Toastify - Gör Spotify lite bättre...

Permalänk

Har använt programmet ett antal veckor nu och gillar det skarpt!
Kul att någon tog initiativet och skapade den här lilla hjälpen åt oss andra

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Är det silverlight som används för de grafiska? Programmerar själv i C# och transparens är ju ganska välkänt att inte fungera någonstans som standard.

Har inte kodat på ett år drygt så man är väl lite efter i utvecklingen

Permalänk

Jag ser att du använder SendMessage för att styra Spotify. Går det att hooka meddelanden också, t.ex. när någon minimerar eller ändrar storlek på Spotify?

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk

Frågan är vad som hänt med Zowat (Linus), Han verkar ha lagt ner de helt. Inte uppdaterat på jätte länge osv :/

Kul att man får stå med efter Credits to: iaf hehe ;D

Visa signatur

Antec Nine Hundred | Corsair 550W | Crucial DDR2 BallistiX TRACER 4GB | Intel E6550 @ 3,1Ghz | MSI P35 | HIS Radeon 4850 | Samsung 750gb | CPU kylning: Zalman CNPS9700 LED Ultra Quiet |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maaaackan
Zowat (Linus)

Linus? Jag gick i samma klass som honom, och såvitt jag vet heter han fortfarande Jesper Tror han har fullt upp med annat, Barium som han jobbar på är mitt uppe i en liten rockad.

Permalänk

haha okej fel av mig då

va hade ja fått Linus ifrån?, självklart heter han Jesper.

Visa signatur

Antec Nine Hundred | Corsair 550W | Crucial DDR2 BallistiX TRACER 4GB | Intel E6550 @ 3,1Ghz | MSI P35 | HIS Radeon 4850 | Samsung 750gb | CPU kylning: Zalman CNPS9700 LED Ultra Quiet |

Permalänk
Medlem

shuu88: Appen är WPF (Windows Presentation Foundation) som ger lite mer grafiska alternatif än vanliga windows forms!

Permalänk
Medlem

Stämmer bra, Jesper heter jag...

Jag vet att det har varit dåligt med uppdateringar men då jag inte har några ambitioner att tillföra så där jättemycket fler funktioner så tycker jag det är ganska okej.

Har blivit biten av Android flugan och kör nästan uteslutande Android utveckling på "min"-tid nu.

Men jag har i planerna att släppa en ny version med lite småfixar så som:
* Ändra ljudhanteringen så att Toastify endast påverkar Spotify och inte Windows.
* Single Instance
* Möjlighet att välja att alltid starta Spotify
* Ta bort Toastify from Alt+Tab

Som ni ser är det absolut inga major grejer utan bara smått och gott.

Önskemål?

@Ghost_Overdoze
Visst skulle det gå att subclassa Spotify och lyssna på resize meddelanden. Vad har du tänkt dig?

Permalänk
Medlem

Verkar har slutat funka xD ni måste byta lyrics sida

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Verkar har slutat funka xD ni måste byta lyrics sida

Lyrics-sida? Är det verkligen Toastify du pratar om?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowat
Lyrics-sida? Är det verkligen Toastify du pratar om?

Fan skrev på fel tråd skulle vara lyrics sidan

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowat

Men jag har i planerna att släppa en ny version med lite småfixar så som:

* Ändra ljudhanteringen så att Toastify endast påverkar Spotify och inte Windows.

* Single Instance

* Möjlighet att välja att alltid starta Spotify

* Ta bort Toastify from Alt+Tab

Om du bara fixar de där som du skrivit upp nu. Så känns de som om du fulländar Toastify, iaf för min del. Så gör de när du har tid

Visa signatur

Antec Nine Hundred | Corsair 550W | Crucial DDR2 BallistiX TRACER 4GB | Intel E6550 @ 3,1Ghz | MSI P35 | HIS Radeon 4850 | Samsung 750gb | CPU kylning: Zalman CNPS9700 LED Ultra Quiet |

Permalänk
Medlem

Jag har en extern Matrix Orbital LCD display som jag jag via en plugin i winamp från denna sida: http://www.markuszehnder.ch/projects/lcdplugin/
visar upp låtinformation. Jag skulle vilja att Spotify visade denna information istället nu så jag undrar om det vore möjligt att via GPL använda koden från ovan sida så att Toastify skriver ut på LCDs också?

Eller har jag missat att någon redan skrivit en LCD plugin för spotify?

Visa signatur

Sci-Fi, Action, Monster movies for the win!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur man får specialknapparna på mitt Microsoft multimedia keyboard att fungera med toastify?
Med andra ord, kan man fånga upp vad knappen man trycker ned heter? Detta tangentbord har alltså massa knappar som styr mediaspelaren, i stil med framåt, bakåt, play/pause osv, men de fungerar inte med Spotify.

Ett sånt här alltså;

Någon?

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Skrivet av davyp3:

Är det någon som vet hur man får specialknapparna på mitt Microsoft multimedia keyboard att fungera med toastify?
Med andra ord, kan man fånga upp vad knappen man trycker ned heter? Detta tangentbord har alltså massa knappar som styr mediaspelaren, i stil med framåt, bakåt, play/pause osv, men de fungerar inte med Spotify.

Ett sånt här alltså; http://4msu.com/tc862/catalog/images/keyboard.jpg

Någon?

Sharpkeys fixar.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Avstängd

Min Razer funkar direkt out of the box med spotify (hotkeys) gör det inte det för alla andra tangentbord med hotkeys?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

Min Razer funkar direkt out of the box med spotify (hotkeys) gör det inte det för alla andra tangentbord med hotkeys?

Det gör mitt Razer Tarantula också, fast inte på mitt Logitech tangentbord eller på laptopen.

Permalänk
Medlem

Det slutade att fungera med Microsofts multimedia tangentbord i augusti/spetember någon gång. Funkade hur bra som helst innan dess, så är väl troligen spotify teamet som strulat till koden. Har svårt att tro att MS skulle ändra i en 1-2år gammal drivare för att inte längre stödja spotify.

Visa signatur

i5-3570K@4.2GHz, Corsari-H55, MSI Z77A-GD65, Corsair 16GB DDR3-12800 CL9, MSI Gaming GTX 970, 250GB SSD, 2x1TB HDD, Corsair 850W