Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Need for Speed: Shift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
timpo, Works-konvertera och ställ in dämparna, vinkla in däcken, höj markfrigång och minska lufttrycket i däcken, samt ändra 100 andra inställningar som jag inte har i huvudet nu

Okej, danke jag har lekt lite med olika inställningar på camber mjukare däck osv men det gav inte så mycket extra.... Märkte dock att man får lov att ändra till mer understyrning för att bilen ska kunna köras nästan! Men tack för svar iaf, då kan jag försöka ändra lite mer så kanske det blir körbart igen hehe...

Jag tror de flesta spel av NFS har använt sej av mest prollen faktiskt då jag hade halvsketen processor men dubbla 8800gt och kunde knappt spela tex ProGrip alls på nå bra inställningar men så fort jag böt dator (mest processor osv) Så gick det som smort med ständigt över 60fps^^

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gujukal
Shift är helt klart en simulator inte som GTR men ändå 1000% mer simulator än GRID. Tycker du något annat har du fel. Här är förresten en bra och rättvis recension av Sveriges bästa spelrecensent: http://www.gamereactor.se/recensioner/19337/Need+for+Speed%3A...

Ja, fast det finns ju några uppenbara buggar som sabbar allt.

1. Force Feedback ger en feedbackloop som kastar bilen av banorna på raksträckan om man inte passar sig. Släpper man ratten kör bilen i S längs hela rakan. Så gör inte en riktig bil.

2. Force Feedback igen. Den har alldeles för stora utslag (som troligen orsakar 1) också) vilket gör att bilar blir instabila när man vrider på ratten över jämviktsläget. Inte för starka utslag, utan för stora. Det är som ett litet troll sitter och rycker i ratten i hopp om att få en av banan. Så beter sig inte riktiga bilar.

3. Dämpningen är skum. Ibland när man kör över nått litet kupp studsar bilen 10 ggr till som om det inte fanns nån dämpning, bara fjädring. Med standardinställningar borde inte en bil bete sig så. Känns som nån bugg, men sabbar mycket.

4. Ingen bugg, men att trimma din bil hjälper inte så mycket. Testade att maxuppgradera och workskitta en Seat från Tier 1 och köra några Tier 1 race. Gick det bra? Nej. Motståndarnas bilar är nu helt plötsligt också upptrimmade. Om de andra bilarna anpassar sig efter min, vad är då poängen med att trimma? Dessutom står det på prestandamätarna på bilen att den är ungefär lika bra som en Porche, men den går ju som skit ändå. Varför gör man sådana här uppenbart dumma grejer?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Ja, vi har kommit fram till det i tråden. Eftersom NFS har tillverkat arkad spel hittills så blev jag jävligt förvånad att detta plötsligt blev en simulator???

NFS tillverkar inga spel, det är en spelserie. Det är olika studios som tillverkar olika NFS-spel. Den studio som tillverkat NFS:Shift har gjort simulatorer tidigare. Inte så konstigt att det blev en simulator.

Permalänk
Medlem

De som gjorde GTR har varit med och gjort SHIFT

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
NFS tillverkar inga spel, det är en spelserie. Det är olika studios som tillverkar olika NFS-spel. Den studio som tillverkat NFS:Shift har gjort simulatorer tidigare. Inte så konstigt att det blev en simulator.

Skit dåligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gujukal
De som gjorde GTR har varit med och gjort SHIFT

Skit dåligt.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Kan någon förklara hur drift funkar i det här spelet, jag försöker o försöker men det blir bara fel, kommer aldrig upp i poängen man ska ha...

Annars älskar jag resten, ett bra spel som jag kan rekommendera!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinfiskare
Ingen som tycker att shift har mysko prestandakrav?

min dator, x2 6000+, hd4830, klarar att köra allt på högsta i ~30fps (1280x1024).

OM man kör ensam ^^.

Känns som om det är ett enbart prollekrävande spel, då det gick att köra rätt hyffsat på ett 9600m GT...

ps. Fattar inte varför folk tkr grid är så hemskt, Tkr de har kombinerat realism och körglädje riktigt bra i det spelet!

ATi har problem med drivrutinerna, lär vara det som ställer till det, har nämnts på andra forum också.

Permalänk
Medlem

De gällr isåfall bara de spelet att drivisarna spökar, aldrig haft problem med en drivrutin från ATI på mitt HD4830, och spelet yttrar sig lika dant för mig.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Det här va den sämsta skiten jag spelat. Aldrig vart med om så dålig ljud när man kör. Att ta en kurva va ju rent självplågeri för öronen. Skriiiiiik skriiiik skriiiik så låter det ungefär.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockerpapi
Kan någon förklara hur drift funkar i det här spelet, jag försöker o försöker men det blir bara fel, kommer aldrig upp i poängen man ska ha...

Annars älskar jag resten, ett bra spel som jag kan rekommendera!!

Har samma problem, tycker jag gör "hyffsat" rätt.. men kommer inte ens nära.
Kör med ratt (driving force pro). Har sett samma videor på folk som kör på typ Xbox360 med gamepad o det ser så vidrigt lätt ut.. Tips är varmt välkommna.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

Jag kör på pc med en xbox 360 gamepad o drift funkar ändå inte. Trodde det skulle va lättare med ratt..

Permalänk
Medlem

Todde jag med.. =P
Kan ju vara så att jag helt enkelt suger jävligt hårt på det här.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

Men allt annat i spelet går väl bra? Det är väl bara driften som blir helt omöjlig eller hur? Då är det nog inte du som suger utan spelets drift som suger? Eller om vi gör nåt fel så får nån som vet hur man gör gärna förklara..

Permalänk
Medlem

Hur kul är det att läsa denna readme fil som andra posten har kopierat in .
Kolla in dom grafikkort som stöds. Inget 5870 så långt ögat når. Jag som får mitt 5870 kort med posten imorgon.

http://forum.needforspeed.com/eaforum/posts/list/180/310751.p...

Får nog aldrig spela detta spel ordentligt. Har haft det sen den 17/9

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Hur kul är det att läsa denna readme fil som andra posten har kopierat in .
Kolla in dom grafikkort som stöds. Inget 5870 så långt ögat når. Jag som får mitt 5870 kort med posten imorgon.

http://forum.needforspeed.com/eaforum/posts/list/180/310751.p...

Får nog aldrig spela detta spel ordentligt. Har haft det sen den 17/9

Spelar med dator 1 i signaturen och flyter på fint i 1920x1200 2xAA och allt utom blur på max (medium)

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
De gällr isåfall bara de spelet att drivisarna spökar, aldrig haft problem med en drivrutin från ATI på mitt HD4830, och spelet yttrar sig lika dant för mig.

Tror inte det, tror mer på att det är prollen som inte hänger med när det blir många bilar.

Sen är ju hd4830 inte världens bästa kort... Har klockat mitt till 700mhz/ 965mhz

Hur flyter spelet för er som har 4850 och 4870? Och vilken prolle har ni?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockerpapi
Men allt annat i spelet går väl bra? Det är väl bara driften som blir helt omöjlig eller hur? Då är det nog inte du som suger utan spelets drift som suger? Eller om vi gör nåt fel så får nån som vet hur man gör gärna förklara..

Jo, vanliga race går bra att köra. Enbart drift jag har djuriska problem med.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sweeper x
Skit dåligt.

Skit dåligt.

Att skita dåligt är inte bra nej. ^^
Skämt åt sido, lite mer konstruktiv kan man väl vara?

Tänkte själv testa Shift för skojs skull till helgen, har hitills får blandade intryck. Är det någon större patch på G så man ska vänta istället?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Ja, fast det finns ju några uppenbara buggar som sabbar allt.

1. Force Feedback ger en feedbackloop som kastar bilen av banorna på raksträckan om man inte passar sig. Släpper man ratten kör bilen i S längs hela rakan. Så gör inte en riktig bil.

2. Force Feedback igen. Den har alldeles för stora utslag (som troligen orsakar 1) också) vilket gör att bilar blir instabila när man vrider på ratten över jämviktsläget. Inte för starka utslag, utan för stora. Det är som ett litet troll sitter och rycker i ratten i hopp om att få en av banan. Så beter sig inte riktiga bilar.

instämmer, det är nästintill omöjligt att korrigerar körbanan på en raksträcka i höga hastigheter
1.en simulator är detta spelabsolut INTE!
2.vad har de gjort med AIn? motståndarna beter sig alltid likadana vid starten, det gäller att hitta rätt lucka genom bilarna och du vinner loppet (så länge du lyckas hålla bilen på banan)
3. ljudet suger verkligen tycker jag
4. när man väl har vant sig hur bilarna beter sig (och de flesta beter sig likadana) är det ett rät kul bilspel men enl.mig vinner man för lätt. tar dock ett tag att vänja sig vid bilarnas beteende
5.att trimmningen skulle vara värdelöst kan jag inte hålla med om, köpte audi tt, uppgraderade max (som andra sa får man för lätt för mycket pengar) och spöade allt redan vid starten (med lite gas)tills levl4, nu blev det königsegg istället,får se hur det går

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosaluxenburg
5.att trimmningen skulle vara värdelöst kan jag inte hålla med om, köpte audi tt, uppgraderade max (som andra sa får man för lätt för mycket pengar) och spöade allt redan vid starten (med lite gas)tills levl4, nu blev det königsegg istället,får se hur det går

Det kanske har med vilket Tier man har kommit till totalt och inte trimningen. Isf. kan jag ha viss förståelse.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Gillar inte riktigt att NFS går mot simulatorhållet. Visst har de tidigare spelen vart allt för lätta, men de har vart rätt roliga ändå. Shift gör mig mest förbannad, speciellt när det kommer till drift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinfiskare
Tror inte det, tror mer på att det är prollen som inte hänger med när det blir många bilar.

Sen är ju hd4830 inte världens bästa kort... Har klockat mitt till 700mhz/ 965mhz

Hur flyter spelet för er som har 4850 och 4870? Och vilken prolle har ni?

Kör ett 4870 och quad intel 8200 klockad till 3 ghz o spelet flyter kalas med allt på max, bästa spelet jag spelat på länge

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Spelar med dator 1 i signaturen och flyter på fint i 1920x1200 2xAA och allt utom blur på max (medium)

Tack för det! Kanske kommer det att funka då. He! Samtidigt så är man orolig trots allt då man läser igenom NFS forum. Amd har ju skrikit till ordentlig åt EA pga att spelet funkar dåligt på Radeon kort.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk

Numera med ratt, och jäklar vad kul det blev

Kör tier 3 med Porsche, tråkigt bara att motståndet alltid har jämnbra bilar. Uppgraderingar verkar inte spela någon roll alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av solifer68
Kör ett 4870 och quad intel 8200 klockad till 3 ghz o spelet flyter kalas med allt på max, bästa spelet jag spelat på länge

Ja kör 4850 och en PhenomII 940 3.0, får för det mesta runt 40-60fps. Går ibland, om det är mycket bilar i bilden, ner till runt 30+, men bara i enstaka fall.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Att skita dåligt är inte bra nej. ^^
Skämt åt sido, lite mer konstruktiv kan man väl vara?

Tänkte själv testa Shift för skojs skull till helgen, har hitills får blandade intryck. Är det någon större patch på G så man ska vänta istället?

Förklarat mig innan 100ggr! kunde inte hitta nått bättre svar. Som sagt, min åsikt är att jag gillar inte vad de har gjort med spelet! Det var inte så som jag ville ha det.

Skulle gillat spelet om det var arkad känsla!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Men hade det varit arkadkänsla hade det nästan blivit en kopia av GRID vilket är lite onödigt.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gujukal
Men hade det varit arkadkänsla hade det nästan blivit en kopia av GRID vilket är lite onödigt.

Det skulle aldrig bli en kopia av Grid eftersom att Grid är stabilare, snyggare och har bättre ljud.

Så ja, samma tema annan känsla.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Ja, fast det finns ju några uppenbara buggar som sabbar allt.

1. Force Feedback ger en feedbackloop som kastar bilen av banorna på raksträckan om man inte passar sig. Släpper man ratten kör bilen i S längs hela rakan. Så gör inte en riktig bil.

2. Force Feedback igen. Den har alldeles för stora utslag (som troligen orsakar 1) också) vilket gör att bilar blir instabila när man vrider på ratten över jämviktsläget. Inte för starka utslag, utan för stora. Det är som ett litet troll sitter och rycker i ratten i hopp om att få en av banan. Så beter sig inte riktiga bilar.

3. Dämpningen är skum. Ibland när man kör över nått litet kupp studsar bilen 10 ggr till som om det inte fanns nån dämpning, bara fjädring. Med standardinställningar borde inte en bil bete sig så. Känns som nån bugg, men sabbar mycket.

4. Ingen bugg, men att trimma din bil hjälper inte så mycket. Testade att maxuppgradera och workskitta en Seat från Tier 1 och köra några Tier 1 race. Gick det bra? Nej. Motståndarnas bilar är nu helt plötsligt också upptrimmade. Om de andra bilarna anpassar sig efter min, vad är då poängen med att trimma? Dessutom står det på prestandamätarna på bilen att den är ungefär lika bra som en Porche, men den går ju som skit ändå. Varför gör man sådana här uppenbart dumma grejer?

I GTR så berodde detta oftast på att Force Feedback effekterna är inverterade. Finns ett menyalternativ för detta. Så det är ingen Feedbackloop det är bara inställningen som är fel. Med G25an jag har så måste man oftast invertera feedbackeffekterna för att det ska bli rätt. Nu har jag inte hunnit prova G25an i Shift än men i GTR var det precis så som du beskriver tills man inverterade effekterna.

Permalänk

puuuh okey har läst igenom hela tråden....

Jag kör med G25 men i menyerna måste jag hålla in bromsen för att kunna välja(utan broms intryckt går markören uppåt), hur kan jag lösa det tro?

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL