Permalänk

skumt problem

Det började med lite krasher och grafikfel då och då. Nu kan jag inte äns starta datorn.

Artifactsen börjar redan i uppstarten ibland vertikala streck och ibland fyrkanter. I dom svarta delarna med text är det båda bokstäver och helt random dollartecken över hela skärmen.

det jag gjort hitils är att rengöra allt, och montera om allt med ny kylpasta. Även testat med nytt moderkort & grafikort, med samma resultat.

Jag förstår verkligen inte vad felet kan vara. kan det vara cpun eller minnena?

Uppskattar alla tips o tankar.

Permalänk
Hedersmedlem

Nätagg? Kollat tempsen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jag tippar också att nätagget inte ger tillräckligt med kräm. är det inte det så skulle jag testa med att installera en annan drivrutin till graffekortet.

Permalänk

kört med samma nätagg i ngt år tveksamt att det saknas kräm helt plötsligt-
Drivisar,komr inte äns in i windows längre
temp, är samma resultat vid kallstart.

Permalänk
Medlem

Ett nätagg slits ut ut med tiden.
Helt klart värt och testa ett annat.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk

Testat med ett nytt nätagg och prtraoblemen kvarstår, Vertikala streck mestadels i grönt vid uppstart samt en massa dollartecken slumpmässigt där det ska vara svart vit med text.

Det som är testat och som jag numera utsluter som rot till problemet är nätagg,graffe,moderkort.

Kan processorn vara roten till allt?

Permalänk
Medlem

Spec, läs forumregler innan du postar.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.