Need for Speed: Shift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stjärt-åke
Jag tycker det var ett jäva gnäll om driftingen i spelet överallt. Bara man kör rätt inställnigar så känns det faktiskt ganska realistisk, men givetvis fortfarande mycket arkad.

Lite filmer när jag driftar i spelet (HD)

http://www.youtube.com/watch?v=QprITdCX3bU&fmt=22

http://www.youtube.com/watch?v=eMoNb-DbNd0&fmt=22

http://www.youtube.com/watch?v=DqxufMu92vg&fmt=22 (Ratten ser fett efter ut i denna filmen, kan bero på att jag kör med PS2 kontroll)

Vadå HD???

A kass grafik juh???

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Vadå HD???

A kass grafik juh???

Han sa aldrig att grafiken var bra. Han sa bara att han kör i hög upplösning!

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Det märks ju att pengar inte har så stor betydelse i spelet, de kunde lika gärna skippat det.
När man väl nått tier 3-4 och man verkligen behöver pengar innan man vill fortsätta för nån uppgradering eller nåt (inte för att det påverkar), kan man ta quickrace, kortaste banan (tar 20-30 sek per varv), välja inga motståndare och 1 varv, när man sen kör i mål vinner man cirka 20 000. Sen gör man om det ett par gånger så har man pengar nog att göra vad man vill..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stjärt-åke
Jag tycker det var ett jäva gnäll om driftingen i spelet överallt. Bara man kör rätt inställnigar så känns det faktiskt ganska realistisk, men givetvis fortfarande mycket arkad.

Lite filmer när jag driftar i spelet (HD)

http://www.youtube.com/watch?v=QprITdCX3bU&fmt=22

http://www.youtube.com/watch?v=eMoNb-DbNd0&fmt=22

http://www.youtube.com/watch?v=DqxufMu92vg&fmt=22 (Ratten ser fett efter ut i denna filmen, kan bero på att jag kör med PS2 kontroll)

Sjysst drifting, skulle du kunna dela med dig av inställningarna?
Så fort jag gasar lite i en kurva i driftingen snurrar den, å det går absolut inte under några som helst omständigheter hålla ett ställ, helt sjukt svårt!

Permalänk
Medlem

har testat detta spelet med ratt nu och fyf*n vad kul det är nu! för alla kritiker som inte har testat ratt än, gör det. höjer känslan väldigt mkt

Permalänk

Har provat att köra både med och utan anti-lock brakes, traction control och stability control och vad jag undrar är hur är det på den typen av bilar i verkligheten, har de inte såna hjälpmedel? Kan man säga nåt generellt om vad de brukar ha när de gäller såna hjälpmedel i den typen av lopp som man kör i shift?? Finns det regler som säger att de inte får ha det?

Permalänk
Medlem

Älskar min Aston DB9 <3

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

Älskar med spelet, och funderar på att skaffa en ratt F1

ANT3 tror nog att min diablo äger din Aston

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Älskar med spelet, och funderar på att skaffa en ratt F1

ANT3 tror nog att min diablo äger din Aston

ehm... vilken diablo?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vilken diablo, Zonda R:en>>>> all
Sjukt bra väghållning, lätt bil vilket underlättar bromsningarna inför kurvorna.. helt underbar!

Ang. hjälpmedlen som anti-sladd osv.. Jag kör med anti-sladd och stability eller vad den heter.. I verkligheten kör man med dem hjälpmedlen när dem finns.. dessutom blir det för sladdrigt om man inte har det... tycker dock inte man ska ha styr eller bromshjälp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Älskar med spelet, och funderar på att skaffa en ratt F1

ANT3 tror nog att min diablo äger din Aston

Jag har kört igenom hela Tier 5 med min Aston och ligger minst 10 sekunders försprång.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Hedersmedlem

Bara jag som blir förbannad på bottarna varje gång man ska köra Nordslingan? Bottarna som normalt kör rätt okej blir till galna idioter som tror att det är krig på banan och kan varken hålla linjer eller ens försöka köra om utan att snurra ut mig. Blir ganska lack då Nordslingan är min absoluta favoritbana...

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
Bara jag som blir förbannad på bottarna varje gång man ska köra Nordslingan? Bottarna som normalt kör rätt okej blir till galna idioter som tror att det är krig på banan och kan varken hålla linjer eller ens försöka köra om utan att snurra ut mig. Blir ganska lack då Nordslingan är min absoluta favoritbana...

Du får låta hornen växa ut och skaffa bredare axlar...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Jag har kört igenom hela Tier 5 med min Aston och ligger minst 10 sekunders försprång.

Själv så varvar man dom för det mesta

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Själv så varvar man dom för det mesta

Hoppas du kör på lätt
Förövrigt sjukt kul spel om man kör med ratt, sög att köra med tangentbord!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Nån som kan hjälpa mig, först funka allt bra i ett par dagar, visst vart de lite fryslagg då och då men oj va roligt man hade.

Nu crachar spelet sådär 4 sek in när man ska köra (menyer och vids går prima)

Senaste patch, har provat installera om

E6600 stock
nVidia 8800 GTX (senaste drivis)(612/918/1458)

Synd att det ska vara så hemskt buggigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffmeister
Spelar ingen roll vilken diablo, Zonda R:en>>>> all
Sjukt bra väghållning, lätt bil vilket underlättar bromsningarna inför kurvorna.. helt underbar!

Ang. hjälpmedlen som anti-sladd osv.. Jag kör med anti-sladd och stability eller vad den heter.. I verkligheten kör man med dem hjälpmedlen när dem finns.. dessutom blir det för sladdrigt om man inte har det... tycker dock inte man ska ha styr eller bromshjälp...

Zondan har inget att säga till om mot en works trimmad murcielago, tro mig. Testa får du se, mussen har bättre acc, bättre grepp, och är MYCKET lättare att kontrollera. Förövrigt så är hjälpmedel för kärringar, endast ABS går att använda resten ska vara avstängt

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Hoppas du kör på lätt
Förövrigt sjukt kul spel om man kör med ratt, sög att köra med tangentbord!

hahaha ja jag kör på lätt, men ska köra igen på medium sen svåraste

Håller på att lära mig att drifta men det går sisådär

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvo_Jonas
Eftersom man inte fick se någon "ingame-action" eller över huvud taget något filmklipp från spelet så kan man ju inte dra några förhastade slutsatser. Men det tänker jag göra ändå. Det ser ut som Grid fast med lite bättre grafik och en urusel fysikmotor, som i de flesta NFS-spelen som kommer ut nu för tiden.

De gjorde bättre spel förr tycker jag. Underground-spelen tyckte jag om, Prostreet funkade. Need for Speed Porsche var nog bäst.

jag har nfs porsche till ps1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
hahaha ja jag kör på lätt, men ska köra igen på medium sen svåraste

Håller på att lära mig att drifta men det går sisådär

Men då varvar jag också på dom kortare banorna Ska också byta till medium när jag orkat/ haft tid att spela igenom allt.
Är också kass på drifting, mycket svåráre än typ carbon när man kan ligga på bresladd genom hela banan haha

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av swetox
jag har nfs porsche till ps1

Har det till PC Men det är ganska tråkigt tycker jag

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Men då varvar jag också på dom kortare banorna Ska också byta till medium när jag orkat/ haft tid att spela igenom allt.
Är också kass på drifting, mycket svåráre än typ carbon när man kan ligga på bresladd genom hela banan haha

hehe

Håller med, driftingen är väldigt svår i shift (För mig). Dom borde räknat poängen när man gör ''doughnut's'' (Står och snurrar runt med bilen) xD Då skulle man fått feta poäng :D.

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Men då varvar jag också på dom kortare banorna Ska också byta till medium när jag orkat/ haft tid att spela igenom allt.
Är också kass på drifting, mycket svåráre än typ carbon när man kan ligga på bresladd genom hela banan haha

Driftingen e as lätt om ni köper den gammla BMW M3:an och uppgraderar den till WORKS och ställer greppet till MAX så e de bara att kasta den runt konerna på banan.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

ahaaa tack för tipset! :D.

Här kommer liten video på hur Kungen (Jag) Driftar xD

hahahaha. (Inspelat via mobil)

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
Driftingen e as lätt om ni köper den gammla BMW M3:an och uppgraderar den till WORKS och ställer greppet till MAX så e de bara att kasta den runt konerna på banan.

Tack för tipset

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
Tack för tipset

De blir så man måste tvinga den att drifta inte som med japanarna som vill drifta hur rakt du än försöker köra.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3
De blir så man måste tvinga den att drifta inte som med japanarna som vill drifta hur rakt du än försöker köra.

De är ju det som vart problemet Hade en mazda som var omöjlig att åka rakt med;)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Avstängd

gött med en patch Hoppas dom gör så att Lackmotiven ser lite bättre ut

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

*hoppas mitt funkar efter patchen*