Vilka kommer på DHW09? Swec-träff?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryu
Text

Jaha okej!, blir nog kanske att tänka på det eller ambassadör till nästa DH.

Så blir det nån SweC träff?

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Relik 📜

Klart det blir SweC-träff!

Jag, Oskar000, Andreas D och lite annat folk från moderatorstaben och redaktionen kommer vara på plats. Träffen blir med all sannolikhet på lördagen runt 16-hugget, så det brukar vara.

Mer info kommer!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Trevligt!

förslag till Moderatorstaben är nån utlottning / utdelning av SweC tröjor / musmattor?. bra reklam och roligt för alla medlemmar

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk

Har alltid suttit i D Hallen och nu finns det inte platser kvar till ett större sällskap.
Nu undrar jag hur det är att sitta i B hallen?
Vill åt känslan och mysighets faktorn

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Vad är grejen med Live band?

ok om de spelar musik från spel. men det är ju ingen konsert man väljer att gå på!?

känns bara störande om det kommer 2-3 timmar live musik varje kväll, eller ialla fall torsdag-fredag som det ser ut nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkenss
Vad är grejen med Live band?

ok om de spelar musik från spel. men det är ju ingen konsert man väljer att gå på!?

känns bara störande om det kommer 2-3 timmar live musik varje kväll, eller ialla fall torsdag-fredag som det ser ut nu.

Blir mer och mer som en festival varje år. Inte så konstigt då de vill locka besökare också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Jag går inte på lan om dom inte har alkoholtillstånd med tillhörande 18-års gräns

Låter som ett bra koncept, finns det några sådana tillställningar?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prestbacka
Har alltid suttit i D Hallen och nu finns det inte platser kvar till ett större sällskap.
Nu undrar jag hur det är att sitta i B hallen?
Vill åt känslan och mysighets faktorn

kännslan man får när man passerar / hälsar på folk i B hallen är väll att det blir en lugnare känsla med lägre musik och inte så mycket gapande etc, kan nog blir helt okej lite beroende på vad du söker / om du har med dig några sköna lirare

Själv känns det inte som ett DH utan D hallen med massa liv och en skön atomsvär

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fyfan va jag längtar asså!!

min andra gång skare bli

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

haha vem gör inte

blir mitt fjärde och troligtvis det galnaste / roligaste dh någonsin!
dock måste jag ( om ni inte har märkt det tidigare >.< ) klaga på banden som kommer! vad tusan gör detektivbyrån där!? plingar o plångar men vetefan om det kommer nått vettigt ur deras instrument över huvud taget..

vart ska alla sitta då? själv sitter man ju på Plats D54:35

Visa signatur

Permalänk

hehe längtar också så klart

Jobbigt att det blir så tight med Modern Warfare 2 bara, och hoppas de får in det så man kan köpa det där, tror inte jag och polaren hinner köpa det före nämligen =/
Visst det kommer väl gå att köpa det genom steam tex, men det är ju inte lika kul

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk

Tror jag kommer till DHW09 faktiskt, första gången för mig
Villken ställe ska man sitta på om man vill ha det tyst ?

Permalänk
Medlem

A hallen kommer vara " gaminghallen" utan varken musik eller storbilds tv, annars är väll B att föredra med lägre ljud och en storbilds tv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

B35:51 blire för mig

Fyfan va jag längtar tills man plockat ihop datorn och satt ihop den och märkt att allt funkat och sen promenera runt tills klockan slår 4 och man står och beundrar invigningen framme vid scenen

underbart!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog gå på DHW09, första gången kommer bli grymt kul
Är det något specielt man bör tänka på?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoBb3
Jag kommer nog gå på DHW09, första gången kommer bli grymt kul
Är det något specielt man bör tänka på?

En säck med rena sockar och en egen rulle med dasspapper.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kommer vara där såklart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SleepstreameR
En säck med rena sockar och en egen rulle med dasspapper.

Haha en säck med sockor? vad e det bra för?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha en säck med sockor? vad e det bra för?

Äcklig fotsvett ! hade en kille bredvid mig förra DH som efter dag 3 kom på att ta av sig skorna ... ! kunde inte sitta kvar så gick och köpte ett par billys och knata runt Dreamstore innan man återvände dock till en nästintill lika illaluktande plats :S

Tänke passa på och höra hur mycket ni brukar sova?
själv sover jag bara mindre och mindre cirka 20 timmar första DH till kanske 10 timmar andra och sist powernappade jag 2 timmar på T-bordet, undra hur mycket det blir i vinter då

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3nt0s
Äcklig fotsvett ! hade en kille bredvid mig förra DH som efter dag 3 kom på att ta av sig skorna ... ! kunde inte sitta kvar så gick och köpte ett par billys och knata runt Dreamstore innan man återvände dock till en nästintill lika illaluktande plats :S

Tänke passa på och höra hur mycket ni brukar sova?
själv sover jag bara mindre och mindre cirka 20 timmar första DH till kanske 10 timmar andra och sist powernappade jag 2 timmar på T-bordet, undra hur mycket det blir i vinter då

Har ju bara vart där en gång innan, då sov jag runt 4 timmar första natten i sovhallen, sedan andra gången runt 1 timme på tangentbordet, tredje sovningen som var mellan 3e och 4e dagen lyckades jag sova i 6 timmar (inte meningen!) under bordet tills en i crewet kom och väckte mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Har ju bara vart där en gång innan, då sov jag runt 4 timmar första natten i sovhallen, sedan andra gången runt 1 timme på tangentbordet, tredje sovningen som var mellan 3e och 4e dagen lyckades jag sova i 6 timmar (inte meningen!) under bordet tills en i crewet kom och väckte mig.

Är det många som sover under borden trots att man inte får det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja man ser det lite här och var Det är dock inte alls skönt så jag föredrar att sova i sovsalarna.

Problemet med att bo en bit ifrån Jönköping är ju att man måste köra hem efter DH - då funkar det inte att ha sovit typ 2 timmar per natt i 3 nätter

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, det är rätt vanligt, jag gör det tillexempel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Ja man ser det lite här och var Det är dock inte alls skönt så jag föredrar att sova i sovsalarna.

Jag tycker faktiskt det funkar rätt bra att sova under bordet, hyfsat bekvämt.
Å andra sidan är jag knappt 1.70cm lång, så det kan ju göra en stor skillnad.

Permalänk
Medlem

Blir fan mer och mer irriterad på dreamhack W08, synd att man inte kan avboka biljetter. varför ha så mycket live musik. är först och främst ett lan.

1. Ljudet brukar vara KASST, bara högt och inte alls bra mixat.
2. verkar bli typ 2-4 timmar musik varje kväll! :S

när ska man spela. fan vill inte sitta i D hallen längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Problemet med att bo en bit ifrån Jönköping är ju att man måste köra hem efter DH - då funkar det inte att ha sovit typ 2 timmar per natt i 3 nätter

Själv bor man på gotland. Så det får bli båten till nynes, buss till sthlm, buss från sthlm till jönköping

Visa signatur

Permalänk
Medlem

D16:65 kommer jag sitta på, längst ut på kanten

Håller med flera innan som snackat. Är det ett riktigt DH man ska på ska man åka på vintern då det inte är alla dessa småglin som precis fått sommarlovskicken och som måste ta ut den under dreamhack.

Själv åker jag hela vägen från Falun genom Falun-> Mjölby -> Nässjö -> Jönköping Centrum -> Elmia på någon femma.

Ses @ DHW09 gubbs och flicks!

Permalänk
Proffsmoddare

Ska bli grymt trevligt, jag funderar dock på att flytta upp till e-sport hallen för att få det lite lugnt och skönt. Har alltid suttit i D tidigare.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Tyvärr blir det inget DH för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan
Tyvärr blir det inget DH för mig.

Varför inte?

Permalänk
Medlem

Om det fortsätter vara lika kasst som det var i sommras då det sög jämfört med alla andra gånger så kommer jag inte åka 2010.

Usch och fy för DHS09, har varit med 7 gånger innan som alla har varit bra men i sommras blev jag ledsen.

Kändes som att crew bara slängde ihop ett Dreamhack för att dom vet att folk ändå kommer att komma.

Sen så byter dom underubrik på eventet också. Från "The Worlds Largest Computer Festival" Till "The Worlds Largest Digital Festival". Det berättar verkligen om hur dom ändrar på konceptet från en datorfestival där datorintresserat folk är välkommet, till att det är nått dagis för P12or ska sitta och "gibba" med halo och skriva omg ffs noob till alla.

DH Vinter var ju från början ett demoparty. Hoppas verkligen dom håller det konceptet annars kan dom ju ta och köpa upp Busfabriken och dra in eventet under samma namn.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!