ser bra ut tycker jag men tycker inte ni borde ha ett g15 när folk dricker cola och sånt :/ Har själv oftast nåt att dricka när jag spelar har hänt att man spiller och dem går sönder:/ G5 har jag haft 3 st aldrig slagit med dem men alla har gått sönder mina polare/Bröder har haft g5 dem med sönder. Så jag rekommenderar att ni har något billigt skönt microsoft bord vet dock inte vilket. Mus kan jag rekommendera att ni har Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 och kanske några mx 518 på vissa burkar. Sen ett annat tips så nån skrev kör inte sli crossfire några datorer kommer säkert strula lite och ni har väll inte tid att kolla och försöka fixa det ? Skulle nog valt en gtx 275 istället för ati för jag har bara haft problem med deras drivare men har bara haft 2 då. Men klart ni kan få problem med geforce med men jag är säker på att det lär bli mindre iallfall.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Kul att så mycket folk har så bra förslag Jag försöker antecka ner allt och dra med oss när allt rullar

Visa signatur

Xstar for Life

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att man kunde ha en server och ha OS o spel och sånt på och sen kanske ett usb minne att botta upp med Då behöver man ju ingen hårddisk
Men jag är inte säker på saken...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alelale
Jag har för mig att man kunde ha en server och ha OS o spel och sånt på och sen kanske ett usb minne att botta upp med Då behöver man ju ingen hårddisk
Men jag är inte säker på saken...

Vad menar du?

Visa signatur

Xstar for Life