Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gwanto
Har nån någon aning varför det står såhär när jag försöker ladda ner language-pack?

The server encountered an internal error and was unable to complete your request.
JRun closed connection.

Verkar vara fler med samma problem...

http://kb2.adobe.com/cps/193/tn_19301.html

Troligtvis nerladdningsserverns fel, försök igen senare skulle jag säga.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Jag får panik. Har skrivit in aktiveringskoden men jag är fortfarande itne bonusmedlem. Loggat ut en massa gånger. Någon som vet vad problemet är?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4113
Angående launch install knappen så är det bara att klicka bort då antar jag och att jag kan intstallera det senare m.h.a iso filen?

Givetvis.

Permalänk
Medlem

Kan ge en snabb sammanfattning så att samma sorts av frågor inte upprepas.

Funkar pellesoft verkligen?
Ja för flera forums medlemmar inklusive mig så har det funkat.

Kan man få svenska versionen av Windows 7?
Jag har hört att man bara kan byta språk i Windows 7 Ultimate och Enterprise.

Nja. Du laddar ner en engelsk version, sedan så laddar du ner en languagepack där språket svenska finns med.

Instruktioner för hur man installerar svensk språk =
http://www.pellesoft.se/communicate/forum/view.aspx?msgid=282...

Alternativt:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=951...

OBS!!!
För mig så funkade inte den första kommandot, men jag löste det med att ändra följande.

DISM /Online /Add-Package /PackagePath:C:\langpack\sv-se
Till
DISM.exe /Online /Add-Package /PackagePath:C:\langpack\sv-se

Sen fortsätter du enligt instruktionerna.

Kan man installera Windows hur många gånger som helst?
Vet ej, men du kan göra en backup

Någon annan får svara på detta.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av awqawq
Kan man installera Windows hur många gånger som helst?
Vet ej, men du kan göra en backup
http://www.blogsdna.com/4968/how-to-backup-restore-windows-7-...

Om man får problem är det bara att, som vanligt, ringa till microsoft och be om hjälp.

Permalänk
Medlem

Bra av awqawq att srkiva upp en sammanfattning, fick svar på flera av de frågor jag tänkt ställa, jag är en sådan som gärna vill fråga själv för att få sker och ting konstaterade

En fråga dock, Bonusmedlem på Pellesoft via SMS, har det funkat bra för de som använt sig av den metoden? Jag tänkte köra den för 100 pengar då jag inte sett den andra och den tog visst slut idag ändå.

Permalänk
Medlem

Japp, det var inga problem med SMStjänsten, iofs så kostade det mig 50kr men det ska inte vara ngn skillnad mer än kostnaden.
Det ska bara vara att köra på!

Permalänk
Medlem

SMS tog ett tag för mig efter jag skrivigt "ja" på frågan accepterar du kostnaden? och bråttom som man har så beställde jag via web shoppen istället då och det slutade med 2st medlemskap när SMSet väl kom (tog nån timme)

Men det löste sig till slut. (hade kompisar som ville ha)

Tack för guiden!

Permalänk
Medlem

Kanon!

Då får man hoppas att inget strular sig och att man inom kort har ett exemplar av Windows 7

Permalänk
Medlem

Någon som kan bekräfta att detta fortfarande fungerar? sitter och tänker smsa när som helst hehe

Permalänk
Medlem

Kostar det 100kr med SMS nu ?

Fungerar det fortfarande?

Hur lång tid tar det mellan att man skickat SMSet och man kan ladda ner windows 7 ?

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Majje: jag fick betala 100kr på sms

Permalänk
Medlem

Jag fick mail idag om att jag blivit registrerad för MSDNAA, fått inloggningsuppgifter från Microsoft och så.

Dock när jag klickar på den bifogade länken som ska ta en till inloggningssidan får jag bara upp :

"Website Maintenance

The page you are looking for is down for maintenance. Please try again later."

Någon mer som är ute för detta? Så det inte bara är för mig de krabbar..

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

När man har laddat ner win 7, är det bara att flytta det till en usb disk, formatera, och boota från disken?

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Kan man använda sin flickväns CSN kort även fast pellesoft accountet står på mig? Har nämligen inte fått någon aktiveringskod på 2 veckor från csn-kortet.se har kontaktat supporten, dock förgäves.

Visa signatur

2008: I5 - 550w corsair - 2x2g corsair x-treme - Asus P7P55D LE - Xfx 5850 - w7 64.

2023: I5 -13600k - 1000w rme- 2x16gb ddr5 5200mhz - X670E-A - 3070

Permalänk
Medlem

Ingen aning, jag har det registrerat på mig själv. Men på csn-kortet.se står även mitt mellan namn. Får se hur det fungerar.

Visa signatur

LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Nu funkade sidan, hållr på o tankar ner W7 64 bit nu

Länge leve CSN<3

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För er som inte betalt än, det är hur enkelt som helst att skaffa 200 poäng genom att skriva saker på sidan. Det tog mig ca 10 minuter och då tjänade jag ju in de 100 kronorna.

Gå t.ex. in på "tips / tricks" och skriv vadfan som helst. Det är sjukt oseriöst och går hur snabbt som helst.

Går garanterat snabbare än att hålla på med sms eller internetbetalningar.

Permalänk
Medlem

Skrev lite randomtips och väntar nu på mail från microsoft Najzzz

Hur länge behöver man vänta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lk999
För er som inte betalt än, det är hur enkelt som helst att skaffa 200 poäng genom att skriva saker på sidan. Det tog mig ca 10 minuter och då tjänade jag ju in de 100 kronorna.

Gå t.ex. in på "tips / tricks" och skriv vadfan som helst. Det är sjukt oseriöst och går hur snabbt som helst.

Går garanterat snabbare än att hålla på med sms eller internetbetalningar.

Synd, betalade 100kr

Nåja, still, sparade 1000kr vill man känna sig än mer nöjd man kan jämföra med 3000kr från typ komplett

Visa signatur

Permalänk
Medlem

r:Grid, efter att du SMS Pellesoft, hur lång tid tog det innan du fick de nödvändiga uppgifterna?

Permalänk
Medlem

Står 5 dagar tror jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nandai
r:Grid, efter att du SMS Pellesoft, hur lång tid tog det innan du fick de nödvändiga uppgifterna?

Vet inte exakt, men max ett dygn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick min nu, efter ca 3 timmar. Älska CSN!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick min nu Någon timme senare.

Jag har beställt en SSD. Kan jag installera på min mekaniska hårddisk nu först för att sedan installera om med samma CD key om några veckor på SSD disken?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Undrar det samma, köper ny burk när Fermi släpps..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Fick min nu Någon timme senare.

Jag har beställt en SSD. Kan jag installera på min mekaniska hårddisk nu först för att sedan installera om med samma CD key om några veckor på SSD disken?

Borde du ju kunna tycker jag..

Precis installerat klart Win 7 Professional 64-bit..funkat Sketa bra från nedladdning till färdig installation flyter som smör, må vara inbillningsglädje ellr hur man ska utrycka sig, men känns rappare än RC:n vid nyinstallation. Vet inte om de kan bero på att de e 64-bit mot tidigare 32-bit, men bra verkar de va.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1ctory
Står 5 dagar tror jag.

Det kan gå på 10 minuter om man har tur.

Permalänk
Medlem

Jag har fixat 200p nu men behöver jag göra ngt mer för att bli bonusmedlem? Eller är det bara att vänta?

EDIT: Det va inget jag hittade det man behövde bara skriva in sitt CSN kort nummer sen va de klart

Permalänk
Medlem

Behöver jag formatera om vid grafikkorts byte? Annars installerar jag nu..

Visa signatur