OSX 10.6 + Canon MF3220 = Mac Mini, en Falerande Julklapp?

Permalänk

OSX 10.6 + Canon MF3220 = Mac Mini, en Falerande Julklapp?

Som topic försöker förklara så är läget följande;

Idag har mor & far en gammal PC som kör XP som håller på att närma sig vägens ände, så tänkte köpa en Mac Mini till dem i julklapp som tack för att man fått bott gratis hemma under studietiden, samt slippa behöva besvara frågor om virus och annat stup i kvarten när man snart flyttar.

Själv har jag en Macbook med SL och denna skrivare verkar inte fungera ihop.

Finns det någon lösning på utskrift, eller är det ett dött lopp för mig och det är bara att glömma att köpa en Mini som julklapp?

Tanken är att hålla den OSX ren då jag inte bor hemma sen och inte behöva ha massa svåra lösningar som VM och Bootcamplösningar.

Mvh
Lenny

Permalänk
Medlem

Ser dystert ut när jag söker på det men om du köper en Mac Mini via Apple's hemsida så får du 700kr rabatt på en skrivare där ifrån. Så i värsta fall kan du beställa en Mac Mini därifrån och få en skrivare på köpet. Tänk dock på att du får tillbaka pengarna för skrivaren när du skickar tillbaka streckkoden på förpackningen.

För mer info kan du kolla:
http://store.apple.com/se/browse/home/campaigns/mac_printer_p...

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Ser dystert ut när jag söker på det men om du köper en Mac Mini via Apple's hemsida så får du 700kr rabatt på en skrivare där ifrån. Så i värsta fall kan du beställa en Mac Mini därifrån och få en skrivare på köpet. Tänk dock på att du får tillbaka pengarna för skrivaren när du skickar tillbaka streckkoden på förpackningen.

För mer info kan du kolla:
http://store.apple.com/se/browse/home/campaigns/mac_printer_p...

Tack för svaret rezuth!

Okej =( Antog nästan detta då jag googlat i timmar efter div, lösningar.

Det värsta var att vi nyligen köpte denna, en multifunction i S/V Laser, då vår förra färg inc skrivivare gick i graven nyligen....

Det går inte "POST-Scripta" eller va de nu heter? just den delen har jag aldrig förstått i Unix miljön...
För skriva ihop egna drivisar är inget jag har kunskap till iaf...

Har du några andra tips på "motsåndare" till Mini´n så får du gärna säga till med, för tänkte mig mest OSX, lätt o oftast problemfritt, burken liten och den får funka som server HTPC/PLEX! under sista tiden jag bor hemma.

Mvh
Lenny

Permalänk
Medlem

Man kan inte installera drivrutiner med rosetta då? Läst att man får göra det med andra skrivare

Visa signatur

It's nice to be important but it's more important to be nice. Posse!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanXen
Man kan inte installera drivrutiner med rosetta då? Läst att man får göra det med andra skrivare

Inte en aning, har då aldrig hört talas om nått liknande :S

Fast de kanske får blir en ASROCK IOS 330HT istället om de inte finns någon lämplig lösning...