Permalänk
Medlem

Köptips : Touch telefon

Nu är det som så att jag hade en Nokia 5800 som jag var nöjd med, men den vart fuktskadad och garantin gällde givetvis inte. Så nu är det dags att köpa en ny telefon igen !

Frågan är bara vilken ? Jag är grymt sugen på en 5800, men eftersom jag haft en sån funderar jag på om jag verkligen ska köpa en likadan igen. Har alltid vart sugen på iPhone, och är fortfarande nyfiken på den, dels för dess överlägsna lager med applikationer och dels eftersom det har vart så mycket drama kring den telefonen.

Jag undrar nu bara vad ni tycker, 5800 igen ?
Eller ska jag köpa en iPhone istället ?
Annan touch-telefon ?

Gief comments !

Visa signatur

Det är jag som är frågarN, tjatarN och gnatarN. :)

Permalänk
Medlem

Första frågan, hur mycket är du villig att betala för telefonen? Själv så skulle jag aldrig vilja köpa en likadan telefon som den jag hade om nu den telefonen gått sönder. Är du villig att betala lite extra (bör du vara eftersom du drog upp Iphone) så tycker jag du ska kolla in N900.

Vad gäller fuktskada så bör du väll eventuellt kunna byta skärm bara?

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Den här funderar jag själv grovt på, kostar ca 5 papp.
http://www.samsung.com/se/consumer/detail/detail.do?group=mob...

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem

Har en HTC Hero och är väldigt nöjd. Kanske något för dig?

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk

Nokia X6 har kapacitiv skärm (som ajfånen) och samma gränssnitt som 5800xm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Den här funderar jag själv grovt på, kostar ca 5 papp.
http://www.samsung.com/se/consumer/detail/detail.do?group=mob...

Egenutvecklat operativsystem = inga extra apps.

Då trådskaparen verkar ha det lite som prio så går nog Jet:en bort känns det som.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har bara testat Nokian och iPhone, och jag tycker att iPhonen spelar i en egen division om man jämför de två. Den är snyggare, mer precis och känns framförallt inte som en plastleksak, vilket Nokian gör.

Permalänk
Medlem

Älskar min iPhone 3g S. Förbannat bra touchscreen. Den är snabb, aldrig laggig, grymt interface.

Har haft en LG Viewty innan.

Permalänk
Medlem

Inget fel på iPhone
Annars är android mobiler trevliga,
http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=20893
HTC Tattoo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Inget fel på iPhone
Annars är android mobiler trevliga,
http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=20893
HTC Tattoo

Säger som jag sagt i en tidigar tråd, jag skull aldrig rekommendera HTC Tattoo. Orsaken har jag skrivit i slutet av denna tråd: HTC Tattoo = nej

Citat:

Jag har bara testat Nokian och iPhone, och jag tycker att iPhonen spelar i en egen division om man jämför de två. Den är snyggare, mer precis och känns framförallt inte som en plastleksak, vilket Nokian gör.

Det här är som sagt vad du själv anser och långt ifrån alla håller med dig. Har själv haft min 5800 nu rätt länge och tycker absolut inte den känns plastig (plasleksak). Visst, skalet är av plast men så länge som telefonen inte knakar eller dylikt så håller jag absolut inte med dig om den punkten.

Min 5800 knakar då inte så länge som jag inte trycker hårt på bakluckan. Iphone Fanboys kallar pga detta 5800 för plastig eller som du nu gjorde, en plastleksak. Vad kontrar jag med då? Jo att det inte alls är konstigt att telefonen knakar lite eftersom man faktist kan öppna bakluckan och komma åt batteriet. På iphone är inte detta möjligt då hela skalet är byggt samman runt innehållet. Att inte Iphone knakar när du trycker hårt på skalet är därför inte direkt konstigt...

Jag skulle då i varje fall aldrig byta från en 5800 till en Iphone 3g. Visst, jag skulle nog hellre ha en Iphone 3gs men skulle jag gå upp på den prisklassen skulle jag självklart ha valt en N900 istället. Iphone's 3gs använder samma OS som 3g och telefonen före 2g. N900 nya Maemo OS känns betydligt mer intressant.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

WasD.
Jag tycker absolut du ska gå för en iPhone.
3GS om du har råd men en 3G tror jag lätt att du blir nöjd med om du vill ha ett billigare alternativ.
Bytte själv från 5800 till iPhone och anser att iPhonen är grymt överlägsen.
Så byt och bli nöjd!!