Permalänk
Medlem

HD5850 problem?

Jag har ett Sapphire HD5850 men det går inte att få senaste Catalyst drivers att fungera med det. Bilden fryser sig efter boot och kan bara göra en system recover för att komma in i windows igen.

Grafikkortet i övrigt snurar på och jag märker inga andra felaktigheter med det, så det har i alla fall ström och verkar svara. Jag bara undrar om jag borde kontakta ngn support eller ngt?

Eller ska jag bara vara kall och invänta nya drivers? Lättare sagt än gjort

Windows 7 är helt nytt på datorn så det är en fräsch installation jag sitter på.

Visa signatur

Win 7 Ultimate x64 | i7 860 | Asus pro | Intel X-25 | Corsair 4GB | XFX HD5850 | Corsair 750HX | CM Storm Scout | Noctua U12

Permalänk
Medlem

sitter du på en orginal W7 eller "mindre" orginal?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Testa en ominstallation med bara den hårddisk som Windows ska ligga på inkopplad.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Win 7 är orginal och jag har nyss installerat om vilket inte heller verkar fungera, tyvärr

Visa signatur

Win 7 Ultimate x64 | i7 860 | Asus pro | Intel X-25 | Corsair 4GB | XFX HD5850 | Corsair 750HX | CM Storm Scout | Noctua U12

Permalänk
Avstängd

Sitter med ett HD5850/sapphire.. kör med 9.10 beta drivers...

Nerladdade ifrån

www.guru3d.com

dom från amd/ati's sida funka icke för mej men då testade jag dom i från guru3d vips så funka allt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy
Sitter med ett HD5850/sapphire.. kör med 9.10 beta drivers...

Nerladdade ifrån

www.guru3d.com

dom från amd/ati's sida funka icke för mej men då testade jag dom i från guru3d vips så funka allt...

Oke, nice.......ska testa så fort jag kan.

Antar att du ladda och körde Catalyst 9.10 för Win 7 som är 3D gurus senaste drivers?

Bara en fundering, hade du samma problem som jag med de andra drivrutinerna från amd/ati?

Håll tummarna nu för att det fungerar.

Visa signatur

Win 7 Ultimate x64 | i7 860 | Asus pro | Intel X-25 | Corsair 4GB | XFX HD5850 | Corsair 750HX | CM Storm Scout | Noctua U12

Permalänk
Medlem

Testa 9.11 som finns ute som beta. Den funkar kanon på mina 5870 ialla fall

http://thewindows7site.com/forum/showthread.php?p=130807

Visa signatur

Intel i9 13900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus ProArt OC RTX 4080 Super 16GB GDDR6X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 4TB Samsung 990 Pro 2TB , Creative Recon 3D, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Medlem

Nope fungerar varken med guru drivers eller 9.11 betan, vad tröttttttttt jag blir!

Har ni som fått det att fungera Win 7 RC, eller officiella releasen?

Ska det spela ngn roll var man laddar ifrån, skillnad mellan 9.10 & 9.11 kan jag förstå?

Får se hur länge man får vänta nu då innan nya driver kommer ut, om ens är det som är problemet :(.

Visa signatur

Win 7 Ultimate x64 | i7 860 | Asus pro | Intel X-25 | Corsair 4GB | XFX HD5850 | Corsair 750HX | CM Storm Scout | Noctua U12

Permalänk
Medlem

Jag kör Sapphire 5850, Windows 7 pro (äkta) samt CCC 9.10 (från AMD/ATI-sidan). Fungerar ypperligt! Dock så hittar jag fortfarande inte theater mode, inte heller inställningar för V-sync.

Permalänk
Medlem

Jag fick en fundering igår när jag satt och tänkte. Är det ngn skillnad på DVI portarna. Har ena ansluten till PC:n och andra DVI porten har jag till TV:n.

Som sagt när jag bootar om så fastnar jag i läget då jag ser mitt skrivbord, bara kom att tänka på att så ser det ju ut på TV:n typ när man kör extended/förlängt skrivbord till sekundär skärm.

Hoppas detta är fallet då allt bara var dumt av mig.
Har inte hunnit testa dett än dock men blir när jag kommer hem.

Någon som vet hur detta är, fick ialla fall för mig att det inte spela ngn roll vilken DVI-port man valde utan att man ställde in det där sen i Catalyst med primär och sekundär skärm?

Visa signatur

Win 7 Ultimate x64 | i7 860 | Asus pro | Intel X-25 | Corsair 4GB | XFX HD5850 | Corsair 750HX | CM Storm Scout | Noctua U12

Permalänk

Om du enbart har testat med både TV och skärm inkopplade, så är det läge att testa med endast skärmen inkopplad för att se om det gör någon skillnad.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Yesssssssssssss!

Byte DVI-port till datorn bara så vips var det hela löst ;).

Det känns lite dumt att jag inte tänkte på det tidigare bara men bättre sent än aldrig som de brukar säga. Förstod nästan att det bara var ngt enkelt fel.

Tack för allas tips i alla fall.

Ser nu fram emot schyssta kvällar med film och spelande, måste testa ARMA2 nu och OPF2 som legat och vänta alldeles för länge ....

Ha det!

Visa signatur

Win 7 Ultimate x64 | i7 860 | Asus pro | Intel X-25 | Corsair 4GB | XFX HD5850 | Corsair 750HX | CM Storm Scout | Noctua U12