Lagra flera filmer på dvd

Permalänk
Medlem

Lagra flera filmer på dvd

Hej. Är inte helt säker på ifall jag skriver i rätt sektion men gör ett försök. Det är så att jag har flera filmer på datorn som jag skulle vilja bränna ner på dvd skivor, till saken iaf, säg att jag drar en 20 filmer in på brännlistan och når ca 30gb sen så startar jag bränningen och stoppar in en skiva och får meddelandet att den skivan är för liten för detta projekt, använder mig för tillfället av Nero Ultra Edition, finns det något annat brännings program som löser detta problem att vid 4.7gb så ber den mig att stoppa in en annan skiva och så fortsätter den. Tacksam för all hjälp och svar.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

Bättre att du delar upp det själv i olika mappars som är ca 4.5 GB så att det blir rätt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ganska smidigt att bränna till iso-filer istället för till skivor och spara dom i en mapp på hårddisken. Sedan sätter man sig med en bunt skivor och bränner dem en efter en.

Ett tips är att använda ImgBurn för att bränna, där kan man lägga iso-filer på kö och sedan när man kör igång är det bara att mata skivorna...
http://forum.imgburn.com/index.php?showtopic=930

Permalänk
Medlem

Ok tack bägge för era svar, men går det verkligen inte att göra det med något program överhuvudtaget eller?? Eftersom jag vill ju ha dom både som backup men samtidigt kunna köra dom på min Divx dvd spelare och så tyvärr funkar det ju inte ifall jag bränner ner dom i Iso-filer, tack igen för all hjälp.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

Nej, Det är inte så ronnylov menade.

Läs ronnylov inlägg igen noggrant.

Det finns flera sätt att välja och bränna. Kolla igenom ditt brännar program eller ImgBurn så står det (vid knapparna).

Låter nästan som du aldrig har bränt en skiva förut eller läst texten.