Permalänk
Medlem

DVI till RCA adapter

Någon erfaren person där ute som har någe koll på ifall det finns någon DVI -> RCA adapter ute på marknaden eller om det går att bygga en själv?

Jag har nämligen inköpt ett capture card som fungerar till RCA & S-Video.
Har testat klona bilden genom S-Videouttaget på grafikkortet, dock så blir jag begränsad till en upplösning på 1024x768 på utbilden till kortet SAMT min vanliga skärm.

Efter lite googlande hittade jag information om att S-Video endast stödjer en upplösning upp till 1024x768.
Därav mitt problem vilket resulterade i att jag är på jakt efter en DVI -> RCA kabel/adapter.

Vet att de finns olika varianter av DVI, men alla bör fungera till grafikkortet då det är DVI-I-utgångar (kan ha fel, men tycker utgångarna ser ut som det iaf).

Mitt grafikkort: PowerColor PCS HD3870 512MB GDDR4 (Länk)

Med RCA menar jag GUL/VIT/RÖD, och jag är då ute efter DVI-A? -> GULA

Andra förslag på hur jag slipper att sänka min upplösning till 1024x768 medans jag streamar ut från min dator till min andra uppskattas!

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | GPU: ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCUII TOP | RAM: 12GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | MB: ASUS Z97-PRO GAMER ATX | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold | Monitor: BenQ 27" XL2720Z 144hz

Permalänk
Medlem

Det är nog enklare om du letar efter vga->rca/s-video.
Signalen från dvi:n är digital, och om du ska gå från dvi till rca som är analog krävs D/A-omvandling.

Så vitt jag vit skickar dina dvi-utgångar även ut en vga-signal som du når med vanlig omkopplare (borde kommit med grafikkortet).

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk

Hittade: Denna(endast ATI-kort?) och denna.?
Dessutom verkar ditt grafikkort verkar ha component (ypbpr)-signaler i tvout-porten.
Vet inte mycket om digital DVI till component dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Det är nog enklare om du letar efter vga->rca/s-video.
Signalen från dvi:n är digital, och om du ska gå från dvi till rca som är analog krävs D/A-omvandling.

Så vitt jag vit skickar dina dvi-utgångar även ut en vga-signal som du når med vanlig omkopplare (borde kommit med grafikkortet).

Men om jag går från VGA -> s-video, blir man inte begränsad till 1024x768 då?
Ska leta lite på vga->rca (gul)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av space age
Hittade: Denna(endast ATI-kort?) och denna.?
Dessutom verkar ditt grafikkort verkar ha component (ypbpr)-signaler i tvout-porten.
Vet inte mycket om digital DVI till component dock.

Hmm, det där är R/G/B vilket jag inte kan använda mig utav. Måste ha 1 sladd för video, inte 3 :/

Tack iaf

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | GPU: ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCUII TOP | RAM: 12GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | MB: ASUS Z97-PRO GAMER ATX | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold | Monitor: BenQ 27" XL2720Z 144hz