Hjälp![Skrivbordet större än skärmen.]

Permalänk
Medlem

Hjälp![Skrivbordet större än skärmen.]

Tjena grabbar och tjejer!

Skulle behöva er hjälp. Det är så att jag kopplade in min stationära dator till tv-en idag via HDMI. Allt gick bra tills jag kom till skrivbordet då "startmenyn" och alla ikoner i raden längst ner på skärmen är "utanför" bilden. Jag har ett Gforce 6600GT och tv-en är en Fujistu-Siemens 42" Plasma. Hur gör jag lättast för att rätta till bilden? Så jag får se allt
Hoppas det finns någon kunnig där ute i datadjunglen som kan hjälpa mig
lite kvickt!

Permalänk
Hedersmedlem

Välkommen till Sweclockers. För bästa hjälp vänligen läs och följ våra regler.
Trådar som bara skriker hjälp blir oftast helt ignorerade och det med rätta.

* Rubrik redigerad enl. §3.1 *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Du får overscan. Kolla i TV-menyerna om det finns något alternativ som heter "Scan" eller "1:1". Annars har jag för mig att det kortet har stöd för Overscan-controll som du kan justera via kontrollpanelen.

Visa signatur

| HAF 932 | Asus P8Z77 V-Pro | Intel Core i5 3570K | Asus GTX 760 2GB DirectCUII OC| Corsair Vengeance 8GB 1600mhz | Kingston SSD V300 120GB | Western Digital Caviar Blue 500GB | Corsair TX 650W | Belinea O.Display 4.1 1920x1200 (5ms) | Logitech G105 | Logitech G400 | Razer Kraken Pro | Mionix Sargas 400 |