Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tompaswed
Samma här undrar om dom höjer upp med?

Se http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8... Upp höjs inte i det inledande skedet i alla fall.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Blir riktigt trött ... har problem med att uppkopplingen bryts , har 50/10 och kommer upp i högsta hastighet ena sekunden för att direkt dyka till noll hastighet och ingen åtkomst till internet , trots att alla lampor lyser som de ska. Kundtjänst lovade att återkomma idag men inte ett ljud.

Någon som haft likvärdigt problem?

Permalänk
Avstängd

"Något stort är på gång

Framtidens tuffa krav på bredband ökar i takt med att Internet blir allt större. Det blir mer rörliga bilder, filmer och spel som kräver bandbredd. Det är inte alls kul när det går trögt som sirap. Och tunga filer gör att man behöver ett bredband som är snabbare än snabbt. Förbered dig genom att skaffa ett bredband rustat för framtiden, ett bredband där du snabbt kan ladda upp och ner information. Vi på Com Hem firar att vi levererat Bredband i 10 år genom att - håll i hatten - släppa vårt snabbaste Bredband någonsin, Bredband XXL 100 (50-100Mbit/s). Här snackar vi höghastighetsbredband! Håll ögon och öron öppna, snart är det dags."

Kom till mig med, undra när detta kan hända då

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

följande inlägg är skrivit i ren frustration. Stavfel och grova grammatiska misstag är där med fullkomligt medvetna.

I Maj väljer jag att byta betalning från räkning till autogiro. Skickar iväg en ansökan i april, med underskrift och en sparad kopia hemma hos mig. Jag noterar även att min bank är medveten om att jag har lagt till ännu ett auto giro.
Jag tror allt är frid och fröjd när ett inkassobrev kommer i slutet av sommaren, i september. Det visar sig att det har skett ett tekniskt strul och pengar har inte sänts till Com hem. Jag ringer support och de lovar att fixa autogiro och jag får två månader gratis som plåster på såren om jag fortfarande är kvar som kund (det visade sig vara en pågående kampanj så det var ju inte så givmilt av dem). Det var inte så farligt misstag tycker jag. Jag har fått surfa utan att betala i x antal månader och får betala för dem lite senare. Jag betalar såklart inkasso samma dag som jag trodde att allt löst sig med com hem.Jag trodde att de hade fixat det, men nu har jag fått ytterligare ett inkasso brev.
Och nu jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta. Ska jag ringa och be dem fara och flyga och kosta på mig ett byte av bolag (kostar runt 800 för mig)? Eller ska jag svälja detta påfund igen? Jag har aldrig varit med om något liknade. Och det är inte det enda - jag har upplevt strul i form av veckor utan uppkoppling pga byte av bostad, min uppkoppling har blivit ändrad från 24 till 0.5 under ett par veckor (en miss av en support tydligen) och modemet har fått bytas tre gånger.
Com hem- vilket skämt till företag.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Härligt att dem uppgraderar till 100/10. Var väl på tiden att dem på sätt och vis kanske kan börja slåss med Fiber anslutningar. Även om man inte riktigt kan jämnföra Comhem med fiber.
Dock så tycker jag de känns långt bort för många att få 100/10 eller ens 50/10.
Har suttit på 24/10 sen jag anslöt mig till Comhem för hmm.. 2 år sedan kanske de var. Har då inte sett eller hört planen till någon uppgradering här i grannskapet. Varit inne och kollat lite då och då på "Planerade underhåll" eller vad de heter på Comhems hemsida och jag tycker bara det stått Stockholms orter/adresser.

Jaja, håller tummarna för att de kan bli fiber här istället!

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på att byta leverantör nu. Har haft mycket bra erfarenhet med comhem gällande tillförlitlighet men tycker dom är dyra. Nu skall dom även införa 3 månaders uppsägningstid vilket känns totalt orimligt och borde fan förbjudas av konkurrensskäl.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba

Jämför då med comhems 459:- för 50/10!

399:- kostar det. Om du inte är obunden.

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vessslan
Härligt att dem uppgraderar till 100/10. Var väl på tiden att dem på sätt och vis kanske kan börja slåss med Fiber anslutningar. Även om man inte riktigt kan jämnföra Comhem med fiber.
Dock så tycker jag de känns långt bort för många att få 100/10 eller ens 50/10.
Har suttit på 24/10 sen jag anslöt mig till Comhem för hmm.. 2 år sedan kanske de var. Har då inte sett eller hört planen till någon uppgradering här i grannskapet. Varit inne och kollat lite då och då på "Planerade underhåll" eller vad de heter på Comhems hemsida och jag tycker bara det stått Stockholms orter/adresser.

Jaja, håller tummarna för att de kan bli fiber här istället!

Sala och övriga orter som ej gått över till 50mbit från det under 2010 då comhem rullar ut Ondemand. Där det redan finns 50/10 blir det oavsett ort samtidigt vid lansering klart för 100/10.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

"Bredband XXL 100 (50-100Mbit/s)."
Skön gräns där! J*vla idioter, okej 10% marginal, men 50%? Och sen lär skiten kosta 799:- i månaden...

Nä som jag alltid säger, skippa megabit "racet" och satsa på kvalité istället, hellre 10/10 med kanonuptime, bra ping, bra/snabb/kunnig support... Det skulle betyda 100x mer för mig, än att få 100mbit downstream.
Hade det dock varit 100/100 så hade man ju inte tackat nej...

Permalänk
Medlem

Som sagt i den andra tråden. Bredbandsbolaget lovar bara 60-100mbit på sin 100/10 och då är det via LAN. Med tanke på allt som stör på nätet är det inte så konstigt, seg server man testar emot, nätkvalité och belastningspeaktider. Kan inte ens BBB lova 100mbit kan ingen

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Som sagt i den andra tråden. Bredbandsbolaget lovar bara 60-100mbit på sin 100/10 och då är det via LAN. Med tanke på allt som stör på nätet är det inte så konstigt, seg server man testar emot, nätkvalité och belastningspeaktider. Kan inte ens BBB lova 100mbit kan ingen

Men det vore ju inte så svårt att kunna garantera en viss speed?

Låt säga att jag är en isp, jag fixxar rejäla cisco giga switchar och drar cat 6 kablar tvärsöver flera lägenheter, Visst kan jag då garantera de giga speed utan större problem.

Har operatören kapacitet och rätt utrustning är det väl inte så svårt? eller är jag ute och cyklar. Självklart är det svårt för operatören att garantera det utanför sitt eget nät men det är väl införstått.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Sala och övriga orter som ej gått över till 50mbit från det under 2010 då comhem rullar ut Ondemand. Där det redan finns 50/10 blir det oavsett ort samtidigt vid lansering klart för 100/10.

Jag tackar så mycket för info.

Permalänk
Medlem

Kul att strömadaptern till mitt modem dog precis, Comhem skickar ett nytt modem, tar ca 4 arbetsdagar. SEGT!

Någon som vet vart man kan få tag på en sådan adapter(15volt ut, 1.0A.) i butik(Gbg)?

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hYpN0L
Kul att strömadaptern till mitt modem dog precis, Comhem skickar ett nytt modem, tar ca 4 arbetsdagar. SEGT!

Någon som vet vart man kan få tag på en sådan adapter(15volt ut, 1.0A.) i butik(Gbg)?

Finns säkert på Kjell & Company i Nordstan eller Allum. http://www.kjell.com/

Visa signatur

|Asus P8Z68-V Pro moderkort|Asus GTX 570 grafik|Corsair Vengeance DDR3 PC12800/1600MHz CL9 4x4GB minnen|Intel Core i5 2500K 3,3GHz CPU|Samsung 850 Pro Series 256GB SSD|Bahnhof 500/500 Mbps fiber|Windows 10 Pro|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baracuda
Blir riktigt trött ... har problem med att uppkopplingen bryts , har 50/10 och kommer upp i högsta hastighet ena sekunden för att direkt dyka till noll hastighet och ingen åtkomst till internet , trots att alla lampor lyser som de ska. Kundtjänst lovade att återkomma idag men inte ett ljud.

Någon som haft likvärdigt problem?

Sitter på samma hastighet och har exakt samma problem. Har nyligen bytt från 24 till 50 och fick då nytt modem men har fortfarande detta problemet så det ligger inte i modemet iaf...

Visa signatur

Intel i7 920 3.2 GHz // Asus P6T Deluxe // XFX Radeon HD5970 2GB Black Edition // Noctua NH-U12P // Corsair DDR3 6GB 1600MHz // Cooler Master HAF 932 // Corsair 850W // 2st WDC Black 500GB // OCZ 30GB // Dator 2: Compaq Mini 730EO

Permalänk
Medlem

men comhem suger, inse fakta, ingen ide att whinea till supporten heller

Sist jag pratade med dom om att min DNS segade som fan. Så sa dom bara att jag ska koppla om min dator till ett trådnätverk ist för trådlöst, dom tog förgivet att jag har trådlöst även fast ja kryssat i att jag inte har det... riktiga jävla usla inkompetenta idioter rent ut sagt som sitter där.

Löste dom problemet? NEJ! för dom kan inte svara på mina frågor, utan slänger bara mail dom inte har en lösning på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baracuda
Blir riktigt trött ... har problem med att uppkopplingen bryts , har 50/10 och kommer upp i högsta hastighet ena sekunden för att direkt dyka till noll hastighet och ingen åtkomst till internet , trots att alla lampor lyser som de ska. Kundtjänst lovade att återkomma idag men inte ett ljud.

Någon som haft likvärdigt problem?

Jag har samma problem om jag ansluter via VPN-tjänst och utnyttjar hastigheten till max (Relaxx och torrents). Då bryts förbindelsen efter ett par minuter, kopplar jag ner VPN:et fungerar det bra. Kundtjänst har lovat att återkomma, det var i maj och jag väntar fortfarande...
Jag tycker det känns som någon slags brandvägg i modemet som går in och försöker stoppa någon flooding, dock går det ju inte att konfigurera någon sådan.

Permalänk
Medlem

Har precis beställt 50/10 ute på Lidingö då det var det enda "bra" alternativet, hoppas verkligen det funkar efter allt strul jag läst om här.

Starten var inte direkt förtroendeingivande.
Beställde på nätet igår kväll och ringde idag för jag hade lite frågor, då fanns min beställning inte ens med, fick då lägga om den via telefon och då ville hon ta betalt för modemet och lägga på frakt och vette fan allt. Sen att jag fick upprepa mitt personnummer ca 5 ggr gjorde ju inte saken bättre!

Well, vi får se!

Hur lång tid har det tagit för er från beställingsdagen tills modemet kom hem och tjänsten fungerat?

/Martin

Permalänk
Medlem
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sohmoo
Com Hem är bäst på att vara sämst
http://www.e24.se/pengar24/dinarattigheter/konsumentratt/arti...

Som om ingen redan visste om att comhem är av sämsta sort..:)

Permalänk

konstigt, jag har haft comhem bredband/telefoni/tv i 3 år, haft endast 2 problem under den tiden, tycker jag verkar helt ok! ja e nöjd!

Visa signatur

Intel core i5 750 @4013mhz - Asus P7P55D - Corsair 1600 mhz ddr3 - GTX 480 - Corsair HX620 W - Seagate barracuda 250gb hdd - Lian Li Lancool

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Men det vore ju inte så svårt att kunna garantera en viss speed?

Låt säga att jag är en isp, jag fixxar rejäla cisco giga switchar och drar cat 6 kablar tvärsöver flera lägenheter, Visst kan jag då garantera de giga speed utan större problem.

Har operatören kapacitet och rätt utrustning är det väl inte så svårt? eller är jag ute och cyklar. Självklart är det svårt för operatören att garantera det utanför sitt eget nät men det är väl införstått.

Det är inte svårt, men det skulle kosta hysteriskt mycket om alla ska vara garanterade en viss hastighet, 24/7 med 99,95% SLA och dylikt. Riktiga företagsanslutningar kostar som dom gör av en anledning, och garantera hastighet i sitt egna nät som består av några switchar och ett par routers eventuellt är inga problem. Internet är dock en aningen större än så.

Sen räknar ju ISP's ofta/jämt med att alla sina kunder inte komma använda all sin kapacitet 24/7.
Att ComHem snålar på allt som går för att öka sin vinst tycker jag inte borde vara förvånande för nån som har haft kontakt med dom någonsin.

Har 100/100 från bahnhof och betalar nån 107kr/mån första 6 månaderna, fått 12.5MB/s ner och kanske 7-8MB/s upp.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathias8203
konstigt, jag har haft comhem bredband/telefoni/tv i 3 år, haft endast 2 problem under den tiden, tycker jag verkar helt ok! ja e nöjd!

TROLL!!

Permalänk

öh vadå troll? va fan betyder TROLL!! ??

Visa signatur

Intel core i5 750 @4013mhz - Asus P7P55D - Corsair 1600 mhz ddr3 - GTX 480 - Corsair HX620 W - Seagate barracuda 250gb hdd - Lian Li Lancool

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sohmoo
Com Hem är bäst på att vara sämst
http://www.e24.se/pengar24/dinarattigheter/konsumentratt/arti...

När jag skulle flytta till ett comhem-hus ringde jag och frågade hur länge det skulle dröja innan man fick bredband o.s.v. Då erbjöd de sig att fixa allt tills jag skulle flytta in. Bra kundtjänst, eller hur?

Men nu blev det inte riktigt så utan de skickade ut allting ca. två veckor innan jag flyttade in så modem, digitalbox och hela skiten åkte tillbaks innan jag haft en chans att hämta ut dem (eftersom jag inte bodde på den adressen ännu). Så jag fick ringa och be dem skicka det igen, vilket de gjorde... en sak i taget..fast jag talade om vad som saknades. Ett samtal+2 veckors väntan för modem, sen ett samtal till+vänta för boxen, sen samma sak igen för kortet till digitalboxen... 2 månader senare hade jag till slut bredband, telefon och internet.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ubbe1
TROLL!!

åh va betyder troll. kan nån svara!

Visa signatur

Intel core i5 750 @4013mhz - Asus P7P55D - Corsair 1600 mhz ddr3 - GTX 480 - Corsair HX620 W - Seagate barracuda 250gb hdd - Lian Li Lancool

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathias8203
åh va betyder troll. kan nån svara!

att du typ ljuger...

Samma här har haft comhem i snart 3 år. Har haft 2-3 problem med dom så jag e nöjd

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Läser man på klagomålen tex på aftonblaskan osv tycker jag det främst är kundtjänsten det klagas på och inte tjänsten i sig. 1/10 kanske gäller nått man kan antaga beror på fel i tjänsterna. Två HELT skillda saker. Vet många som inte har problem med comhem. De flesta jag besöker t.ex. 1 av 20 kanske har haft återkommande fel. Därutöver måste man ju räkna in alla som har återkommande fel som de själv tror beror på comhem vilket inte alltid är fallet men så är det ju hos alla operatörer. Alla operatörer fick ju generellt dåligt betyg så antingen är alla kass eller så är kundernas förväntningar för höga...

Får väl se hur det ser ut nästa år då comhems beryktade nya interna system är klart. Enda jag vet är att de ska påbörja många åtgärder mot denna "kundklagomålstorm". Det tar ju dock LÅNGT mer än 1år att återställa ett kundförtroende. Minns att det var samma visa för säkert 8år sedan för att sedan bli bättre och nu vara dåligt igen.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eratrix
att du typ ljuger...

Samma här har haft comhem i snart 3 år. Har haft 2-3 problem med dom så jag e nöjd

samma här...har haft 8/1, 8/8, 10/10 och nu 24/10 på två år har jag haft 2-4 hastighets problem och ping problem....:P

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Har själv 10/10. Kan inte säga att det funkar toppen. Har haft lite småstörningar från och till, jobbigt att modemet är låst och bla bla bla...

Jag gick in på hemsidan för att hjälpa en kompis välja den lämpligaste hastigheten och insåg just att deras utbud av hastigheter är löjligt stort.

XS
S
S+extra upload
M
M+extra upload
L
L+extra upload
XL
(Snart XXL)

Jag fattar att man har olika hastigheter för att kunna maximera kundernas betalningsvilja, men jag tycker bara det är löjligt med 9 olika hastigheter. Varje gång det gör en uppgradering kommer det lägga på ett X, vid 500 mbit kommer det heta XXXXXL. Personligen tycker jag att 2/2 borde vara small, 10/10 medium och allt över det large. Tycker det är konstigt att hastigheter som betraktades som "large" för 5-6 år sedan fortfarande kan betraktas som det.

Jag bodde ett år i en studentlägenhet i stockholm med enbart 3 mobilt bredband. Fick 7,2/1 för 199 i månaden. För samma pris kan jag idag bara få 2/0,5 hos Comhem. Det var ett helt ok alternativ den den fasta uppkopplingen om man inte ställer för högra krav på pingtider. Gick fint att surfa, prata i skype och ladda ner filmer. Tycker att man för samma pris i alla fall borde kunna få samma hastighet på trådlöst och trådburet bredband. Hade kanske fortfarande använt det om jag nu inte hade flickvän och vi nu delar på uppkopplingen (Eller inte, skönt med korta pingtider och 10mbit i upload).

Nu klagar jag bara för att klaga. Ta inte mitt inlägg på för stort allvar.