snälla hjälp mig [windows.exe krashar på gammal dator]

Permalänk
Medlem

snälla hjälp mig [windows.exe krashar på gammal dator]

tja, jag har en dator på vinden som har ståd där ett bra tag nu, och nu har jag tänkt att fixa den.
men felet vet jag inte var det är så jag tänkte att ni kunde hjälpa mig.
själva felet är: den går att starta men ibland fasnar den på booten sen kommer ända fram till:välkomen sen kommer ett fönster upp att windows.exe har chrachat och sen startar darton om. Min kompis säger att det är fel på hårdisken. men vad är felet

om det är till nån hjälp är det en windows Xp

så snälla hjälp =/

(kan vara lite felstavningar)

Permalänk
Medlem

enklast hade väll varit och prova installera en ny xp version? mvh

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!

Permalänk
Permalänk

Hade datorn ett BRA antivirus skydd? För den har nämligen en trojan. "windows.exe" (som är registrerad som en trojansk häst (trojan)) ger andra användare över världen (de som gjorde viruset) tillgång till din dator, dina lösenord, personliga data samt andra dokument. Som Sleten säger, så är det nog bäst att installera om M$ Windows, och så skaffar du ett BRA antivirus skydd med en gång efter att du installerat alla drivisar. (Själv rekommenderar jag antivirus programmet, "Avast Home Edtion", vilket är helt gratis, du ska bara registrera dig.
Lycka till!

//Joel

Permalänk
Hedersmedlem

Välkommen till Sweclockers forum. Till nästa gång du skapar en tråd gör det absolut inget om du har läst och följt våra regler. De flesta trådar här handlar ju om hjälp av olika slag. Tänk på att en intetsägande rubrik ofta får folk att gå förbi tråden utan att läsa den. Denna gång fixade jag rubriken åt dej. Men det är inget jag har för vana att göra egentligen.
* Rubrik redigerad *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

ehh.. jag har ett problem, det går inte att starta den nu! statar om hela tiden
har igen xp skiva eller key. men ska leta.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM