Permalänk
Medlem

När du ändå har flyttat den två gånger, testa bakom datorn, i hörnet, du kan ju testa ställa datorn till vänster om dina fötter så slipper du det äckliga ljuset också.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
XTZ'as 8-tummare är mkt prisvärd om du vill ha en riktig subwoofer som är hyfsad för både musik och film.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=149054
Har den i vardagsrummet (placerad nära ett hörn), ca 22 kvadrat stort rum och 3.40 i takhöjd. Mkt nöjd med basljudet.

Har inte testat den själv men kör med XTZ's 12" och den är jag väldigt nöjd med.

Permalänk
Medlem

Hur stor plats som helst! Jag har min baslåda i mitten och har lika stort mellanrum under skrivbordet. Jag använder däremot baslådan som fotstöd.

Visa signatur

Laptop: Asus N76VZ 17,3''|Specs: CPU: Intel i7 3610QM 2.4 Ghz|Minne: 8Gb|HDD: 750GB 7200rpm|GPU: Nvidia Geforce GT 650M|OS: Windows 7 Ultimate 64-bit|Övrigt: 1920x1080p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paatrick
jag har även min basslåda under skrivbordet, fett bra akustik förstärkning! jag har lagt min ner och har den som fotpall, den är större dock

Har min ståendes i hörnet under skrivbordet. Ger bra mycket mer bas där än någon annan stans.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suuulan
Hur stor plats som helst! Jag har min baslåda i mitten och har lika stort mellanrum under skrivbordet. Jag använder däremot baslådan som fotstöd.

hehe jag med så skönt att vila fossingarna på en dunkande låda haha

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
hehe jag med så skönt att vila fossingarna på en dunkande låda haha

Jag vilar fötterna på golvet, och det dunkar! ^^

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Tack för svaren systemet behöver inte vara bra för film, film kör jag på hembiosystemet. Musik och spel är det som kommer att köras. Så mer tips på system :)Är inte bra på det här Litar på er!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
Tack för svaren systemet behöver inte vara bra för film, film kör jag på hembiosystemet. Musik och spel är det som kommer att köras. Så mer tips på system :)Är inte bra på det här Litar på er!

nu vet jag inte vad du har för förstärkare, även om du skrev det, eftersom jag inte orkar googla den eller så.

Men ett par stereo högtalare för 2.5k kommer ge dig SÅ MYCKET bättre ljudbild än en dator setup.

Sen kan du ju alltid köra din baslåda tillsammans med dina nya stereo talare.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
nu vet jag inte vad du har för förstärkare, även om du skrev det, eftersom jag inte orkar googla den eller så.

Men ett par stereo högtalare för 2.5k kommer ge dig SÅ MYCKET bättre ljudbild än en dator setup.

Sen kan du ju alltid köra din baslåda tillsammans med dina nya stereo talare.

Stero talare? högtalare ? 2,5k inkl sub ska det nog vara, för den jag har är inget tryck i

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att det räcker att "ful-koppla" den basen du har nu med
http://www.totalljud.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&pr...
så ska du nog ha ett ganska bra tryck i det ska du se...
det enda du behöver köpa till detta är du en "tele-tele" kabel att köra in i ljudkortet på datorn och baksidan på ena högtalaren... tror även det ska vara högtalarkabel mellan enheterna.

sen har ju även detta systemet "RCA-Out" vilket gör att du kan dra en kabel från system som går till din 5.1 reciver så att du använder de högtalarna i det systemet med.(dock inget jag skulle rekommendera då det kan bli för mycket efterklang i ljudet.)

EDIT:http://www.blocket.se/jonkoping/_varsting_ljud_till_super_pri...
vet ju inte vart i sverige du bor, så tog i hela....
Luktar ganska nystulet, men skicka med bussgods eller dyligt om det är för långt...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
Stero talare? högtalare ? 2,5k inkl sub ska det nog vara, för den jag har är inget tryck i

Orkade inte skriva ut HÖGtalare då jag antog att du skulle förstå.

Om man gillar mycket bas och inte lyssnar på bra musik så kan du köpa logitech z230 eller vad den heter. Ruskigt kassa sateliter men o man är vid 14-15 år age wise så är det nog det du vill ha.

Tror jag skrev rätt namn, dom har nämnts förut.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Orkade inte skriva ut HÖGtalare då jag antog att du skulle förstå.

Om man gillar mycket bas och inte lyssnar på bra musik så kan du köpa logitech z230 eller vad den heter. Ruskigt kassa sateliter men o man är vid 14-15 år age wise så är det nog det du vill ha.

Tror jag skrev rätt namn, dom har nämnts förut.

Älskar bas, men hatar det systemet. Är ju totalt kasst, det går inte att lyssna på, så lite mer välljud vill jag ha lyssnar på "riktigt musik" också i form av Knaan och Green Day

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
Älskar bas, men hatar det systemet. Är ju totalt kasst, det går inte att lyssna på, så lite mer välljud vill jag ha lyssnar på "riktigt musik" också i form av Knaan och Green Day

Green Day är inte riktig musik

Men jag skulle definitivt satsat på något i stil av länkarna här.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Green Day är inte riktig musik

Men jag skulle definitivt satsat på något i stil av länkarna här.

Är Knaan riktig musik då?
Vilka länkar, hittar inte så många som inte är pc högtalare från logitech?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Sötast

Ska du ha bas?

Köp dessa av mig!

Mäter väl 1.20 högt eller något, med dubbla 10" basar.

Rejält med bas där iaf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ska du ha bas?

http://www.radionette.no/lyd/spirit1.jpg

Köp dessa av mig!

Mäter väl 1.20 högt eller något, med dubbla 10" basar.

Rejält med bas där iaf!

Tyvärr, dom är för stora för att få plats i mitt lilla rum

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
Är Knaan riktig musik då?
Vilka länkar, hittar inte så många som inte är pc högtalare från logitech?

http://www.totalljud.se/default.asp...amp;prodid=1320

dom jag tänkte på.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Ska du ha bas?

http://www.radionette.no/lyd/spirit1.jpg

Köp dessa av mig!

Mäter väl 1.20 högt eller något, med dubbla 10" basar.

Rejält med bas där iaf!

Länka produktnamn

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
http://www.totalljud.se/default.asp...amp;prodid=1320

dom jag tänkte på.

Länka produktnamn

Okej Men om jag köper dom så har jag inte råd med någon sub. Och det måste jag ha för att suben gick nyss sönder

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
Okej Men om jag köper dom så har jag inte råd med någon sub. Och det måste jag ha för att suben gick nyss sönder

Det är ju bas på dom, och riktigt fint ljud kan jag lova.

Men om du ör bas kåt köp logitech eller ngt

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Det är ju bas på dom, och riktigt fint ljud kan jag lova.

Men om du ör bas kåt köp logitech eller ngt

Aha, är inte bra på det här Så det behövs verkligen inte någon sub för att få en riktigt bra bas för techno/dance och allt det där ?:)

Och jag är bas kåt men hatar logitech då deras högtalare ger ett riktigt skit ljud. Har lyssnat hos en kompis och höll ju på att kasta ut skiten genom fönstret

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
Aha, är inte bra på det här Så det behövs verkligen inte någon sub för att få en riktigt bra bas för techno/dance och allt det där ?:)

Och jag är bas kåt men hatar logitech då deras högtalare ger ett riktigt skit ljud. Har lyssnat hos en kompis och höll ju på att kasta ut skiten genom fönstret

Om det är tung bas du är ute efter är logitech bra men allt annat suger på dem.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

du får aldrig riktigt bra bas när du bara har högtalare. för en bra bas krävs det en baslåda som enbart spelar de tonerna. i högtalare delar elementen tonerna mellan bas och andra roliga toner så den får göra mer jobb. de riktigt låga tonerna krävs en sub för

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
[url]Länka produktnamn

Finns endast beg nuförtiden

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Finns endast beg nuförtiden

Men vad heter den då?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flink87
du får aldrig riktigt bra bas när du bara har högtalare. för en bra bas krävs det en baslåda som enbart spelar de tonerna. i högtalare delar elementen tonerna mellan bas och andra roliga toner så den får göra mer jobb. de riktigt låga tonerna krävs en sub för

Du har aldrig lyssnat på högtalare med dubbla 10or, 12or eller mer hör jag!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Men vad heter den då?

Radionette Spirit.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Radionette Spirit.

http://www.blocket.se/pitea/Hogtalare_och_Receiver_23627711.h...

såna?

Tror nämligen det var såna på kalaset häromdan och dom lät inte fy skam!

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

har både högtalare med dubbla 10 och dubbla 12. har även 2 basar med dubbla 15. driver även en nattklubb.. så jo har hört mer än vad du tror kan jag låva

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Du har aldrig lyssnat på högtalare med dubbla 10or, 12or eller mer hör jag!

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flink87
har både högtalare med dubbla 10 och dubbla 12. har även 2 basar med dubbla 15. driver även en nattklubb.. så jo har hört mer än vad du tror kan jag låva

Afan? Med dina Dynavoice?

Aja, inget jag orkar bråka om.

Man behöver INTE en subba för att få basljud, men det kan vara ett trevligt komplement ibland.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
http://www.blocket.se/pitea/Hogtalare_och_Receiver_23627711.h...

såna?

Tror nämligen det var såna på kalaset häromdan och dom lät inte fy skam!

Verkar vara såna ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Afan? Med dina Dynavoice?

Aja, inget jag orkar bråka om.

Man behöver INTE en subba för att få basljud, men det kan vara ett trevligt komplement ibland.

m65 har jag hemma i min lägenhet då grannarna inte uppskattar mer bas. men redan här märker jag att det saknas lite tryck. sedan vad jag läst och hört har m65 hyfsat bra abs redan.. rätta mig om jag har fel

basarna jag har är riktigt nattklubbsljud dvs jbl etc. även testat diverse B&w så vet va ja pratar om

Visa signatur

Macbook Pro Alu - Proson v2600 - dynavoice M65