Digitalt tangentbord?

Permalänk
Medlem

Digitalt tangentbord?

Vet inte om jag placerat rätt men detta är väl lite udda

Såg på programmet Room Raider när jag slötitade

En tjej besökte en killes rum och skulle kolla lite på killens dator, men datorn var givetvist smutsig som hon inte ville använda

Då plockade hon fram en liten dosa hon ställde på bordet och från det sköt det ut en röd laserstråle i bra upplösning och man kunde skriva direkt på bordet

Nån som vet var detta är, finns läsa mer om, eventuellt pris?

Permalänk
Medlem

Har sett ett sådant på tv och på internet Ska se om jag kan hitta något

EDIT: Dock inte svensk butik, men http://www.virtual-laser-keyboard.com/

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vad jag hört så skall det vara riktigt svårt att skriva på det tangentbordet... jag tror att "tangentbordet" läser av var dina fingrar är,
men det måste ju uppstå så att något av dina fingrar korsar dfc när du skall använda r och den registrerar dfcr istället för r.

Men det är vad jag tror iallafall.

Men det är rätt coolt faktiskt o jag hade nog köpt ett om de inte var så dyra, enbart för att kunna flasha med den:D

http://www.youtube.com/watch?v=2fdDRGr64TQ en liten review

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Celcius
Vad jag hört så skall det vara riktigt svårt att skriva på det tangentbordet... jag tror att "tangentbordet" läser av var dina fingrar är,
men det måste ju uppstå så att något av dina fingrar korsar dfc när du skall använda r och den registrerar dfcr istället för r.

Men det är vad jag tror iallafall.

Den registrerar då R för att den är "högre" upp än de andra D, F och C.
skriver du te.x. siffran '7', så skuggar du de andra tangenterna nedan '7':an men eftersom att 7 är längst upp så registrerar den bara '7'. Men ja, det kan nog vara rätt så svårt att skriva på ändå.

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag såg den på thinkgeek.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}