Ljudet knastrar och flash/youtube hackar!

Permalänk
Medlem

Ljudet knastrar och flash/youtube hackar!

Hej alla!

LJUDET
Ljudet knastrar vad jag än lyssnar på, det kan vara musik eller så kan det vara ett ljudklipp på nätet. Det sprakar/knastrar inte hela tiden utan det kommer oregelbundet, men det finns ALLTID där. Jag har också märkt att det sprakar/knastrar MER om man scrollar ned eller upp på en hemsida.

Jag kör Windows 7 drivrutinerna på ljudkortet. Kör jag med det inbyggda kortets drivrutiner uppstår "högre eller starkare" knaster/sprak.

FLASH/YOUTUBE
Tittar man på flash/youtube klipp så hackar bilden varje 3-4 sekunder, nog borde denna dator klara av att spela upp sådana klipp?

Datorn är en ASUS X59SR som då består av:

Core 2 duo P8400
4gb ram
Ati Mobility Radeon HD 3470 512mb

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

||i5-760@2.8GHz||4 GB Corsair XMS3||Sapphire 7950 3gb@810/1200MHz||Gigabyte P55 UD3||1TB Samsung F3||Hyper 212+||Fractal R2||Fractal 550W||

Permalänk
Inaktiv

Kika denna tråd.. kanske kan hjälpa dig

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=87101...

Från sida 5, kolla mina inlägg.. annat märke på dator iofs men det låter väldigt likt..

Permalänk
Medlem

tackar för svaret!

Jag har ati hd 3470 radeon kortet, avinstallerade det men det hjälpte inte. Läste någonstans om att det kunde vara WLAN kortet, inaktiverade det men inte hjälpte det...suck!

Har ingen lust att skicka in datorn till service när jag behöver den till skolan, får helt enkelt stå ut med knastret...

Tack ännu en gång!

Visa signatur

||i5-760@2.8GHz||4 GB Corsair XMS3||Sapphire 7950 3gb@810/1200MHz||Gigabyte P55 UD3||1TB Samsung F3||Hyper 212+||Fractal R2||Fractal 550W||