Permalänk
Medlem

20 åriga skrivare

Har nyligen ärvt 3-4 skrivare som jag uppskattar är ca 20 år gamla.
Har ni några förslag vad jag skall göra med dem ? Finns det någon som är villig att köpa ? Eller är det bara att slänga ? För jag gissar på att de inte fungerar med Windows 7

Om ni undrar så skrev jag ned modellerna på en lapp men verkar som jag glömde kvar den i huset. Så skall återkomma med det.

Fick för ett bra tag sedan en väldigt gammal dator, möjligt att skrivarna har varit till den. Den står det "ACER 500+" på är det något värde på den ? Dock så blir bilden upp&ned så gissar att det inte är det. Lyckas inte heller läsa från 5.25" disketterna och ingen HDD har den (vad jag kan se).

Tips på hur(/om) jag kan få igång den datorn(Bilden rättvänd) ?
Dock har jag för mig att jag skapat en tråd om datorn förut men kan inte hitta den

PS!
Skulle jag få igång datorn helt så säljer jag den nog inte, möjligtvis till den som kan lista ut vad felet är.

Permalänk
Medlem

Ptja, är det av märke Digital eller Commodore kan det vara kul att bevara. Annars vete tusan.

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk

gammla skrivar är typ all slänga alt sälja stegmotorerna men inga direxta summor.. en hundrig på sin höjd.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Är det matriser så finns det väl ett visst värde om dom är användbara

Permalänk
Avstängd

Ja, det beror ju på vad det är för skrivare, sannerligen.

Är det bläckstråleskrivare är de antagligen komplett värdelösa, stippa på dyrbara komponenter och släng resten.

Är det laserskrivare beror det på om det är kontorsmaskiner eller något annat. Vissa skrivare är så bra att det fortfarande säljs reservdelar och toner, men troligen så gäller samma sak här; strippa och släng.

Är det matrisskrivare så kan du få ett bra pris om kunden är rätt. Matrisskrivare är nästan outslitliga och lämpar sig väl för listningar, när stora mängder data skrivs ut, vilket kan förekomma i loggninssystem, bankväsen o.dyl. Färgband brukar gå att få tag i via expertbutiker, såvida det inte är någon exotisk modell. Hittar du inget användningsområde eller en bra kund, samma sak här; montera ner och släng.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Inaktiv

min brosar har fortfarande kvar sin c64, med 5.25 diskett station, en bandare, tre-fyra kontroller och en sån martisskrivare... Jag kommer ihåg när farsan köpte den var ny... 20 lax! Men den funkar fortfarande.

Permalänk
Medlem

Nu har jag äntligen lyckats få hem en lapp, vet inte hur jag kunde bara få med en men...

Iaf på denna lapp står det "Facit 4512".
Efter lite googling har jag inte kunnat finna någon bild på den men en hel del verkar sälja "toner" eller vad det kan tänkas heta till en sådan.

det jag är mest förvånad över är att det tydligen finns drivrutiner till den än, XP dock men det har man ju i hyllan så får nästan bli att testa.

Eller är det fejk/virus drivisar tror ni ?
http://www.xpvistasite.com/4512_driver_5407.htm

Har inte skrivaren hos mig nu men får bli en sväng och hämta den senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raxox

Eller är det fejk/virus drivisar tror ni ?
http://www.xpvistasite.com/4512_driver_5407.htm

Ser skumt ut. Står alla möjliga windowsversioner, sen shareware och knappen länkar till
"ht tp://server2.fastfilesdownload.com/57294517/Download_DriverDe...

Sidan på tripod innehåller inga användbara drivrutiner heller vad jag kan se.

Visa signatur