Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Hehe vet, jag citerade ju honom xD.
Men har någon testat och fått det att funka?

Okej, trodde du menade hur man gjorde.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk

Var hittar jag language paketet? Blir galen snart! Precis installerat windows 7 premium från MSDNA...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonte goes crazy
Var hittar jag language paketet? Blir galen snart! Precis installerat windows 7 premium från MSDNA...

Om det inte finns där kanske det helt enkelt inte finns. Fråga din msdn:aa-administratör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du söker på msdnaa efter windows 7 så bör du se lang pack...

Permalänk

Det var ju som fasiken

Får upp detta när jag söker på windows:

Product Name Platform
Windows 7 Professional (x64) - DVD (English) Windows
Windows 7 Professional (x86) - DVD (English) Windows
Windows Server 2003 R2 Enterprise x64 Edition with SP2 - Disc 1 Windows
Windows Server 2003 R2 Enterprise x64 Edition with SP2 - Disc 2 Windows
Windows Server 2003 R2 Standard Edition - Disc 1 Windows
Windows Server 2003 R2 Standard Edition - Disc 2 Windows
Windows Server 2003 R2 Standard x64 Edition - Disc 1 Windows
Windows Server 2008 Enterprise and Standard - DVD Windows
Windows Server 2008 Enterprise and Standard 64bit - DVD Windows
Windows Server 2008 R2 Standard, Enterprise, Datacenter, and Web (x64) - DVD (English) Windows
Windows Vista Business 64bit DVD with SP1 Windows
Windows Vista Business DVD with SP1 Windows
Windows Vista Business with Service Pack 1 - 64bit - DVD Windows
Windows Vista Business with Service Pack 1 - DVD Windows
Windows XP Professional with SP2 (Single User) ISO Image Windows
Windows XP Professional with SP3 (Single User) ISO Image Windows

Permalänk
Medlem

fanns vid 12 tiden imorse iallafall.

Permalänk

skickade sms 50kr för 3månader, står inte att jag fått några poäng men jag verifierade mitt csn kort, så man får se om jag får nå mail från microsoft

Visa signatur

:}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sajmon202
skickade sms 50kr för 3månader, står inte att jag fått några poäng men jag verifierade mitt csn kort, så man får se om jag får nå mail från microsoft

Var ser du SMS erbjudandet? Finns ingenstans för mig, är registrerad och inloggad..

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att ladda ner w7 x64 två gånger och både gångerna får jag en iso fil på 400mb vilket är fel och nu går det inte ens ladda ner mer får följande error:

An error has occured

The delivery client has encountered an error and is unable to continue.
Please review the error and try again.

Error Code: ELMS70072
ERROR 70072: Install limit has been reached, which is typically caused by:

(a) the customer having attempted to download a product too many times to different folders (it is possible that no downloads have been successful)
(b) the customer having already successfully downloaded/installed the software, and now wanting to download again.

Please submit a request for help using the Support section of your campus storefront.

Någon som vet vart man kan ladda ner iso filen så det funkar med serial nr jag har fått av msdnaa?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b-george
Please submit a request for help using the Support section of your campus storefront.

Har du testat att göra som det står?

Permalänk
Medlem

Nej, jag vill installera det så snabbt som möjligt.
Men det skumma är varför jag bara får 400mb iso fil?

Edit1: samma problem med windows 7 x86 :S det tar fyra minuter att ladda hem men iso filen blir bara 400mb.

Edit2: Jag kontrollerade närmare, den laddar ner hela .sdc filen som är på 2.20 gb men när den sedan ska packa viadare iso filen blir bara 400mb.

Edit3: Försökte en sista gång med x86 och det funkade fick ner hela iso filen.
jag får kontakta supporten angående x64 nedladdning.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b-george
Edit2: Jag kontrollerade närmare, den laddar ner hela .sdc filen som är på 2.20 gb men när den sedan ska packa viadare iso filen blir bara 400mb.

Om det verkligen är hela filen kan man kanske packa upp den själv: http://imagi.pl/

Permalänk
Medlem

Inväntar uppgifter från Microsoft då...

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Medlem

Om det skulle komma upp en svensk version av Win 7 Pro 64x upp på MSDN, skulle man med sin engelska licensnycklar kunna installera det?
Eller är det någon språk spärr mellan olika licens nycklar?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Om det skulle komma upp en svensk version av Win 7 Pro 64x upp på MSDN, skulle man med sin engelska licensnycklar kunna installera det?
Eller är det någon språk spärr mellan olika licens nycklar?

Om det kommer upp en sådan kan man väl lämpligen använda nyckeln som följer med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Om det inte finns där kanske det helt enkelt inte finns. Fråga din msdn:aa-administratör.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shaaban
Om du söker på msdnaa efter windows 7 så bör du se lang pack...

Vad jag har läst så fungerar bara Language Pack för Windows 7 Ultimate och Business/Enterprise. Mer om det står här (i tabellen längre ner):

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions

Language Pack är för övrigt gratis och går att ladda ner från Windows Update, men som sagt, om det inte fungerar för andra versioner så är det ganska meningslöst att ladda ner och försöka installera.

Edit: My bad. Tydligen går det att fixa detta ändå. Missade totalt: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=951...

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Language Pack är för övrigt gratis och går att ladda ner från Windows Update, men som sagt, om det inte fungerar för andra versioner så är det ganska meningslöst att ladda ner och försöka installera.

I ultimate-versionen kan man enkelt ladda ned och installera det via windows update, men om man har ett språkpaket kan man installera det manuellt även i de andra versionerna. Problemet är att få tag på det (vissa skolor verkar erbjuda det via msdn:aa, andra inte).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
I ultimate-versionen kan man enkelt ladda ned och installera det via windows update, men om man har ett språkpaket kan man installera det manuellt även i de andra versionerna. Problemet är att få tag på det (vissa skolor verkar erbjuda det via msdn:aa, andra inte).

Ok. Märkligt att det går att göra manuellt. Funktionaliteten är något som Microsoft gärna vill ha betalt för. Borde inte gå att göra manuellt, men trevligt att det går.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Ok. Märkligt att det går att göra manuellt. Funktionaliteten är något som Microsoft gärna vill ha betalt för. Borde inte gå att göra manuellt, men trevligt att det går.

Förmodligen är det bara besvärligt att stänga av alla möjligheter att göra det på, och man har ju i normalfallet ändå inte tillgång till språkpaketen.

Permalänk
Medlem

jag har laddat ner w7 32bits och 64bits. nu ska min syrra det och jag undrar om hon kan använda mina cd-skivor med hennes licenser? så att man slipper att bränna igen

Permalänk
Medlem

Jag har precis registrerat mig på pellesoft och gjort det sms-erbjudandet på 50kr. På min profil står det att jag är bonusmedlem men går jag till sidan där man ska skriva in sin mecenatkortnr så kan jag inte trycka på fortsätt. Är det något fel eller måste man bara vänta lite?

EDIT: Funkade i internet explorer.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flaiii
Var ser du SMS erbjudandet? Finns ingenstans för mig, är registrerad och inloggad..

http://www.pellesoft.se/services/smsactivate.aspx (obs du måste vara inloggad för att länken ska fungera)

För er som tvekar så kan jag säga att detta fungerar, bara skicka in ett sms betala 50kr, aktivera ditt csn/mecenat kort och vänta på mail från microsoft. Jag aktiverade mitt igår och fick mailet 07:52 imorse, laddar ner win7 nu XD. Helt sjukt att detta är lagligt

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
jag har laddat ner w7 32bits och 64bits. nu ska min syrra det och jag undrar om hon kan använda mina cd-skivor med hennes licenser? så att man slipper att bränna igen

Ja bara hon inte använder dina key's

Visa signatur

Permalänk

Kan också bekräfta att det fungerade hur smidigt som helst Tog 3-4 dagar att få mailet med uppgifter till MSDNAA-kontot.

Permalänk
Medlem

Okej
Registrerad, Bonusmedlem och allt

Men får inte fortsättknappen att lysa då jag fyller i mitt csn kortnummer
Kan logga in på csn och allt så det funkar ju mitt kort och det är aktiverat
Har testat skriva det i båda rutorna

Kör IE8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
[ ... ] får inte fortsättknappen att lysa då jag fyller i mitt csn kortnummer
Kan logga in på csn och allt så det funkar ju mitt kort och det är aktiverat
Har testat skriva det i båda rutorna

Kör IE8

Logga ut rensa kakor, logga in igen. Vänta en liten stund med. Tog några minuter för min sida att uppdateras till "bonusmedlem". The Piratebay borde också ansöka om att bli ett MSDNAA-campuz. Betala 50kr för två licenser av windows 7 = bra affär. Ja så får man väl lite vistor och xp på köpet med.

Visa signatur

Inger 78år

Permalänk

Så om jag förstått det här rätt så kommer jag få windows 7 för bara 50kr ?

Permalänk

Yesbox och om du oroar dig för ripoff så handlar det trots allt bara om 50kr ingen större summa pengar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej funkade nu

Permalänk
Medlem

Language Pack (x64) till Windows 7 är på 2,14 GB
och språket svenska är bara 50 MB.
Riktigt tråkigt att behöva ladda ner under så lång tid (2 Mbits) och få en så stor fil med massor av onödiga språk.
Dem borde bara lägga upp svenska language pack versionen så att det går mycket snabbare.

Men man ska vara nöjd att man har svenska nu

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||