Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
Fysiken är noll. Bilen kan inte ta sig över dom mest simpla hinder. Onsynliga väggar så det smäller om det. Vapen är tråkiga.

Bara sista bossen som är rolig o några andra minibossar sen resten är skit IMO, om man inte spelar co-op så är det bara o radera spelet från hårddisken.

Onlinefunktionen funkar ganska bra, drygt att man alltid måste vara i samma zon.

o juste, kartan är sämst, svårt att hitta var man ska och man har ingen aning om var fan alla ställen ligger.

Enda dåliga med kartan är att man inte kan kolla andra zoner än den man är i, annars vet jag inte vad du menar. Ser ju ändå i quest-taben vart man ska.

Permalänk
Medlem

Fan jag hopppas verkligen att de sparat slutet till någon DLC, det kan inte vara sant att vi fick denna skitslut som knappt svarar på frågor.
Kom igen lägg lite ner tid i storyn för fasen! Allt spelet gick ut på nu var att åka runt och pew pew pew, man kanske fick se på totalt 2 minuter filmsnitt, och inte ett enda NPC fick man quest av med hjälp av att faktiskt prata och inte läsa på en jävla panel, vad fan hände med voiceovers? Kom inte och påstå att det inte finns sådana i ett FPS, gör man ett FPS som denna så ska man banne mig se till att det hänger ihop också, inte bara ta lite allt möjligt och hoppas på det bästa.
Hade varit trevligare med den förra grafikdesignen också, denna nuvarande ser förjävligt ut..

gnäll gnäll gnäll

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Lär er att folk kanske inte kört klart spelet, är det så svårt att fatta?

Lär er använda spolier, använd det lilla ni har i skallen.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Enda dåliga med kartan är att man inte kan kolla andra zoner än den man är i, annars vet jag inte vad du menar. Ser ju ändå i quest-taben vart man ska.

Okay typ det jag menar.. Men waypoint eller questet beskriver inte alltid vilken zon questst är i fråga, väldigt svårt att teleportera sig till rätt zon och man måste springa istället.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tog det för er att bli klara? Level 35 och 14h 35min för mig somm berserker. Stressade inte direkt genom spelet, körde en del side missions och grejer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Hur lång tid tog det för er att bli klara? Level 35 och 14h 35min för mig somm berserker. Stressade inte direkt genom spelet, körde en del side missions och grejer.

Ungefär 12 med min hunter och då gjorde jag alla quests (vad jag vet iaf). Slutade på 35 med den också. 14 timmar till tog det att klara andra rundan. Det var mest väldigt mycket svårare i början innan man fick bra vapen. Just nu har jag i stort sett bara gula (någon enstaka lila) level 48+ saker på den.

Nu spelar jag iaf en Tank och det är sjukt roligt. Är level 22 om jag kommer ihåg rätt och tål "ganska" mycket :D.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Lär er att folk kanske inte kört klart spelet, är det så svårt att fatta?

Lär er använda spolier, använd det lilla ni har i skallen.

Je ne comprends pas

Visa signatur

HEJ

Permalänk
Medlem

Började spela i natt när de flesta av oss på SweC förmodligen låg och sov.
Spelade en liten bit förbi första "bossen" och intrycket jag fått av spelet än så länge är mestadels bra.
Det är ett roligt spel, grafiken är originell och välgenomtänkt (men jag stör mej på alla ammodrops..) med stort fokus på action.

Påminner mej på många plan mkt om Fallout-universumet, which is a good thing by the way ;).
Utvecklarna har inte så mkt tagit som tagit inspiration från Fallout.

Jag har inte kommit särskilt långt men redan nu har jag gett upp allt hopp om en öppen spelvärld, det kommer inte hända.
Det är ett linjärt spel, om än inte lika linjärt som de flesta shooters.

Borderlands får fyra av fem toasters, kanonkul

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Finns en rätt gamebreaking bugg som folk har noterat.
Rutan som visar ett items olika attribut kan endast visa fyra rader text, medan item kan ha fler attribut än så. Det gör att man inte vet om ett item har fler attribut eller inte om rutan är full.
Med lite modifierande kan man själv dock ställa in font size på texten (på PC-versionen iallafall).

Saxat från det officiella forumet:

"Fix for hidden weapon bonus stats (courtesy of The_Shadow):
----------------------------------------------------
Original Post: http://gbxforums.gearboxsoftware.com/showthread.php?t=80932

Apparently, the large font used in the UI makes it impossible to see all of the stats applied to weapons within the game. 4 lines of stats are visible, but the actual number of stats can exceed the number of lines. As such, here is a way to shrink the text:

1. Go to where Borderlands is installed and navigate to the following directory:
Borderlands\WillowGame\Localization\INT\

2. Find the gd_globals.INT file and *BACK IT UP*.

3. Open the gd_globals.INT file with Notepad and find the following line:
Quote:
AttributePresentationTranslation="$NUMBER$ $CONSTRAINT$ $DESCRIPTION$"
4. Replace it with:
Quote:
AttributePresentationTranslation=<font size="11">$NUMBER$ $CONSTRAINT$ $DESCRIPTION$</font>
(You can modify the font size to your liking, however, size 11 does well to show up to 7 lines.)

5. Save and exit."

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem

Underbart, tack knug!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Tack för den knug!

Har ni hittat några sköna vapen då? Eller roliga texter på vapen?
Detta är några vapen jag har hittat (listar bara mina level 48 vapen):

Ett sniper med texten "For the Motherland"
En shotgun med +20 i ammo regen som det står "I can do this all day" på.
En Smg som skjuter 4 kulor åt gången och kulorna studsar till dem träffar en fiende eller något som kan ta skada.
En rocketlauncher som gör 2.3k i skada som det står "Monster Kill!" på. Skjuter 4 raketer i en klump.
Mitt sniper som skjuter högexplosiva kulor och tänder eld på fienderna. Har texten "Pele demands a sacrifice" på.
Shotgun som skjuter raketer "Holy crap it shoots rockets"
Smg som skjuter explosiva kulor och tänder eld på fienderna med texten "We don't need no water.." Skulle jag sälja den i en maskin får jag 1.2 miljoner..

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tweakad config som ger bättre prestanda

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=430312

Visa signatur

Desktop: Core I7 2600K @ 4Ghz, 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600 MHz, GTX 680.
TV-dator: Core I7 965 @ 3.6 Ghz, 6GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333 MHz, EVGA GTX 680.

Dell XPS M1730, X9000 @3.4 GHz, 4GB, 9800m GTX SLI, 320GB Raid 0 SATA, AGEIA PHYSX, 1920x1200 WUXGA Screen.

Permalänk
Medlem

Hej!

Någon som vet vilka filer man bör spara om man skall formatera om sin dator ? Hittar inget vettigt svar någonstans.

Tack på förhand!

Visa signatur

Datorn styr för många!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gs
Hej!

Någon som vet vilka filer man bör spara om man skall formatera om sin dator ? Hittar inget vettigt svar någonstans.

Tack på förhand!

Här är om du har Vista/Windows 7:

C:\Users\<username>\Documents\My Games\Borderlands\SaveData

Permalänk
Medlem

Löste det! tack för hjälpen

Visa signatur

Datorn styr för många!

Permalänk
Medlem

Gillar spelet skarpt.. men det finns en sak jag inte vet om jag gillar än..
När man nåt lvl 35, som så många nämnt, brukar storyn ta slut.. å för att komma till 50 får man, om jag förstått det rätt, köra genom spelet igen.. men mobsen är från början runt din level, dvs 30+..
Så när du är klar med kampanjen, ska du köra genom den en gång till.. kanske inte helt för att nå 50, men nästan.. Och för att köra MP, kör man kampanjen igen, fast med folk.. ?
Detta slår mig som en udda lösning..
Man kommer ju köra genom spelet flera gånger, vilket kan vara en nackdel om en stor anledningen till att det är kul är att det är nytt och spännande.. Detta försvinner ju lite om man redan kört genom allt ett par gånger..
Någon mer som har samma tankar?
Jag tycker man borde dinga 50 vid kampanjens slut, inte 35..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffmeister
Gillar spelet skarpt.. men det finns en sak jag inte vet om jag gillar än..
När man nåt lvl 35, som så många nämnt, brukar storyn ta slut.. å för att komma till 50 får man, om jag förstått det rätt, köra genom spelet igen.. men mobsen är från början runt din level, dvs 30+..
Så när du är klar med kampanjen, ska du köra genom den en gång till.. kanske inte helt för att nå 50, men nästan.. Och för att köra MP, kör man kampanjen igen, fast med folk.. ?
Detta slår mig som en udda lösning..
Man kommer ju köra genom spelet flera gånger, vilket kan vara en nackdel om en stor anledningen till att det är kul är att det är nytt och spännande.. Detta försvinner ju lite om man redan kört genom allt ett par gånger..
Någon mer som har samma tankar?
Jag tycker man borde dinga 50 vid kampanjens slut, inte 35..

Så tänkte jag med men jag provade för skojs skull att starta igång en andra genomspelning och spelet blev genast ännu roligare. Mobsen blev fler och mycket svårare och numera krävs vid några tillfällen att man har lite koll på vilka vapen som funkar bäst. Dropsen blev bättre.
Jag brukar aldrig vilja spela igenom spel mer än en gång men än så länge njuter jag mer av Borderlands under andra rundan.

För att köra MP så kan man göra hur man vill vad jag förstått, alltså bara köra med vem som helst på vilket uppdrag som helst, när som helst. Känns som man måste ha lite hjälp med vissa saker på andra rundan så det tänker jag testa ordentligt närmsta tiden.

Permalänk
Medlem

Har nån hittat några "alien"-vapen, och isf. från vilka mobs?
För mig har det droppat ett totalt, från en boss. Jag är halvvägs genom playthrough 2.

Visa signatur

Ungos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Har nån hittat några "alien"-vapen, och isf. från vilka mobs?
För mig har det droppat ett totalt, från en boss. Jag är halvvägs genom playthrough 2.

Hittat ett i en kista i new haven vet jag iaf. På den står det ungefär "Lightning never strikes twice on the same place but it can strike freekin everywhere". Sen har jag hittat ett annat med massa ettor och nollor bara alltså ungefär 110001001010011000 eller nått sånt :). Dem jag kommer ihåg iaf!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle inte folk här på SweC kunna gå ihop och lira? Har suttit nu och försökt joina alla dessa ryska servrar i en timme nu utan resultat. Offline, nej tack!

Permalänk
Medlem

Måste fråga, precis börjat spela Borderlands. Och har följt den lilla roboten in till town dvs. Men sen står den lilla krabaten framför dörren och gör inte ett piss. Har gått igenom hela stan och inte funnit ett skit. Vad ska man göra därefter?

Permalänk
Medlem

Dassh, Du ska gå fram till honom, då ger han dig en quest..

Permalänk
Medlem

Kommer det en patch årets mest buggade spel snart? Känns lite tråkigt om de släpper en DLC förre en patch som verkligen behövs till det här spelet, riktigt besviken på portningen också rena skämtet imo.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Haha jag har gått fram till honom skjutit honom stabbat honom hoppat på honom tittat under kjolen på honom allt möjligt^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Haha jag har gått fram till honom skjutit honom stabbat honom hoppat på honom tittat under kjolen på honom allt möjligt^^

Detta hände min kusin när han provspelade lite hos mig. Startade en ny omgång och då gick det galant.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk

Längtar tills jag får sätta tänderna i detta spel på riktigt! Lirade knappt 10min första gången men insåg rätt så snabbt att min grafikkortsfläkt inte är riktigt kry. Har fått hem den nya nu och ska bara installera den!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Måste fråga, precis börjat spela Borderlands. Och har följt den lilla roboten in till town dvs. Men sen står den lilla krabaten framför dörren och gör inte ett piss. Har gått igenom hela stan och inte funnit ett skit. Vad ska man göra därefter?

Det är en bug i spelet. Det händer om man dödar den sista banditen innan man hinner in i själva Fyrestone (den första lilla byn). Bara att starta om från början och springa in i Fyrestone innan du har död på sista banditen.

Permalänk

finns det något pvp element i spelet? eller är det pve fast emd co op upp till 4 pers endast?

Permalänk
Medlem

Körde spelet första gången igår och fick lite konsolvibbar... Tycker FoV är alldeles för snäv, man borde ha mycket bättre periferiseende tycker jag. Man känner sig liksom instängd i något hela tiden. Sen vet jag inte vad jag ska säga om prestandan... kändes inte som det flöt till 100% heller och sjukt jävla mycket tearing utan V-sync (som det inte fanns någon option för i spelet för övrigt).

För att svara på din fråga misguided så tror jag det finns pvp element, finns möjlighet att skicka "duel requests" iaf.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

2000+

går att enablea V-sync i ini filer

jag köpte liret i lördags...körde upp en hunter å en soldier till lvl 20...so far so good riktigt skoj när man körde co-op...lite väl enkelt att "mygla/farma" till sig bra vapen dock...men som den "loothooker" man är så har man såklart farmat till sig orangea och lila vapen från lvl 19 upp till 28...nu ska man bara kunna sluta farma vapen och kanske spela spelet lite mer hahaha

jag gillar dock miljön och hela upplägger...man känner sig inkastad i fallout möter madmax världen!

kan däremot tänka mig att det blir lite tråkigt i längden.men men den som lever får se =D