Permalänk
Medlem

Telia Smart (Thomson TG787) teleuttag

Har försökt att få hjälp ifrån Telia men får inget svar. Är det någon som vet om man kan komma åt och konfigurera teleuttagen ( VOIP funktionen) i Telia Smart (Thomson TG787).

Vill kunna lägga in ett VOIP konto som jag har i jobbet i den så jag slipper ringa på mobiltelefonen som har dålig täckning där jag bor ( ute på landet).

Använder VOIP via datorn men vill ansluta en trådlös telefon med headset till routern så jag kan röra mig fritt.

Får inte upp någon konfigureringsknapp när jag loggar in i router så jag förmodar att Telia inte lämnar ut fullständig rättighet till den eller....?

Permalänk

Anledningen till att du inte själv kan konfigurera gatewayen till att använda voip anslutningar genom de telefonuttag som sitter på gatewayen är för att vi själva gör det när du köper voip tjänsten av oss.
Förhoppningsvis förstår du varför en tjänsteleverantör inte vill att utrustningen man skickar ut till kunder ska användas till att leverera tjänst från annan leverantör.
Thomson gatewayen hyr du av oss tillsammans med tjänsten smart.

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Visa signatur

Vi har nu en kundundersökning som vi skulle vilja att ni svarar på. Den går att nå här
Tack på förhand.

Permalänk

Tror inte det du önskar dig är möjligt alls, inte med den gatewayen och telias policy

Du kan ju skaffa dig en trådlös telefon som du har med dig när du är kring ditt hus, räckvidden är ganska bra från gatewayen ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeliaKundservice
Anledningen till att du inte själv kan konfigurera gatewayen till att använda voip anslutningar genom de telefonuttag som sitter på gatewayen är för att vi själva gör det när du köper voip tjänsten av oss.
Förhoppningsvis förstår du varför en tjänsteleverantör inte vill att utrustningen man skickar ut till kunder ska användas till att leverera tjänst från annan leverantör.
Thomson gatewayen hyr du av oss tillsammans med tjänsten smart.

Mvh
Johan Hedlund
Telia Kundservice

Var väl rädd att jag skulle få detta svar men hade hoppats komma runt det. Då jag är nöjd med gatewayen men vill ha ut mer av den så får jag väl kolla om det går att köpa den någonstans. Kan man köpa ut den ifrån Telia eller finns den någon annanstans.

Att jag vill ha den beror på att jag då slipper köpa flera nya tillbehör som fungerar mot denna ex Linksys Expander som utöka räckvidden i mitt hus.

Alternativt så får jag väl kolla efter en telefonadapter men det är ju så onödigt att ha en massa doser när man skulle kunna lösa det i en enda.

Redigerat : Vill tacka för det klara beskedet man fick här av Telia vilket man inte får på deras egna support. Tips till Telia lägg en hänvisning hit så kunderna får rätt information.... Har gjort ett antal försök att få svar vilket även resulterade i att jag valde en annan leverantör på en annan tjänst privat.