Permalänk
Medlem

Hjälp med i7(1366) system

i7 systemet på prisjakt

Har plockat ihop lite prylar nu, funkar allt detta? Några andra förslag på eventuellt bättre delar?

Sedan är jag väldigt osäker på vilket grafikkort jag ska satsa på, tänkte börja med ett, för att sedan köpa till ett och kör SLI/CrossfireX. Max 3500kr st.

Tacksam för hjälp/synpunkter

Permalänk
Medlem

Fint paket.
Jag skulle dock spara in 600 spänn och bara ta 3x1gb minne, då jag mest använder min dator för spel.
Vad gäller grafik, så skulle jag satsa på 2 st radeon 5850. Kanske 2st 5870 om pengarna räcker.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd

Om jag var du hade jag hellre köpt likadana RAM-minnen som jag har och jag hade även bytat ut 1TB-hårddisken mot två stycken 500GB Samsung F3 och kört dessa i Raid 0 men annars ser det bra ut tycker jag.

Fult chassi enligt mig, men det är ju en smaksak, dessutom är inte mitt eget särskilt snyggt det heller så jag antar att du gör som jag och tar det för att det är funktionellt.

Personligen hade jag bytat ut Noctuan mot en H50 Hydro (vilket jag faktiskt själv har gjort), den är bättre och tystare.

Ett 5870 är nog det enda jag kan rekommendera om du hade tänkt bygga dig en high-end dator som du sedan kan uppgradera för Crossfire, eller att du väntar och ser hur Nvidia's nästa generation kort ser ut.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar, kollar upp era alternativ

Permalänk
Medlem

Är det någon särskild tillverkare man ska satsa på då det gäller grafiken?
Raida två diskar låter ganska vettigt

Permalänk

Jag körde på Xfx, bra garanti, snygg låda och sjukt snyggt!
Det är inte nån speciell skillnad mellan tillverkarna, kör på det du gillar

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kokkojambo
Jag skulle dock spara in 600 spänn och bara ta 3x1gb minne, då jag mest använder min dator för spel.

Tänkte bara inflika att det ganska lätt används ca 3,5GB av minnet för mig när jag har igång GTA 4 och några små bakgrundsprogram. Jag tycker inte det verkar helt värt att betala mer än halva priset för hälften så mycket minne.
Men är det en tight budget kan det vara värt det.

Permalänk
Medlem

Minnet stannar! Lagt till ett XFX 5870 nu också... Behöver man någon annan kylpasta?

Permalänk
Avstängd

Varför inte ett h50 vattenkylning till cpu? har hört att det ska vara en del tystare samt kyler bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av facedark
Varför inte ett h50 vattenkylning till cpu? har hört att det ska vara en del tystare samt kyler bättre

Är inte helt övertygad om att det är rätt för mig, och inte heller övertygad om att det skulle vara så mycket bättre för värme/ljud, men jag kan ha fel?

Corsair Hydro H50 - test

Permalänk
Medlem

Ja, finns det inga mer idéer/invändningar, så beställer jag detta till veckan. Seb kompletterar jag med ett till grafikkort om någon månad

Tack alla ni som tog er tid att svara