Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visions
Läser du vad jag skrivit ser du ju att jag redan testat det och att problemet kvarstår

Jo, jag läser vad du skriver och av det fick jag uppfattningen att när frågan kom upp så installerade du om Nvidia igen och fick med Nvidia HD Audio. När frågan kom klickade du bara bort den eller?

Du skrev:

Edit: startar om datorn och skärmens drivrutiner är installerade, ljudet låter fortfarande bra men det kommer en påminnelse om att drivrutinerna för Gefore GT 240m el nåt sånt måste installeras om. Vad är detta för drivrutiner?

Geforce GT240 är ditt grafikkort vilket det inte är uppenbart att du vet av texten.

Permalänk

Jag står också i valet och kvalet om det blir denna dator. Den verkar ju vara välldigt prisvärd för den prestanda man får.

Hur är det med operativsystem? Man får med vista 32-bitars version, men fungerar det med t.ex. en 64-bitars version av windows 7?

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=37006

Där är en länk till prcessorn. Vad jag kan se står det ju "Intel® 64", är det inte det som avgör vilket os man kan köra?

Vad tror ni om prisutvecklingen för denna modell? Priset har ju varit konstant rätt länge:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=461324

Är det värt att vänta lite längre på att priset sjunker?

Permalänk
Medlem

Vet inget om prisutvecklingen men det är en mycket prisvärd dator så du får nog vänta ett bra tag om du vill få den billigare...
Jag kör Windows 7 x64 Professional på den och det flyter på hur bra som helst!
Kan förövrigt verkligen rekommendera att man upgraderar till win7 x64. Jag har hört att 64-bitars skulle vara mer krävande för processorn men den arbetar på mellan 2% och 15% vid normalt användande (självklart mer vid spelande o. dyl.) och ramminnet på ca 25%. När jag fick datorn med vista körde den 76 processer efter uppstart, du kör den 42, och då har jag ändå inte optimerat någonting nästan.

Permalänk

Hej har även jag en sådan här dator men har problem när jag skall streama video på nätet.

Alltid när jag streamar video clipp, filmer eller vad det nu är från olika sidor så hänger det sig. Har inte med att göra att inte klippet inte har buffrat tillräckligt.

Ibland stannar bilden men ljudet går, ibland fryser allt eller så skummar ljudet och bilden sig`?

Använder Mozilla firefox och kör Windows Vista home premium 32 bit

edit: Har även jag knaster i hörlurarna om jag inte använder någon av det andra ingångarn("mic", "Line in")

Permalänk
Medlem

Köpte den här datorn igår, men jag har redan stött på ett problem.

Problemet är att jag inte får min Mic att fungera bra på ventrilo.
Det är ett j*vla brusljud när jag pratar och jag får det verkligen inte att fungera.
Har testat att kolla efter nya drivrutiner men dom hadde jag redan.
Har heller inte hittat någon sak inne i Realtek som minskar störningar som kanske skulle kunna hjälpa.

Tips någon?

EDIT: Har äntligen fått till en bra volym på mikrofonen, men nu är det ett jävla brusande.
Hur ska jag kunna ta bort störningarna?
Jag har ingen Realtek Audio Manager eller liknande av någon anledning..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cooler Master Cosmos S, Asus Maximus II, E8600 XFX 280 GTX ,H5O , G-Skill pc 8800 4GB,

Cooler Master Cosmos 1000,Asus Maximus III,I7 860, Rip Jaw PC 1600,XFX 260 Black E, H5O

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirjan
Köpte den här datorn igår, men jag har redan stött på ett problem.

Problemet är att jag inte får min Mic att fungera bra på ventrilo.
Det är ett j*vla brusljud när jag pratar och jag får det verkligen inte att fungera.
Har testat att kolla efter nya drivrutiner men dom hadde jag redan.
Har heller inte hittat någon sak inne i Realtek som minskar störningar som kanske skulle kunna hjälpa.

Tips någon?

EDIT: Har äntligen fått till en bra volym på mikrofonen, men nu är det ett jävla brusande.
Hur ska jag kunna ta bort störningarna?
Jag har ingen Realtek Audio Manager eller liknande av någon anledning..

Har du kollat inne på Realtek HD-ljudkonfiguration på mic delen`?

Sök bara på Realtek HD-ljudkonfiguration om du inte hittar den.

Permalänk
Medlem

Någon som fått windows 7 skickat till dem än?
På min uppgraderings sida står det endast "payment pending" och då har jag inte fått chansen att betala ännu...

Edit/Fick ett mail nu där jag kunde bekräfta min order samt fylla i kredit korts uppgifter./Edit

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Nu "skrammlar" min fläkt också som någon tidigare hade med...

Låter som fläkten tar emot i någonting, sjukt irriterande, funderar på att skicka in den... Låter som en rakapparat om man roterar på datorn lite.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eslind
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=499164 Kompletts pris!

Väldigt nära på att beställa. Ska känna på den imorrn och då blir det förmodligen affär!

Har en aspire 5021 från 2005 och den har även den samma ljudproblem när man ansluter 3,5mm plug. Kör dock externt ljudkort med mkt bättre prestanda.

Visa signatur

Intel Core2Duo 2.33 GHz, 2 gb ram, 500 gb hårddisk, HP W2207

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Någon som fått windows 7 skickat till dem än?
På min uppgraderings sida står det endast "payment pending" och då har jag inte fått chansen att betala ännu...

Edit/Fick ett mail nu där jag kunde bekräfta min order samt fylla i kredit korts uppgifter./Edit

Jag fick också det mailet men min betalning vägrar gå genom av "okänd orsak"
Jag har gjort om det 2 gånger och är 100% att jag skrivit rätt.

Verkar vara lite rörigt att få till det, men får bli att ringa om det inte löser sig till måndag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av insilence
Jag fick också det mailet men min betalning vägrar gå genom av "okänd orsak"
Jag har gjort om det 2 gånger och är 100% att jag skrivit rätt.

Verkar vara lite rörigt att få till det, men får bli att ringa om det inte löser sig till måndag.

Samma här, fick mail och fick testa skriva in kort uppgifter en gång till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bryngel1989
Har du kollat inne på Realtek HD-ljudkonfiguration på mic delen`?

Sök bara på Realtek HD-ljudkonfiguration om du inte hittar den.

Hittar det inte även fast jag söker.
Det borde ju betyda att jag inte har det på datorn?

Permalänk

a antagligen, ligger ju i kontroll panel också. Ladda ner dom nya drivers till ljudkort och se.

Permalänk
Medlem

jag köpte min acer 5739G från komplett, de hade nämligen 20% rabatt så den kostade ca 8000kr med frakt. Jag kommer få den imon. Jag har just nu en acer dator (netbook) och jag tycker att allt flyter på bra och jag har faktiskt inte stött på några som helst problem!! Jag rekommenderar faktiskt acer datorer, en kompis till mig har haft en acer dator nu i ca 3 år och har inte haft några problem med den.

Har ni några frågor om 5739 så får ni gärna fråga, ska prova o köra några spel på den också o se hur de fungerar!

Sedan läste jag i tråden att man har haft problem med ljudet, orkade inte läsa genom alla inlägg, men om jag förstår rätt uppstår det problem när man kopplar in hörlurar, men då har ni windows vista?

BTW, har köpt min dator från komplett med windows 7!

Permalänk
Medlem

Är den värd köpa om man ska spela en hel del och se film? räcker med medium inställningar i spel.

Testa gärna Aion siom och återkom hur det gick

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är en bra dator för ett bra pris. Visst, ska du köra medium inställningar och titta på filmen så är denna dator väldigt bra val!

Permalänk
Medlem

Är det någon som kommit närmre en lösning på ljudproblemet?
Har en också en sån här dator med samma problem som ni andra. Har ni andra också bara problem med enbart ljuduppspelning och inte vid filmuppspelning?

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min 5739. Härlig finish på datorn. Många program installerade som jag tar bort.
Lite besviken på att bara ha en partition på 500 gb. Någon som har en lösning hur man ska göra? Man får ju inte några skivor till datorn utan endast att bränna ut 3 st dvd återställningsskivor.

Visa signatur

Intel Core2Duo 2.33 GHz, 2 gb ram, 500 gb hårddisk, HP W2207

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa denna dator. Bor för tillfället i Irland där jag har hittat denna dator med T6600 CPUn för 670 Euro inkl frakt.

Så till min fråga: tycker ni detta är ett bra pris med tanke på att det är den klenare CPUn (jämfört med P8700), förlorar man mycket prestanda i spel etc.?

Kan tillägga att jag köper datorn för att spela Dragon Age...

Permalänk
Medlem

Försöker lyssna på musik -Ljudet cpar (spotify tex)
Försöker jobba -Fläkten slår emot nånstans så datorn låter som en rakapparat

Ja du, kvaliten är kanske inte den bästa, men du har kanske tur och inte får en måndagsexemplar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bonnagas
Är det någon som kommit närmre en lösning på ljudproblemet?
Har en också en sån här dator med samma problem som ni andra. Har ni andra också bara problem med enbart ljuduppspelning och inte vid filmuppspelning?

Köpte min förra veckan när Komplett hade nån kampanj (fick med win 7 installerat) för 7995:-
Tyvärr har jag samma problem som många andra här med ljudet, precis som du Bonnagas är det dock inga större problem när jag kollar på film. Det är framförallt när jag kör Spotify som det sprakar och knastrar ordenligt, kör jag mp3 genom winamp funkar det utan att det knastrar särskilt mycket. Kan ju påpeka att jag ännu inte kört något tungt spel så jag vet inte hur det är då.

Jag såg att det nu i dagarna lagts upp en hel del nya drivrutiner på Acers hemsida, dock inga till varken ljudkort eller grafikkort.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Somi
jag köpte min acer 5739G från komplett, de hade nämligen 20% rabatt så den kostade ca 8000kr med frakt. Jag kommer få den imon. Jag har just nu en acer dator (netbook) och jag tycker att allt flyter på bra och jag har faktiskt inte stött på några som helst problem!! Jag rekommenderar faktiskt acer datorer, en kompis till mig har haft en acer dator nu i ca 3 år och har inte haft några problem med den.

Har ni några frågor om 5739 så får ni gärna fråga, ska prova o köra några spel på den också o se hur de fungerar!

Sedan läste jag i tråden att man har haft problem med ljudet, orkade inte läsa genom alla inlägg, men om jag förstår rätt uppstår det problem när man kopplar in hörlurar, men då har ni windows vista?

BTW, har köpt min dator från komplett med windows 7!

Ja det är i vista och ja det är när man kopplar till antingen hörlurar eller externa högtalare i 3,5(?) uttaget (vanliga uttaget för hörlurar). Knastret kanske finns där även i datorns egna högtalare, men det ljudet är så lågt att man kanske inte uppfattar det.

För er som inte läst ordentligt har jag alltså lokaliserat detta problem och det beror på att drivrutinerna för grafikkortet krockar med drivrutinerna för ljudkortet. Avinstallera drivrutinerna för grafikkortet och ni får perfekt ljud men ful bild. Jag har ännu inte hittat någon lösning på detta och har mailat acer som svarat en gång med ett "ska kolla upp saken, återkommer". Det är typ en vecka sen nu. Jag ställer lite förhoppning till Windows 7 som kommer hem typ nästa vecka. Hoppas det löser sig då!

Jag har självklart provat med nya drivrutiner både till ljudkort och grafikkort men ingenting fungerar.

OBS! Ni som fått rejection på er betalning av Windows 7 så det är bara att försöka igen. För mig fungerade det andra gången!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Visions
Ja det är i vista och ja det är när man kopplar till antingen hörlurar eller externa högtalare i 3,5(?) uttaget (vanliga uttaget för hörlurar). Knastret kanske finns där även i datorns egna högtalare, men det ljudet är så lågt att man kanske inte uppfattar det.

För er som inte läst ordentligt har jag alltså lokaliserat detta problem och det beror på att drivrutinerna för grafikkortet krockar med drivrutinerna för ljudkortet. Avinstallera drivrutinerna för grafikkortet och ni får perfekt ljud men ful bild. Jag har ännu inte hittat någon lösning på detta och har mailat acer som svarat en gång med ett "ska kolla upp saken, återkommer". Det är typ en vecka sen nu. Jag ställer lite förhoppning till Windows 7 som kommer hem typ nästa vecka. Hoppas det löser sig då!

Jag har självklart provat med nya drivrutiner både till ljudkort och grafikkort men ingenting fungerar.

OBS! Ni som fått rejection på er betalning av Windows 7 så det är bara att försöka igen. För mig fungerade det andra gången!

Jag har Windows 7, ljudet knastrar likförbannat...

Permalänk
Medlem

Jag testade med ett usb-ljudkort (emu 0404). Det knastrar lika mycket som det inbyggda, men även med usb-kortet så låter allt kalas när man avaktiverar grafikkortet! Mailade acer igår. Har inte fått nåt svar än.
(kör också win7)

Permalänk
Medlem

kunde inte luska ut om man får 64bit windows 7 fast det är vista 32-bit till datorn. är det så? Annars känns det ju lite pissigt

Permalänk
Medlem

Inet har ju tre olika versioner, vilken tycker ni är mäst prisvärd och varför?

https://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-aspire-5739g-vista-...
https://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-aspire-5739g-window...
https://www.inet.se/datorer/baerbara/acer-aspire-5739g-bluray...
Jag tycker den för 8k verkar redigt prisvärd, förlorar man mkt prestana med den sämmre cpun?

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Fick idag våran 5739G för 8000kr ifrån Inet och den har samma problem, det knastrar i högtalarna ibland..:( har mekat å kikat men får inte till nån lösning. fyfan va tråkigt. Vad är det egentligen med realtek och nvidia.. Ingen som hittar lösning än? Måste ju vara en anledning till att få häva köp..

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Snart krånglat ett dygn. Ingen som kommer fram till något?

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Stötte på ett problem igår efter en windows update.

Nu när jag startar upp datorn får jag ett felmedelande som det står följande i:

"vis16.exe - Felaktig minnesavbildning

C:\Users\"Jag"\vis16.dll är antingen inte utformat för att köras på Windows eller så innehåller det ett fel. Försök att installera programmet igen med hjälp av det ursprungliga installtionsmediet eller kontakta systemadministratören eller programvaruleverantören för support"

Någon mer än jag som stött på det här?