Permalänk
Medlem

Router vägrar ansluta till internet.

Hej.

Fick strömavbrott imorse och nu när strömmen har kommit tillbaka så fungerar inte routern som den ska.

Om jag kör med routern i så får jag inget internet, och om jag går in på routern så står där under status " dissconnected ". Men om jag tar ut routern och kopplar min nätverkssladd direkt in i vägen så fungerar internet hur bra som helst.

Så min fråga är, hur får jag routern att koppla upp sig.

Märket på routern är Mici MN-KR-1060S ( skitmärke jag vet men den har fungerar hur bra som helst innan ).

Då den är inköpt på Clas Ohlson så ringde jag deras kundtjänst och fick till svar att man skulle låta routern vara urkopplad i 1h för att den skulle "glömma" den gamla IPn.

Men då jag resetat den ett antal gånger själv så förstår jag inte vad skillnaden skulle vara.

Någon här inne som har den blekaste aning vad jag ska göra?

Mvh DAfud

Visa signatur

Die toten hosen

Permalänk
Medlem

Gjorde du som kundtjänst sa då? Du får inte ha nåt annat inkopplat under den här tiden.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

Testade 30 min men utan resultat, grejen är den att jag förstår inte vad skillnaden skulle vara om man reseta den manuellt, för den glömmer ju alla inställningar då också.

Visa signatur

Die toten hosen

Permalänk
Medlem

det är din operatör som ska "glömma" bort mac adressen till din router. så dra ut allt och låt inte något få sitta i väggen

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk

Blev rätt överaskad att du skulle få ett vettigt svar från Classes kundtjänst
Anledningen till att du ska koppla loss från väggen är för att din ISP binder en ip adress till din routers mac adress.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Haha de säger 60min och du orkar inte vänta efter 30min, och så funkar det inte, hmm?