Ursprungligen inskrivet av rool
Jag måste bara få skriva av mig lite igen.
För en månad sen ungefär så dog hela vårt område när en förstärkare gick sönder. Var utan bredband i 10 dagar innan de kom för sig att fixa det.
Sen dess har mitt modem levt sitt eget liv med spontana omstarter och lustiga felkoder. Så i morse var det dags igen, modemet ser ok ut på statusdioderna men jag får ordentliga paketförluster.
Startar om modemet och då fungerar ingenting alls. Ringde kundtjänst som upplyser att det vart ett arbete i närheten under natten men det är avslutat och inga problem rapporterade.
Han försöker nå mitt modem men misslyckas, försöker med två grannar och märker att de har riktigt dåliga värden men går att nå.
Ökar radien lite och ser att hela området har ju samma problem...
Japp, så mycket för stabilitet. Får se hur många dagar det tar den här gången.
Tjo rool
Hur som helst, jävla skitföretag.
Dom har ju ingen som helst "egen" övervakning känns det som. Jag menar: Borde dom inte märka när ett helt område "dyker"? Borde ju blinka röda varningslampor och väckas jourpersonal som i värsta hollywood-rullen tycker man...
Och just hastigheten på deras agerande... Framförallt nu... Slutet av månaden, räkningar ska betalas. Skönt att sitta utan internetbank då. Sen har ju många (tyvärr) gått över till ip-tele helt och hållet.
Såpass beroende dagens samhälle är utav Internet, så funkar det ju fan inte att det ska ta _flera_ dagar (veckor!, månader) för operatörer att laga trasiga uppkopplingar...
Enda lilla positiva jag kan se i detta är att ditt område kanske blir mer och mer sugna på att dra stadsnät.
Så var det iaf i föräldrarnas förening. Nedsläckningen av analogtvn blev spiken i kistan för comhem där, avtalet ska sägas upp och lan/fiber ska in.