Permalänk
Medlem

gtx 275, svagt nätagg?

skaffade ett gtx 275 för att ersätta mitt gamla 8800gts då det gick sönder.
datorn funkar bra tills jag startar ett spel, det blir då lustiga ljud som jag tror kmr från nätaggregatet sen rebootar datorn.
testade att klocka ner grafikortet mkt och så försvann problemet.
delarna jag har är

hiper 580watt
cpu e6750
3 sata diskar
x-fi ljudkort

sen det vanliga lite fläktar osv

vad tror ni?

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem

550 står det på krav men sen är det ju på vilken modell av nättag man väljer kvalite eller ej. tar man kvalite så räcker det med 550

men hiper vet jag inget om men du kommer nog få svar snabbt på denna fråga

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Hiper suger tyvärr, köp ett corsair 650 och du kommer kunna använda det i år...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Hiper suger tyvärr, köp ett corsair 650 och du kommer kunna använda det i år...

Tack för snabba svar!
jag som trodde hiper var bra är det någon ide att köpa ett starkare nätagg så som 750/850 för framtida byggen?

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Hiper VAR bra.. men i dagsläget kan det ju vara så att det inte riktigt hänger med..

Om du ska köpa ett 750/850 nätagg beror helt på dina planer på crossfire/sli lösningar.

Men skulle jag ta något av dem så skulle jag ta ett 850 då det skiljer så lite pengar mellan dessa nätagg.

Permalänk
Medlem

Hiper agg under hög belastning är känd att gå från tyst till högljud.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
Hiper agg är ökänd för att vara farlig för datorn. Gör dig av med Hiper agget innan det förstör ditt nya grafikkort, hårddisken och resten av datorn samtidigt.

Det är möjligt att det var Hiper agget som förstörde ditt gamla grafikkort och då har du inte lång tid innan ditt nya också är förstörd. Kan dröja 1.5 månad innan Hiper agget dör. Många som har Hiper vägrar in i det sista med att tro att något är fel med nätagget och har på den tiden förstört massor med både gamla och nyköpta delar och datorer.