Permalänk
Medlem

Hur funkar det- kjell & co

måste tipsa er alla om denna boken http://www.prylportalen.se/nyheter/it/Kjellektronik-har-koll-...

köpte den igår och har läst nästan hela boken på ett dygn.
mycket trevlig läsning för alla som är intresserade av datorer, digitalt ljud/bild och nätverk.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

hehe.. fan vad nice... Kjell o Co katalogen är den ultimata skithuslitteraturen. Blir att köpa denna snarast möjligt.

Permalänk

Nice, ska köpa en när jag är i stan.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Tack för tipset! Får man minsann passa på och köpa.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Grymt tips! blir att köpa en till mig och en till far som present

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Får köpas efter skolan i övermorgon

Permalänk
Medlem

Köpte den faktiskt själv för några dar sen.
Kostade bara 39 spänn för en fin bok. Hade önskat mer fokus på datorsidan, men det är ju även trevligt att läsa om lite annat och för det priset så är det bra.
Som sagt, pefekt att läsa på dass eller i sängen innan man somnar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Blir till att inhandla imorrn (idag).
Har förövrigt sökt jobb hos Kjell. Hoppas man får det

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

härlig respons!:P de ska tydligen vara en serie böcker som dom släpper, längtar tills nästa kommer!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Entusiast

Får kolla på den nästa gång jag har vägarna förbi.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Sitter med boken nu.
Notera att swec rekommenderas på sida 38

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Ska ner till en Kjell & CO butik idag, tur jag surfade lite Sweclockers innan, annars hade man kanske missat detta

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

ja de hade ju varit synd längtar tills nästa del kommer.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Kanske lite som Joe Kaufman's Så Funkar Det för millenniegenerationen?

Visa signatur

"Penol, the makeup of mobbade makeup artists" - Ritarn, MNK, P3

Permalänk
Medlem

Den ska införskaffas. Grundkunskap om ett ämne är ju A och O för att bygga vidare på sina kunskaper, så det skadar inte att ha koll på att man verkligen har koll på grunderna.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Hardback och allt. Mycket prisvärd minst sagt!

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Såg också det när jag var i butiken, får köpa nästa gång! verkar intressant. Bra om man ska kolla upp om man har teflon minne eller nått

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Denna ska inköpas

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Köptes idag. Har bläddrat igenom den och verkar vara skitbra. Kompisarna blev sugna på att köpa den efter att ha läst igenom den dom också. 39kr är faktiskt ett grymt pris.

Detta är min bibel! Perfekt innan sovdags och på tuben

Permalänk
Medlem

En mycket bra bok. 100x bättre än motsvarande litteratur jag kom i kontakt på i min utbildning. Omfattande och mycket aktuell information till ett väldigt bra pris. Ett givet köp för alla i mitt tycke.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Avstängd

Införskaffade ett exemplar lite spontant idag. Har än så länge bara bläddrat snabbt men första intrycket är mycket gott. Boken borde vara en fullträff för nybörjaren. Förhoppningsvis slipper vi lite "hur ska jag koppla min LED när jag vill fjortis-spöka ut min dator"-trådar i fortsättningen.

Har bara läst strödda avsnitt som hastigast men pedagogiken förefaller vara god och priset öppnar för få ursäkter att inte införskaffa (39 spänn, inbunden, drygt 9 öre per sida!). Hoppas mitt intryck förblir gott när jag hugger tag i boken på riktigt för att syna den i sömmarna. Jag såg inget linuxavsnitt, vilket är synd. Ett sådant hade passat i bokens anda.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Införskaffade ett exemplar lite spontant idag. Har än så länge bara bläddrat snabbt men första intrycket är mycket gott. Boken borde vara en fullträff för nybörjaren. Förhoppningsvis slipper vi lite "hur ska jag koppla min LED när jag vill fjortis-spöka ut min dator"-trådar i fortsättningen.

Har bara läst strödda avsnitt som hastigast men pedagogiken förefaller vara god och priset öppnar för få ursäkter att inte införskaffa (39 spänn, inbunden, drygt 9 öre per sida!). Hoppas mitt intryck förblir gott när jag hugger tag i boken på riktigt för att syna den i sömmarna. Jag såg inget linuxavsnitt, vilket är synd. Ett sådant hade passat i bokens anda.

Jag skulle inte tro att vi slipper undan frågor om hur man installerar LED de närmaste tio åren. Lika bra att du skriver färdigt ett stycke och sparar dokumentet.

Skulle det inte komma fler böcker från Kjell o Co? Uppfattade jag det rätt så det ges ut flera.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY

Införskaffade ett exemplar lite spontant idag. Har än så länge bara bläddrat snabbt men första intrycket är mycket gott. Boken borde vara en fullträff för nybörjaren. Förhoppningsvis slipper vi lite "hur ska jag koppla min LED när jag vill fjortis-spöka ut min dator"-trådar i fortsättningen.

Har bara läst strödda avsnitt som hastigast men pedagogiken förefaller vara god och priset öppnar för få ursäkter att inte införskaffa (39 spänn, inbunden, drygt 9 öre per sida!). Hoppas mitt intryck förblir gott när jag hugger tag i boken på riktigt för att syna den i sömmarna. Jag såg inget linuxavsnitt, vilket är synd. Ett sådant hade passat i bokens anda.

Hör av dig när du läst lite. Om den är så populärvetenskaplig att den förenklar så långt att det blir rent felaktigt i andra ändan är den ju inte intressant.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Skulle det inte komma fler böcker från Kjell o Co? Uppfattade jag det rätt så det ges ut flera.

Det står en 1:a på ryggen på den så jag antar att det ska komma flera, frågan är vad dom ska skriva om då =/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det står en 1:a på ryggen på den så jag antar att det ska komma flera, frågan är vad dom ska skriva om då =/

Kanske om spöken?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zotamedu
Hör av dig när du läst lite. Om den är så populärvetenskaplig att den förenklar så långt att det blir rent felaktigt i andra ändan är den ju inte intressant.

Hittills har jag inte sett något sådant förutom en formulering som inte var tydlig nog, men jag har inte hunnit mer än att bläddra lite till. Ska läsa elavsnitten noggrant och kritiskt vid tillfälle. Ellära är enkelt på så sätt att enkla sanningar och rena rätt och fel finns, så det är lätt att upptäcka fel eller missledande vaga formuleringar. Jag skulle inte kalla boken "populärvetenskaplig" utan mer som en fakta/instruktionsbok men detta är givetvis ingen frisedel för dumheter. Men, återigen, än så länge är mitt intryck mycket gott.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Jag såg inget linuxavsnitt, vilket är synd. Ett sådant hade passat i bokens anda.

Jag är rätt säker på att de nämner tidigt i boken att de endast kommer fokusera sig på Windows XP, Vista och OSX, dock nämns Linux lite här och där (filsystem bland annat).

Sen ang. antalet böcker så har jag uppfattat det som att denna är den första i en rad böcker. Vad de framtida kommer handla om vet jag inte riktigt, men kan tänka mig att de kanske går in mer specifikt i vissa områden, eller ser till att böckerna är "up to date".

EDIT: Swec nämns förövrigt på ett flertal ställen ^^

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Boken låter riktigt bra. Är det någon som vet hur länge den kommer att säljas? Så man vet hur lång tid det tar innan man behöver leta reda på närmaste kjell&co-butik.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Angående numreringen på böckern aså kanske den används på samma sätt som på ELFA katalogerna, dvs en ny varje år (eller kanske lite mer sällan i detta fall..) med ett nytt nummer på pärmen. (tror ELFA är uppe i runt 60 nu)

Vart någonstans näms SweC och i vilka sammanhang? Jag har inte hittat något sådant själv, men det är ju riktigt kul att det finns med.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweZor
Vart någonstans näms SweC och i vilka sammanhang? Jag har inte hittat något sådant själv, men det är ju riktigt kul att det finns med.

"Vill du veta mer om överklockning och lära dig överklocka kan du besöka till exempel www.tomshardware.com eller www.sweclockers.com." sidan 38

det är den enda jag hittar nu, men jag är helt 100% att swec nämns på minst ett till ställe innan sidan 137!

Visa signatur

---