Warcraft III LAN problem mellan Vista och XP

Permalänk

Warcraft III LAN problem mellan Vista och XP

Har problem att få igång ett Warcraft III: Frozen Throne lan mellan 4 datorer. 3 har windows xp och 1 windows vista. Alla datorer hittar varandra i nätverket men inne i spelet kan inte vista datorn se lanet. Har även testat att hosta med vista datorn och då kan inte xp datorerna se lanet. Någon annan som stött på det här problemet?

Permalänk
Medlem

Jag har lanat med 1 vista och 2 xp datorer. Testat med att inaktivera brandväggen??

Permalänk
Medlem

Run as Administrator?
Antar att ni redan gjort detta men ja man vet aldrig.p

Permalänk
Medlem

hosten stänger av brandväggen, då brukar de fungera...

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johannes 94
Jag har lanat med 1 vista och 2 xp datorer. Testat med att inaktivera brandväggen??

Jag har stängt av windows brandväggen på alla datorer. Xp datorerna ser lanet men inte vista.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crille90
Run as Administrator?
Antar att ni redan gjort detta men ja man vet aldrig.p

Ska jag köra spelet som Administrator?

Permalänk
Medlem

kollat så att alla installationer av spelet är patchade till samma version? senaste är såklart att rekommendera. tryck på battle.net knappen en gång så ska du se att den patchar upp det.

vad det gäller admin, så ja det är det han menar.

Permalänk

Nej nej... och åter nej!!

Vista har ett psoxprotc... (Skyddsprogram i sig..) Stäng av allt som har med skydda att göra för det hjälper inte ens, din kompis som köpte Vista kan ju börja tänka på refrängen...

MvH Lumparn

Visa signatur

Skrattar du??
Gör inte det... Och du vet varför!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCLumparn
Nej nej... och åter nej!!

Vista har ett psoxprotc... (Skyddsprogram i sig..) Stäng av allt som har med skydda att göra för det hjälper inte ens, din kompis som köpte Vista kan ju börja tänka på refrängen...

MvH Lumparn

Du menar alltså att det absolut inte går att få igång?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warfaren
kollat så att alla installationer av spelet är patchade till samma version?

+1

Sitter ni alla i samma router/switch?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludenben
+1

Sitter ni alla i samma router/switch?

Ja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MCLumparn
Nej nej... och åter nej!!

Vista har ett psoxprotc... (Skyddsprogram i sig..) Stäng av allt som har med skydda att göra för det hjälper inte ens, din kompis som köpte Vista kan ju börja tänka på refrängen...

MvH Lumparn

efter en googling på "psoxprotc" hittade jag inget. Sluta trolla och kom med något vettigt.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

installera tcp ip på lan-nätverket kanske

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att den som använder vista måste köra som administratör för att det ska kunna leta efter andra datorer i spel.
alltså den som kommer när man högerklickar på valfritt program.
Haft ett liknande problem fast med ett annat nyare spel.

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk
Permalänk
Medlem

hade ett liknande problem med jag å min bror jag körde xp å han vista då jag inte e van vista så vet jag faktiskt inte vad jag pillade på att det skulle funka men jag tror det var när han fick kopiera min wc3mapp som det funkade

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"