Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande

1) så tycker jag att det är skumt hur Destiny, som ska vara miljontals år gammalt (alltså långt mycket äldre än Atlantis, Aurora klass skepp....) klarar av att flyga in i en stjärna. Varför har man inte tillgång till denna teknik längre fram? Vidare vad är kraftkällan som man behöver flyga in i en stjärna för? Fussion? Kommer man kunna ringa hem nu när systemen är fulladdade?
2) varför är man utelåsta ur systemen?

Dold text

1. Agree, fann det också konstigt, i exempelvis avsnittet "The Daedalus Variations", från SGA, så klarar inte asgard-sköldar att skydda skeppet ens en bit ifrån en stjärna någon längre tid. Detta trots att dem är mycket "modernare".
2. Förmodligen för att det inte finns tillräckligt med energi/skeppet behöver spara kraft. Vi får väll se om det ändrar sig nu i nästa avsnitt.

Dold text
Permalänk
Medlem

Senaste avsnittet var ju ganska intressant om det inte vore för de värdelösa karaktärerna.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Skulle vilja höra om någon vet en bra site där man kan se SG-1 avsnitten på nätet? prövade Graboid men de kräver ett program som inte går att installera på min dator.

Men senaste SGU avsnittet var verkligen inte mycket att ha enligt mig.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Skulle vilja höra om någon vet en bra site där man kan se SG-1 avsnitten på nätet? prövade Graboid men de kräver ett program som inte går att installera på min dator.

Men senaste SGU avsnittet var verkligen inte mycket att ha enligt mig.

Det finns ingen sådan sajt som fungerar i sverige.

Hulu.com finns, för amerikanerna. Tror även syfy.com streamar vissa avsnitt.

Permalänk
Medlem

Senaste avsnittet var ruttet =/ fy fan, så himla många år av stargate och det här är det enda de kan komma med?!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Hedersmedlem

måste säga att jag på allvar funderar på o sluta kolla på SGU. Får fan mer ut av o kolla på big brother

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
måste säga att jag på allvar funderar på o sluta kolla på SGU. Får fan mer ut av o kolla på big brother

Bra det då får vi andra mer bandbred!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Well. Antalet gräl har minskat något men det är så mycket annat onödigt som är med. Hon senator-dottern, varför är hon med? Enda hon gör är att stå och se späd och söt ut, vilket hon inte lyckas med... Varför måste colonel Young(?) låta som han har en lungkapacitet på en halv deciliter? Lamt. Tur att flashforward finns, betydligt roligare imo, om än inte sci-fi

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Skulle vilja höra om någon vet en bra site där man kan se SG-1 avsnitten på nätet? prövade Graboid men de kräver ett program som inte går att installera på min dator.

Men senaste SGU avsnittet var verkligen inte mycket att ha enligt mig.

Jag har kört på ninjavideo.net.
Man installerar och kör ett litet program kallat helper (har hört sägas att man bör använda firefox och inte IE).
Sen kan man kolla på en väldig massa olika tv-serier där.
SG-U och SG-1 finns med bland dessa.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Hoppas karaktärerna växer till sig lite ..

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Tycker det börjar bli aningens bättre med karaktärerna.
Desto mindre de leker fjantiga småbarn eller försöker bråka om vem som ska vara alfahanne desto bättre. Senast avsnittet var fortfarande rätt illa, men inte riktigt lika mycket meningslösa bråk som förut.

Handlingen suger fett än så länge. Själva rymdskeppet och iden att vara på "andra sidan" universum känns rätt mäktigt och storartat.
Får det bara till en lika bra handling omkring det så kan det nog bli riktigt bra.
Fortsätter de med att bara krafsa fram is och trams på menlösa planeter så kommer iallfall jag inte vara speciellt intresserad av att kolla vidare.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Sötast

Har läst om fans som tyckte detta avsnittet var briljant

Då måste de ha tyckt att ökenavsnittet var lika bra.

Ökenavsnitt:

Ut i öken, mycket varmt.
Leta, misslyckas
Leta, misslyckas
Leta, misslyckas
Leta, hitta! Åh nej, olycka
Ta da, vi klarade det.

Vattenavsnitt:

Ut i snö, mycket kallt'
Leta, misslyckas
Leta, misslyckas
Leta, misslyckas
Leta, hitta! Åh nej, olycka
Ta da, vi klarade det.

Kan surt meddela att detta var det sista avsnittet jag tänker se.

SG 1 var en otroligt bra serie.
Atlantis var en otroligt bra serie.
Universe handlar om finniga tonåringar som knullar i varje avsnitt och leker big brother. Yay! Hah... verkligen.... skitbra.

85% av avsnitten är total dötid, fjortisarna springer runt och leker medans problemen löser sig själv för att de hade lika trist som oss tittare.

Tacka vet jag Flashforward, otroligt bra serie, otroligt otroligt jävla bra

Permalänk
Medlem

Haha, kollar just nu på senaste avsnittet.
Blev lite överraskad att se "Cosmic Boy" från "The Legion" i smallville dyka upp där..

Allexz, bra sammanfattning av avsnitten såhär långt.
Själv försöker jag stå ut och se om det blir bättre.
Kan ju inte bli mycket sämre iallfall..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Har inte bemödat mig om att se sista avsnittet ännu, börjar få nog av tramsandet i STU nu, Följer flashforward istället..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Du missar inte ett dugg om du skippar det senaste avsnittet.
Inget hände. Som vanligt.

Dom där leta, leta osv avsnitten var riktigt actionfyllda jämfört med detta avsnitt.
Det här avsnitet kan sammanfattas :

Big Brother
Big Brother
Bråka
Knulla
Big Brother
Kyssas.
Misstänka varandra.
Slut.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Proffsmoddare

Tack Jesper, då kommer jag låta bli att kolla på det

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk

Buu! Tycker Atlantis var OK i början men sen blev det seeeegt som seg kola. Sög rätt så hårt. SGU visar hur j*vla kasst det har blivit, nej tänker fanimej kolla på Stargate längre. Stargate SG-1 Säsong 1-9(eller var det 8?) där O'Neill är med är förmodligen den bästa serien jag har sett och följt, dock när O'Neill försvinner och den nya idioten kommer in suger det ordentligt och framöver.(The Ori var så jävla tråkiga) Daniel får några konstiga fyrkantiga glasögon och det suger helt enkelt. Tur att man kan kolla på SG-1 Säsong 1-9(8?) igen, för det äger så jävla mycket

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Du missar inte ett dugg om du skippar det senaste avsnittet.
Inget hände. Som vanligt.

Dom där leta, leta osv avsnitten var riktigt actionfyllda jämfört med detta avsnitt.
Det här avsnitet kan sammanfattas :

Big Brother
Big Brother
Bråka
Knulla
Big Brother
Kyssas.
Misstänka varandra.
Slut.

Tackar en förträfflig beskrivning, nu vet jag att jag kan hoppa av den här otroligt dåliga serien, undrar vad dom tänkte med den här "stargate" serien egentligen, inte huvudet iallafall. undrar hur den är emottagen i andra länder.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Du missar inte ett dugg om du skippar det senaste avsnittet.
Inget hände. Som vanligt.

Dom där leta, leta osv avsnitten var riktigt actionfyllda jämfört med detta avsnitt.
Det här avsnitet kan sammanfattas :

Big Brother
Big Brother
Bråka
Knulla
Big Brother
Kyssas.
Misstänka varandra.
Slut.

hahaha så jävla bra skrivet asså, och tyvärr sååå sann!

Permalänk
Medlem

OMG har inte hunnit att titta klart på Atlantis och så finns det redan en ny serie.. Borde skämmas eftersom första SG avsnitt jag sett var nångång typ 98 eller 99

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Det här avsnitet kan sammanfattas :

Big Brother
Big Brother
Bråka
Knulla
Big Brother
Kyssas.
Misstänka varandra.
Slut.

I stort håller jag med, men jag tycker ändå att konspirationshandlingen höll mitt intresse iallafall lite vid liv och som gjorde att man iallafall kunde stå ut med "ooooh mitt liv är så ytligt!" och body-swap-sexandet.

Jag som var så optimistisk efter avsnitt fem som jag faktiskt gillade. Nu är jag tillbaks nere på "wtf?".
Nåja, jag kommer iallafall att fortsätta att titta och att hoppas på att det blir bättre.

Här kommer ytterligare än sammanfattning för de som inte orkat ta sig igenom serien än.

Main plot:
Eli är intresserad i Chloe och är avundsjuk på Scott som sätter på just Chloe. Detta sistnämnda påsättande gör Vanessa James avundsjuk på Chloe eftersom även hon blev påsatt av Scott i pilotavsnittet.

Chloe är tydligen kär i Scott, men tar sig friheten att gulla och pussas med Eli när hon är berusad. Hon tycker att Eli är söt, men att han bara är en god vän. Att Chloe pussades med Eli är dock förståeligt eftersom hon just hade fått veta att hennes bästa vän sätter på hennes expojkvän och därmed troligen är skälet till att förhållandet brast.

Eli har sett Chloe naken när han råkade se henne då han i övrigt gentlemannamässigt stod dörrvakt medan Chloe duschade. Han var dessutom nära på att se den storbystade James byta om med hjälp av en flygande spionkamera, men blev påkommen.

Colonel Young har problem med sin fru men fick henne i säng när han besökte henne genom body-swap-stenarna. Dock drömmer han samtidigt om medic Johansen.
Colonel Telford (vars kropp Young utnyttjade) får ta del av sexandet under en kort stund p.g.a. en bugg i stenarna och har nu fått mersmak för det och kommer troligen försöka att utnyttja Youngs ovetande fru för sex (eller så tolkade jag iallafall slutet på sjuan).

Vem doktor Rush är intresserad av kommer säkert som en cliffhanger i slutet av säsong 1.

Secondary plot:
Besättningen är strandsatt på andra sidan universum på skeppet Destiny. Skeppet har det lite tight med resurser.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det var ett jävla tjafs om hur dåligt SG:U skulle vara. Om ni inte gillar det, kolla då inte.
Det är tydligt att dom här har försökt göra nånting annorlunda jämfört med vanliga stargate, en del gillar det inte medans andra kanske inte tycker det är något problem.
Att jämföra det med Big brother är bara löjligt.

Själv saknar jag action, men det kanske kommer lite i säsong tre.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Buu! Tycker Atlantis var OK i början men sen blev det seeeegt som seg kola. Sög rätt så hårt. SGU visar hur j*vla kasst det har blivit, nej tänker fanimej kolla på Stargate längre. Stargate SG-1 Säsong 1-9(eller var det 8?) där O'Neill är med är förmodligen den bästa serien jag har sett och följt, dock när O'Neill försvinner och den nya idioten kommer in suger det ordentligt och framöver.(The Ori var så jävla tråkiga) Daniel får några konstiga fyrkantiga glasögon och det suger helt enkelt. Tur att man kan kolla på SG-1 Säsong 1-9(8?) igen, för det äger så jävla mycket

10 säsonger är det väl?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tmi

... Att Chloe pussades med Eli är dock förståeligt eftersom hon just hade fått veta att hennes bästa vän sätter på hennes expojkvän och därmed troligen är skälet till att förhållandet brast....

Detta skedde ju dock enbart i Eli:s dröm och inte på "riktigt"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaphoX
Detta skedde ju dock enbart i Eli:s dröm och inte på "riktigt"

Va?, Chloe och Eli var på väg ifrån den där klubben och där var de väl bägge två? Eller sov jag själv bort en del av avsnittet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tmi
Att Chloe pussades med Eli är dock förståeligt eftersom hon just hade fått veta att hennes bästa vän sätter på hennes expojkvän och därmed troligen är skälet till att förhållandet brast.

Det är det verkligen inte. Chloe leker med Eli s känslor, jag skulle nästan drista mig till att säga att hon är en manipulerande och elak bitch och kyssen var inte första gången.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
10 säsonger är det väl?

Den sista sög menar jag

Visa signatur

Balle

Permalänk
Hedersmedlem

Senaste SG:U var nog det sämsta filmklippet med Stargate i namnet som släppts. Slutet ?!?!?!? Vad är detta för pervers serie egentligen..

Pinsamt.

Funderar helt allvarligt på att sluta kolla. Det enda som håller uppe serien nu är Rush.

Ang. SG-1 så tycker jag inte det var något fel på de två sista säsongerna, ORI var en sjukt häftig fiende, hade gärna sett mer av dem.

Permalänk
Hedersmedlem

Rush är faktiskt den enda karaktären jag gillar. Alla andra verkar ju sjuka i huvudet. Han är den enda som passar in som karaktär i stargate. Dom andra vet jag inte vad dom hoppade in ifrån för serie.

Permalänk
Sötast

Haha, jag sa ju innan att jag skulle skita i SGU!

Det gjorde jag också, men frugan kunde inte låta bli.
Jag varnade henne och sa att hon skulle ångra sig inom kort.

Gissa om hon låg här i soffan och svor och var helkokt?!

Var 5e minut så pausade hon och berätta hur jävla skit det var

Hennes beskrivning av SGU var:

bar bar bar bar bar sex sex sex sex sex rymdskepp bar bar bar bar

Permalänk
Medlem

Jag stör mig så jävla hårt på Chloe. Sån jävla slampa. Hon ligger med han killen på skeppet men blir sur över att hennes komis sätter på hennes ex. Å så drar hon stackars Eli i näsan hela jävla tiden. BITCH!!!!!