Hjälp att välja skärm 20-24" 2500 :-

Permalänk
Medlem

Hjälp att välja skärm 20-24" 2500 :-

Hej, Nu är det dags att byta skärm från min gamla Dell 1905FP. Jag behöver hjälp med att hitta en bra spel/film skärm. Spel jag spelar är Counter-Strike 1.6, Flatout 2-3, Gta IV, COD5.

- Har egentligen ingen koll alls på vad jag ska kolla på. Mitt förslag ->

https://www.inet.se/bildskaermar/20-/samsung-tft-20--p2050-ro...

Dator information i övrigt:

AMD Phenom II X4 940 3.0
Asus M4N72-E
Corsair 4GB (2x2GB)
Corsair 620W
Geforce GTX 260

Hjälp uppskattas jätte mycket

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk

Lite låg budget, enda riktigt bra skärmen är Dell 2209WA som har en helt annan panel än resten av skärmarna i den prisklassen.
Sök på 2209WA i det här forumet så hittar du mycket.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Lite låg budget, enda riktigt bra skärmen är Dell 2209WA som har en helt annan panel än resten av skärmarna i den prisklassen.
Sök på 2209WA i det här forumet så hittar du mycket.

Kollat lite i forumet och kollat på Dustin. Mycket bra kommentarer har skärmen fått. Det är kanske en Dell 2209WA man ska satsa på istället för en Samsung eller LG ?

Edit:
Hur kan skärmen kosta 2500 kr på Dustin men på Dell kostar den lite över 4000 kr?

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk

Som sagt, helt annan paneltyp än resten av skärmarna i den prisklassen.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?r=390863
http://www.konsumentguiden.se/dator/bildskarm/lcd_monitorer/D...
av nån dum anledning länkar inte Prisjakt till Konsumentguiden under fliken recensioner... vet inte vad de ansvariga där pysslar med riktigt

Det är Prads recension som är riktigt utförlig, de kan dock inte testa input-lag riktigt utan tror att varenda kamerabild speglar verkligheten. Även om man har två skärmar båda inställda på 60Hz så uppdaterar de vid olika tillfällen. De har inte satts igång exakt samtidigt.
Sen om man kör skärmarna från två olika utgångar på grafikkortet (i motsats till en utgång och splitterbox) så får man också en tidsskillnad.

"Edit: Hur kan skärmen kosta 2500 kr på Dustin men på Dell kostar den lite över 4000 kr?"

Dustin kanske köper av bulgariska lastbilschaufförer som "tappat" lasten?
Nej, men de nöjer sig uppenbarligen med en mkt lägre marginal på Dellskärmarna.
De hoppas på att folk köper även resten av sina prylar hos dem.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Har inte riktigt förstått skillnaden mellan panelen på Dell skärmen och dom andra vanliga som finns på Samsung & Lg? Lust att förklara?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kajli
Har inte riktigt förstått skillnaden mellan panelen på Dell skärmen och dom andra vanliga som finns på Samsung & Lg? Lust att förklara?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=943...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Tack för infon, Nu vet jag. Har skickat ett mail till Dustin och frågat hur lång tid det tar innan dom har skärmen på lager. Just nu står det att beräknad leverans är satt till 2009-10-12. Får hoppas på ett bättre datum

Visa signatur

Permalänk

Den finns i lager med silverfärgad ram annars.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Den finns i lager med silverfärgad ram annars.

Jo, Jag såg det. Jag väljer hellre svart än silver. Tycker svart är snyggare. Kan inte hitta någon irl bild på Silver modellen :/.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dell 2209WA är skärmen du söker, om inte Dell så kör på en BenQ. Då kan du gå ner några hundralappar och få en helt okej TN-panel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Dell 2209WA är skärmen du söker, om inte Dell så kör på en BenQ. Då kan du gå ner några hundralappar och få en helt okej TN-panel.

Tror jag beställer en Dell skärm. Väntar på svar från Dustin när dom får in den svarta i lagret.

Edit: Någon som har erfarenhet av Dustins support? Brukar det ta mer än en dag att få svar?

Edit2: Är det värt att vänta en månad för svart? Kommer det komma en ny bättre skärm på en månad?

Visa signatur