Ursprungligen inskrivet av Neco
2009 ska man få det man betalar för när det kommer till internetanslutning, att saker är nere hela dagar och annat trams är för mig helt jävla otroligt värdelöst.
Håller med till 100%
ADSL "förstörde" bredbandsmarknaden, detta genom "upp till".
Sen kom mobilt bredband och samma grej där.
Folk har blivit intalade i att man ska vara så jävla nöjd med det man har, och om det inte fungerar så är det "aldrig någons fel" utan det skylls på tekniken!
Så jävla kasst.
Sen ska vi som sagt inte återkomma till att jag har polare som sitter på fiber/stadsnät och betalar UNDER 200:- för 100/100 linor med upp till 10 ip:n.
Jämför då med comhems 459:- för 50/10! (som nu i praktiken är ~25/7 kvällstid, med kass ping och ett modem som behöver rebootas flera gånger i veckan!)
Ursprungligen inskrivet av rool
En kväll med Comhem...
Märker att allt plötsligt slutar svara. Drar igång en ping för att kolla om jag börjat få paketförluster igen, och mycket riktigt:
ping ping.sunet.se -t
Skickar signaler till ping.sunet.se [192.36.125.18] med 32 byte data:
Begäran gjorde timeout.
Begäran gjorde timeout.
Lite söndagsmys sådär...
Gör en reset på modemet och en timme senare har jag bara 6% packetloss och kan faktiskt surfa igen.
Fyfan, crap nu igen? Värdelöst...
Själv har jag oxå börjat få mer och mer problem.
Hastigheten som stadigt legat på 46/11 ligger numera runt 25/7 kvällstid...
Märker även av att responstiden smyger sig uppåt 20-30 på ställen som har runt 5ms nattetid.
Tyvärr så är ju min slutsats av detta, överförsälkning av 50/10 och ÅTERIGEN kapacitetsbrist, i ett område dom PRECIS uppgraderat och NODDELAT i Februari! Helt jävla otroligt!
Även problemet att upstreamen TOTALT dör, får <50kB/sec, enda lösningen är att manuellt dra ur sladden ur väggen och på så sätt reboota modemet.
Nä fyfan, jag letar ju ny lägenhet, men nu har det fan gått så långt att det blivit ett 100%-igt krav att det ska finnas FIBER/LAN dit jag flyttar!