windows 7 och DAEMON Tools Lite

Permalänk
Medlem

windows 7 och DAEMON Tools Lite

hej

varför kan jag inte ha DAEMON Tools Lite i windows 7 64bit?

När jag försöker installera den så vill programmet att jag ska starta om datorn, jag gör det sen vill den att jag ska starta om datorn igen och så fortsätter det:(

Det var samma problem med 32bit också:(

finns de ett annan bra program som man kan ha istället?

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

hade samma problem fick köra powerISO istället

Visa signatur

Compaq mini | Intel Atom | 1GB minne | 250GB HDD | Xubuntu

Permalänk
Medlem

Det funkar fint för mig sedan ett tag tillbaka. Funkade inte förut men dom fixade det för några månader sedan tror jag. Men tydligen var det inte så för alla :/ Du kanske kör RTM eller något?

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiritual
Det funkar fint för mig sedan ett tag tillbaka. Funkade inte förut men dom fixade det för några månader sedan tror jag. Men tydligen var det inte så för alla :/ Du kanske kör RTM eller något?

aa jag kör RTM:)

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

Kör Virtual CloneDrive istället, funkar kanon.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk

Re: windows 7 och DAEMON Tools Lite

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zrra
hej

varför kan jag inte ha DAEMON Tools Lite i windows 7 64bit?

När jag försöker installera den så vill programmet att jag ska starta om datorn, jag gör det sen vill den att jag ska starta om datorn igen och så fortsätter det:(

Det var samma problem med 32bit också:(

finns de ett annan bra program som man kan ha istället?

Vilken version är det du har av Daemon Tools? Är du säker på att du har den senaste versionen? Jag minns också att DT krånglade, åtminstone med Windows 7 RC (build 7100), det fick jag inte att funka alls, men Daemon Tools Lite 4.30.4 ska fungera med Windows 7 RTM.

Daemon Tools Lite 4.30.4 kan dras hem exempelvis här!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Re: Re: windows 7 och DAEMON Tools Lite

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Vilken version är det du har av Daemon Tools? Är du säker på att du har den senaste versionen? Jag minns också att DT krånglade, åtminstone med Windows 7 RC (build 7100), det fick jag inte att funka alls, men Daemon Tools Lite 4.30.4 ska fungera med Windows 7 RTM.

Daemon Tools Lite 4.30.4 kan dras hem exempelvis här!

jag har DAEMON Tools Lite 4.11.2

jag ska prova den du sa vi ska se om den funkar:)

EDIT: nej samma problem jag provade DAEMON.Tools.Pro.v4.30.0304 också:(

Visa signatur

De du

Permalänk

Som sagt. "Kör Virtual CloneDrive istället, [det] funkar kanon."

:yes:

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Kör Virtual CloneDrive istället, funkar kanon.

nevada has it!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_beast*
Som sagt. "Kör Virtual CloneDrive istället, [det] funkar kanon."

:yes:

tack funkar hur bra som helst:)

Visa signatur

De du

Permalänk

Re: Re: Re: windows 7 och DAEMON Tools Lite

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zrra
jag har DAEMON Tools Lite 4.11.2

jag ska prova den du sa vi ska se om den funkar:)

EDIT: nej samma problem jag provade DAEMON.Tools.Pro.v4.30.0304 också:(

Menar du att den fortsätter att starta om även med den versionen? I en loop? =/

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Det är inte som så att det är 7an som säger att det har kompabilitetsproblem?

Det fick jag iaf upp och valde att fortsätta med programmet och det fungerar klockrent.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Letalis
Det är inte som så att det är 7an som säger att det har kompabilitetsproblem?

Det fick jag iaf upp och valde att fortsätta med programmet och det fungerar klockrent.

Exakt! Det kanske blev något missförstånd, för jag tror att "kompatibilitetsvarningen" dyker upp för alla första gången, men Daemon Tools fungerar klockrent som du säger om man fortsätter att installera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

daemon4304-lite <-- den funkar fint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zek3
daemon4304-lite <-- den funkar fint

samma här

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc