Need for Speed: Shift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
Zondan har inget att säga till om mot en works trimmad murcielago, tro mig. Testa får du se, mussen har bättre acc, bättre grepp, och är MYCKET lättare att kontrollera. Förövrigt så är hjälpmedel för kärringar, endast ABS går att använda resten ska vara avstängt

Hehe, mjo, asså, jag testade ju många av bilarna, (iaf alla tier 4) på alpental-banan.

Just murcilagon är en av mina favoriter faktiskt, men just när jag körde på alpental så vann zonda R:en..
Den kändes likvärdig ungefär, men var aningen snabbare..
kom under 40s på ett varv med zondan, men med lambon blev det precis över 40.. kom inte under!
En sak jag gillar mer med zondan är att den är lättare och kräver därför mindre bromsande inför kurvorna..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Nån som kan hjälpa mig, först funka allt bra i ett par dagar, visst vart de lite fryslagg då och då men oj va roligt man hade.

Nu crachar spelet sådär 4 sek in när man ska köra (menyer och vids går prima)

Senaste patch, har provat installera om

E6600 stock
nVidia 8800 GTX (senaste drivis)(612/918/1458)

Synd att det ska vara så hemskt buggigt.

Jag vet vad felet är, tror jag
ta bort filen C:\Users\[ditt anv. namn]\Documents\NFS SHIFT\graphicsconfig.xml
och starta spelet..
Om du måste ändra några grafikinställningar, ta en i taget å testa för att se vilken det är som krånglar, i värsta fall får du köra med default-inställningarna.

Permalänk
Avstängd

Är "Steering Wheel" trasigt eller något? Den följer ju inte mina rörelser, har frapsat och lagt upp en del vids på youtube men det ser ut som att man använder tangentbordet, den rycker 1cm höger/vänster istället för att göra längre vrid.. Visuellt ser det helt sjukt ut.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Jag har ett 8800gt och brukar aldrig spela med aa påslaget, för det räcker inte till riktigt tycker jag, brukar hacka, men testade idag med 4xaa i nfs shift, vilken skillnad!! Så mycket snyggare! Och jag får bra fps, kommer inte under 30 och det ligger för det mesta runt 50-45 (jag spelar inifrån bilen). Däremot har jag även med aa avslaget ibland att bilarna warpar, händer inte så ofta.. Hoppas de fixar det i nån patch

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sockerpapi
Jag har ett 8800gt och brukar aldrig spela med aa påslaget, för det räcker inte till riktigt tycker jag, brukar hacka, men testade idag med 4xaa i nfs shift, vilken skillnad!! Så mycket snyggare! Och jag får bra fps, kommer inte under 30 och det ligger för det mesta runt 50-45 (jag spelar inifrån bilen). Däremot har jag även med aa avslaget ibland att bilarna warpar, händer inte så ofta.. Hoppas de fixar det i nån patch

Hade runt samma fps med mitt 8800gt.

Och bilarna 'warpar' pga spelet är cp, spelet är bra men ai bilarna är typ buggade, ser ut som att man kör online.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det här spelet hade den sämsta bilfysiken någonsin? Att så fort man svänger så går man ut i en larvig sladd som hävs antingen genom att styra åt andra hållet vilket får den att kränga fram och tillbaka eller låta den vara och inte veta var man hamnar.

Dessutom laggar det rejält till och med på allt på medium och då har jag ändå ett hd4850.

Menyerna är dessutom sämst, man kan ju inte stänga av spelet ens, och att behöva starta om spelet för att spara grafikinställningar har jag inte gjort på åratal.

Jag hatar det här spelet, slöseri med tillgångar, på alla sätt och vis att skaffa det. Skulle inte ens vilja ha det om det vore gratis för det gör mig förbannad. Tacka vet jag grid med en av de bästa bilkänslorna någonsin, även om AI:n är lite skumt.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Bara jag som tycker det här spelet hade den sämsta bilfysiken någonsin? Att så fort man svänger så går man ut i en larvig sladd som hävs antingen genom att styra åt andra hållet vilket får den att kränga fram och tillbaka eller låta den vara och inte veta var man hamnar.

Dessutom laggar det rejält till och med på allt på medium och då har jag ändå ett hd4850.

Menyerna är dessutom sämst, man kan ju inte stänga av spelet ens, och att behöva starta om spelet för att spara grafikinställningar har jag inte gjort på åratal.

Jag hatar det här spelet, slöseri med tillgångar, på alla sätt och vis att skaffa det. Skulle inte ens vilja ha det om det vore gratis för det gör mig förbannad. Tacka vet jag grid med en av de bästa bilkänslorna någonsin, även om AI:n är lite skumt.

I vilken upplösning laggar det?
Körde laggfritt i 1680x1050 2xAA med en e5200@stock och ett 4850 :S

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Stänga av problemet kan bero på att man inte scrollar tillräckligt långt ner i menyerna. Ett vanligt fel folk gjorde i början. Kanske samma sak här?

Sen så ska det komma en patch vad det lider som ska fixa en mängd småirriterande buggar . . . får vi väl hoppas i alla fall

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
I vilken upplösning laggar det?
Körde laggfritt i 1680x1050 2xAA med en e5200@stock och ett 4850 :S

1920x1080 och 8xaa, allt medium med datorn i sign. Tycker det borde fixa sig då. Samt att laddningstiderna är extremt långa. Kommer avinstallera för att undvika ytterligare irritation och möjlig skadegörelse på datorrelaterade produkter till följd av frustration.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39

Dessutom laggar det rejält till och med på allt på medium och då har jag ändå ett hd4850.

För mig flyter de bra med ett klockad HD4830..

Förutsatt att de inte är några bilar i sikte. Då blir de bara host host host, tungt.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
1920x1080 och 8xaa, allt medium med datorn i sign. Tycker det borde fixa sig då. Samt att laddningstiderna är extremt långa. Kommer avinstallera för att undvika ytterligare irritation och möjlig skadegörelse på datorrelaterade produkter till följd av frustration.

Du kommer ALDRIG köra shift med 8xAA på 1080 med ett litet 4850. din avg fps med andra bilar lär vara runt 10 då mitt 5850 har runt 25-30 med 7 andra fordon i sikte (detta pga AA)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
1920x1080 och 8xaa, allt medium med datorn i sign. Tycker det borde fixa sig då. Samt att laddningstiderna är extremt långa. Kommer avinstallera för att undvika ytterligare irritation och möjlig skadegörelse på datorrelaterade produkter till följd av frustration.

Men kör 1680x1050? Inte spelets fel att din hårdvara inte klarar 8xAA

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Ska vara med en prestanda fix för oss med ati kort i patchen.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Jag hatar det här spelet, slöseri med tillgångar, på alla sätt och vis att skaffa det. Skulle inte ens vilja ha det om det vore gratis för det gör mig förbannad. Tacka vet jag grid med en av de bästa bilkänslorna någonsin, även om AI:n är lite skumt.

Gran Turismo ska det vara Det är inte ett spel, det är en simulator

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39

Jag hatar det här spelet, slöseri med tillgångar, på alla sätt och vis att skaffa det. Skulle inte ens vilja ha det om det vore gratis för det gör mig förbannad. Tacka vet jag grid med en av de bästa bilkänslorna någonsin, även om AI:n är lite skumt.

Grid + Bilkänsla? du har aldrig kört en bil.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Till för några veckor sedan började spelet att små,små rycka ibland och tills idag i stort sett frysa flera minuter emellanåt och bli helt ospelbart. Var ute å googlade och testade olika metoder som att köra spelet som admin och olika kompatiblites lägen och inget hjälpte. Testade också att om installera både spel och Os men samma skit.

Så det blev till att fortsätta att googla och efter långt letande hittade jag 1 och bara en som påstog att det har med online delen i spelet att göra och han hade testat att inaktivera nätverkskortet och då flöt allt som vanligt.

Testade detta och HAHA! det fungerade, kör allt på smäck fullt utan något lagg o frysningar. Enligt han så har EA:server kontakt med ens dator när man spelar NFS Shift för att logga varv tider och sånt. Vet ej om detta stämmer, men hoppas EA fixar detta så man kan spela online igen.

Läste på NFSplanet att en ny patch är på gång, får hoppas att dom fixat detta då.

Mvh Peter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Grid + Bilkänsla? du har aldrig kört en bil.

Det är förvånansvärt hur ofta folk blandar ihop bra kör- och bilkänsla med hög realism. De behöver inte vara samma sak.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Ny patch finns ute som fixar prestandan i nfs för oss ATI användare!!

http://www.needforspeed.com/web/nfs/downloads

Testade den igår och det funkar klockrent, äntligen kan jag njuta av nfs shift.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tJev
Ny patch finns ute som fixar prestandan i nfs för oss ATI användare!!

http://www.needforspeed.com/web/nfs/downloads

Testade den igår och det funkar klockrent, äntligen kan jag njuta av nfs shift.

Patch 2?

Den ska ju försämra prestandan för dom som använder atis nyaste drivrutin, 9.12. Medans patch 1 förbättrar det (tack vare drivrutinen)

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Kan man importera egen musik i spelet? isf hur?:p

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Patch 2?

Den ska ju försämra prestandan för dom som använder atis nyaste drivrutin, 9.12. Medans patch 1 förbättrar det (tack vare drivrutinen)

använder 9.11, antar att 9.12 är beta?

Funkar iaf fint för mig.

patch 1.02 ja

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Grabbar! Hjälp gubben nu! Vad är det för tangentkommando som växlar mellan Fullscreen och Windowed.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Det är förvånansvärt hur ofta folk blandar ihop bra kör- och bilkänsla med hög realism. De behöver inte vara samma sak.

Jo? Hur kan det kännas som bra bilkänsla när det inte känns som om bilen beter sig som den ska?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Grabbar! Hjälp gubben nu! Vad är det för tangentkommando som växlar mellan Fullscreen och Windowed.

Alt + Enter.

Inte Alt GR

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tJev
använder 9.11, antar att 9.12 är beta?

Funkar iaf fint för mig.

patch 1.02 ja

9.12 betan ger bättre prestanda än 9.11 i Patch 1 och i många andra spel.
Dock så hade Patch 2 i NFS Shift typ sönder nya drivrutinen i just detta spel.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Alt + Enter.

Inte Alt GR

Man tackar

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
9.12 betan ger bättre prestanda än 9.11 i Patch 1 och i många andra spel.
Dock så hade Patch 2 i NFS Shift typ sönder nya drivrutinen i just detta spel.

trist att EA ska hålla på och trixa med prestandan på så udda vis.

får väl hålla på 9.11 drivarna tills jag kan få de bekräftat att de nya 9.12 funkar med 1.02 =/

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

ingen som lirar NFS:Shift online och har testat det nya Team Race?

Visa signatur

[ASUS M4A89GTD PRO][AMD Phenom II X6 1090T @ 3.2GHZ][Corsair TX750w][ASUS R9 290x DirectCU II][16GB Corsair XMS3 @ 1600MHZ][Win7 64-bit] GamersGate

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig det är lite fucked up med ratt?
Har stängt av all hjälp, störde mig på de så grymt mkt.
Men det hjälper inte alls?
Bilen svänger av sig själv,bromsar osv iaf?
Vad beror det på?
Jäkligt irriterande måste jag säga :S

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Testade spelet idag.
När jag skulle svänga så svarade bilen efter ca 1,5 sekunder (jag kör med tangentbord)
Jag ökade sensen lite och sänkte grafikinställningarna för kanske var grafikkortet som inte hängde med.
Det resulterade i att spelet hängde och stängde av sig så fort man började ett race...

Kan det vara så att det är för att jag har SP2 till windows XP, (det står att det ska vara SP3) eller är det nåt annat?

Uppskattar all hjälp.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

har spelat de innan, nu har ja skaffat ratt, är precis som om man spammar pilen upp hela tiden, "dirrrrrdirrrdidrrr" låter de bara, drar ja ut sladden te ratten är de lugnt. Går inte använda den undre race heller. Det är en logitech momo racing force feedback.

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet