Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

+10 för en låda som är :

*stilren
*billig
*smart

Bra jobbat Fractal design!

Permalänk
Medlem

att ingen har nämnt möjligheterna till ett stabilt vattenkylningsystem i burken? eller är jag ute och cyklar och ser saker som inte finns

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Satt också och tänkte på vattensystem...man borde väl kunna få plats med en 2x120 och en 1x120 radiator i den där burken?

Permalänk

Nice chassi, väldigt likt Antec P182, men ändå bättre insida och fler smarta lösningar

Permalänk
Medlem

Beställt, Dags att sälja mitt gamla Nzxt Hush

Visa signatur

Asus M4N72-E // Corsair HX 620W // Corsair 8GB // AMD Phenom2 X4 940 // Zalman CNPS-9900 // Intel SSD G2 120 // PowerColor HD6950(1536) Shaders // Fractal Design Define R2

Permalänk

Beställde ett jag med, blir att sälja mitt p182. Får endå bara plats med 5 hårddiskar i mitt nuvarande chassi då grafikkortet sitter i vägen för den sista hårddiskplatsen. Det här ser mycket bättre ut!

Permalänk
Medlem

Saknas bara en "MADE IN SWEDEN" etikett nånstans för 10p...

Nej men seriöst, ett riktigt sjysst chassie ni har designat med smarta lösningar och jag älskar den vita kontrasten till det svarta! Har öppnat ögonen för Fractal Design riktigt nu, och era priser gör det knappast sämre. *thumbs up*

Blir en R2a till nästa tysta bygge!

Permalänk

Känns som en billig Obsidian 800 kopia...

Jag är allergisk mot billiga chassin, vet inte varför men jag är det

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D, 32GB 3600MHz CL16 RAM, RTX 7900XTX, Fractal North

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omEn||LabZ
Känns som en billig Obsidian 800 kopia...

Jag är allergisk mot billiga chassin, vet inte varför men jag är det

Känns bara barnsligt när de är ett gediget chassi som detta... Fast du är säkert jätte rik åh allt, de du ville säga va ?

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Måste se om nån av våra återförsäljare har Fractal Designs Vet att en har åtminstone nätagg men ej chassin, måste kolla om dom kan ta in. Kör på Antec 300 som standardchassi för de lite vassare burkarna nu, tror detta är bättre

Permalänk
Medlem

Ja då fattas bara en M-ATX variant av detta chassi så är ett köp troligt.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skocke
Corsair har planerat en mindre variant av Obsidian 800D till jul, där kanske du har just det du söker. Med tanke på vad 800D kostar nu så borde den ligga som högst vid 1500 tycker man väl.

Funderar faktiskt på om man vågar köpa detta chassit direkt innan man sett Corairs nya skapelse, det kan ju vara helt prefekt till ett i alla fall humant pris:P

Jasså? Det låter ju helt underbart!
Har du säkra källor? Länka mig tack!

Permalänk
Medlem

Det jag undrar är att om man verkligen får plats med ett grafikkort som man har bytt kylare till en Arctic accelerero S1?!

Har beställt detta chassi så fort jag såg nyheten om att den skulle komma, skulle vara synd att behöva såga upp sido plåten! Annars är det väll att köpa ett nytt grafikkort.

Visa signatur

baaah tjena! ;D

Permalänk
Medlem

Får 5870 plats?

Permalänk
Medlem

Herrejäklar ... Det enda jag kan säga är att jag aldrig trodde att ett chassi jag skulle vara intresserad av skulle dyka upp för mindre än 3 gånger priset på det här.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Ubuntu 24.04)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Hur kommer en NOCTUA NH-U12P SE2 passa in i R2an? Borde väl inte vara några problem?

Permalänk

Hur står denna emot antecs p182/p183 chassin? tänker på ljudnivåer och temperaturer.

Permalänk

WOW! Helt klart bättre än förväntat, har ju redan förbokat en sen innan så nu är det bara att vänta ut lite till =D

Ska jämföra denna med min moddade Sonata II i ljud och kylnings förmåga tror sonatan får ordentligt med pisk

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Medlem

Wow, grymt prisvärt juhe! 700kr är det ju värt trots designermissarna. Värt att tänka på till nästa bygge, helt klart.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Var sätter man lämpligast in extra fläktar med hänseende till både ljud och temperatur?

Enligt testet verkade grafikkortet skena rätt ordentligt, var väl inte jättebra kanske, men men.. 1 är beställt i alla fall..

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yarre_k
Får 5870 plats?

Ja; läste att det skulle klara kort som är 29-30cm, HD5870 är 28cm.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=947...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy Ferret
Herrejäklar ... Det enda jag kan säga är att jag aldrig trodde att ett chassi jag skulle vara intresserad av skulle dyka upp för mindre än 3 gånger priset på det här.

Precis vad jag tänkte!

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Efterlängtad recension, med tanke på slutsatsen behöver jag inte avbeställa mitt. Blir att skruva lite om en vecka då.

Permalänk
Medlem

Många som ska köpa chassit. Förväntar mig ett x antal byggloggar

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Ja; läste att det skulle klara kort som är 29-30cm, HD5870 är 28cm.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=947...

Det blir lite tight, ska man uppgradera i framtiden lär grafikkorten vara ännu längre. Jag har lite svårt att välja mellan detta chassi och haf 922.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Medlem

Då har man beställt sig ett ex. Givet köp till servern.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boulund
Ser onekligen trevligt ut, men vågar man ha bitumenplattor i taket sådär? Tänker bara på att det nån gång kommer droppa ner över en stackars processorkylare och grafikkort etc...

http://en.wikipedia.org/wiki/Pitch_drop_experiment

Med tanke på att det tog 8 år innan den första droppen föll, så tror jag att det inte är någon fara...

Visa signatur

Server: Core i5 13500 | ASRock B760M Pro RS/D4 | Kingston Fury 64GB DDR4 3200MHz | OS Unraid | 14TB lagring | Cache 2x M.2 NVMe 500GB

Permalänk
Medlem

I monteringsanvisningarna sägs det att

"Hårddiskarna monteras i ljuddämpade vaggor. Kontakterna hamnar mot chassits baksida vilket underlättar snygg kabeldragning men försvårar montering."

Hur försvårar det? Man kan väl ta bort baksidan och trycka in kontakterna där hoppas jag?
Om SweClockers menar att själva försvårningen är att man måste montera av bakplåten, så tycker jag att det kan förtydligas. Jag såg inte en enda bild på baksidan utan bakplåt, men jag kanske missade det.

I övrigt så tycker jag att det verkar vara ett mycket trevligt chassi. Har länge letat efter chassin med få 5,25" och många 3,5" där man slipper köpa till extra tillbehör för att få tillgång till platserna.

/J

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
Känns bara barnsligt när de är ett gediget chassi som detta... Fast du är säkert jätte rik åh allt, de du ville säga va ?

Och där kom den responsen endast en osäker människa kan komma med.

Nej jag är inte rik men jag gillar bra chassin som datorn kan "växa" i.
Vill inte byta chassi för ofta för att det blir för varmt eller trångt eller fult.

Hellre köper jag ett stort, dyrt, svalt och självklart snyggt chassi på direkten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D, 32GB 3600MHz CL16 RAM, RTX 7900XTX, Fractal North

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eccoes
Med tanke på att det tog 8 år innan den första droppen föll, så tror jag att det inte är någon fara...

Dessutom beror det väll lite på hur materielet är behandlat?