Visa dina skärmdumpar!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikSultan
http://sultansblogg.se/eget/DCSBlacksharkSvensk.png
Mer black shark, nu med Svensk camo

Går inte å skriva vilket spel det är va ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Braveheart
En vanlig dag på jobbet...

http://img5.imageshack.us/img5/6439/tf2d.jpg

Just another day at the office in TF2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Går inte å skriva vilket spel det är va ?

DCS Black Shark namnet är där

Visa signatur

MSI Z77A-GD55, Socket-1155, Intel Core i7-3770K @3.50GHz, Gainward GeForce GTX 690 4GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Kingston HyperX 3K SSD 240GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Nja kan ju nämna allting bra dom tagit bort ifrån PC versionen.

Texturerna i CoD4 är löjliga om man jämför med t.ex Qarl till Oblivion, Crysis på High, Far Cry 2, Lotro t.o.m LOL, half life serien har också vettiga texturer, empire total war, world in conflict (dessa är RTS och har vettigare texturer än cod!) Call of Juarez bound in blood m.m kan ju nämna nästan alla spel.

Cod serien har alltid haft lackande texturer, mestadels antar jag pga konsol.

Video minnet används ju kanske 25-40% av 1gb och detta på 1920x1200, vad ska man med mer v-ram till om alla texturer i fortsättningen ska fortsätta vara så lågupplösta? Mer minne = Mer textur godis får plats men icke.

Exakt! De kunde åtminstone lagt till detta som ett + för de som köper PC-versionen. Ett tillval med högupplösta texturer. Full förståelse för att de äckliga konsolerna inte pallar med, men en modern PC med 1GB+ i grafikminne har ju inte problem med lite HD-material...

Usch, som en genuin PC-spelare så hatar jag faktiskt den utveckling som sker, sämre kvalité på det mesta inom spelfronten tack vare ett ständigt konsolifierande.

Edit: Borde föresten inte "konsolifierande". Läggas till i ordböcker.
Definition borde vara ungefär densamma som för orden:
Försumma
Negligera
Åsidosätta
Vansköta
Nonchalera
And the list can go on...

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Avstängd

en vän tyckte han hittade en skit bra plats på mw2. Hehe tog 1 sekund efter fienden kom in så hade han sprängts:D

måste säga att fal med heartbeat sensor sen röd punktsikte äger^^

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
http://data.fuskbugg.se/skalman01/iw4mp%202009-11-12%2021-34-...
en vän tyckte han hittade en skit bra plats på mw2. Hehe tog 1 sekund efter fienden kom in så hade han sprängts:D

http://data.fuskbugg.se/skalman01/iw4mp%202009-11-12%2023-44-...
måste säga att fal med heartbeat sensor sen röd punktsikte äger^^

bah lol Alien rippoff på den där radarn

han blev mosad av ett par brotherhood of steel snubbar
spelbranchen lär ju bergis muta staterna att invadera sverige och "frigöra" oss från piraternas hot...

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy, Mupp3n
Text

Ni får det att låta som att PC- och konsoll-versionerna har identiska texturer. Så är, liksom när det gäller de flesta PC-versionerna av multiplattformare, inte fallet. Har ni med hjälp av faktiska skärmdumpar jämfört versionerna i fråga? Well, I have, och lider man inte av svårt nedsatt syn är det tämligen enkelt att se vilken skärmdump som representerar PC-versionen. Konsollernas ynka 640p märks så det svider i ögonen, likaså de i jämförelse lågupplösta texturerna. För att inte tala om den totala avsaknaden av kantutjämning.

Detta till trots är PC-versionen den som kommer att sälja sämst av de tre. Infinity Ward är medvetna om det. Det vore därför oerhört korkat av dem att utveckla något annat än en direktport till PC (med de sedvanliga visuella förbättringarna som nämnts ovan). Det är helt enkelt inte ekonomiskt gångbart för IW, och inget annat än önsketänkande att de skulle utnyttja - säg - ATis senaste flaggskepp fullt ut i ett spel som med största sannolikhet kommer sälja betydligt bättre på andra plattformar.

För att det inte ska bli så oerhört mycket off-topic-dravel i en tråd som främst berör skärmdumpar av spel, vore det kanske lämpligt att bifoga ovannämnda jämförelsetest.

OBS: Sidan är på tyska och kanske oförståelig för många, men bilderna talar sitt tydliga språk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mycel
Ni får det att låta som att PC- och konsoll-versionerna har identiska texturer. Så är, liksom när det gäller de flesta PC-versionerna av multiplattformare, inte fallet. Har ni med hjälp av faktiska skärmdumpar jämfört versionerna i fråga? Well, I have, och lider man inte av svårt nedsatt syn är det tämligen enkelt att se vilken skärmdump som representerar PC-versionen. Konsollernas ynka 640p märks så det svider i ögonen, likaså de i jämförelse lågupplösta texturerna. För att inte tala om den totala avsaknaden av kantutjämning.

Detta till trots är PC-versionen den som kommer att sälja sämst av de tre. Infinity Ward är medvetna om det. Det vore därför oerhört korkat av dem att utveckla något annat än en direktport till PC (med de sedvanliga visuella förbättringarna som nämnts ovan). Det är helt enkelt inte ekonomiskt gångbart för IW, och inget annat än önsketänkande att de skulle utnyttja - säg - ATis senaste flaggskepp fullt ut i ett spel som med största sannolikhet kommer sälja betydligt bättre på andra plattformar.

För att det inte ska bli så oerhört mycket off-topic-dravel i en tråd som främst berör skärmdumpar av spel, vore det kanske lämpligt att bifoga ovannämnda jämförelsetest.

OBS: Sidan är på tyska och kanske oförståelig för många, men bilderna talar sitt tydliga språk.

Ser bara mörkare ut på PC bilderna, och dessutom var en bild vid en garage-dörr inte samma dörr som dom visar.? Wut.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Bara mörkare? Antar att du inte kollade på dem i full storlek?
Syns klart och tydligt att PC-versionen ser bättre ut.
Dock hade dem kunnat göra det ännu snyggare om det utvecklats till enbart PC, men det är en helt annan sak.

Permalänk
Inaktiv

Vad fula inställningar dom hade på PC-bilderna.

Permalänk
Medlem

Spelade lite Strike Fighters 2 igår. Var ute på ett så kallat Armed Recon uppdrag där jag var ute och patrullerade. Det gick ganska bra, både jag och min wingman klarade oss hem helskinnade.

Kolla in bränslet jag hade kvar vid landningen. Det var lite spännt dom sista milen hem =P

Permalänk
Medlem

Fick en rätt så fin 28/0 killstreak igår ^^

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Fick en rätt så fin 28/0 killstreak igår ^^

http://pici.se/pictures/large/EfMPDcFIR.png

Men ingen nuke?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Men ingen nuke?

Skulle tro att han inte valt den som killstreak.

Permalänk

Droppar en wow-sceen också. Detta är natten när Hallow's End började och man kunde spöa The Headless Horseman

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boboinho
Skulle tro att han inte valt den som killstreak.

Nej, har inte låst upp den och skulle aldrig välja den heller, kan ju inte vara speciellt kul.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
Nej, har inte låst upp den och skulle aldrig välja den heller, kan ju inte vara speciellt kul.

Ni vinner hela matchen.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ni vinner hela matchen.

Vi vann rätt lätt ändå

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Crysis-scen jag gjorde:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Band1tQueen
Droppar en wow-sceen också. Detta är natten när Hallow's End började och man kunde spöa The Headless Horseman

http://pici.se/pictures/MuwdIVzXM.jpg

Frostmane!

Känner igen hälften på bilden. Tusan vad festligt.

/gammal Sesame Street-lirare

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem

Hade en helt ok match i MW2 igår.

Permalänk
Sötast

Är det inte lite roligare att faktiskt ta en bild på något snyggt i ett spel......

....istället för en ruta med siffror på?

Annars kanske man ska börja screenshota Excel å posta här?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Band1tQueen
Droppar en wow-sceen också. Detta är natten när Hallow's End började och man kunde spöa The Headless Horseman

http://pici.se/pictures/MuwdIVzXM.jpg

Nu får jag väl skit för detta...

Men varje gång jag ser WoW-bilder förundras jag hur otroligt gammalt och fult det är.

Och varje gång är jag glad att jag började spela EQ2 istället, med en grafikmotor som först nu dom allra värsta speldatorena klarar av att köra på maxinställningar.
Ett spel som är otroligt snyggt.

Men man får ju inte klaga på WoW, det är ju absolut det bästa spelet i grenen för det är mest som spelar det... Jag har spelat EQ2 sedan det släpptes något halvår innan WoW släpptes. När WoW kom så började jag titta på filmer på det och undrade om det verkligen var det nya spelet som skulle vara så hypat, det såg ju ut som spel från 1998-2000...

Ja ja, jag vet att alla kommer säga att det ändå är det snyggaste spelet och SÅÅÅÅ mycket snyggare en tex EQ2...
Märkligt att man inte får anse WoW inte är snyggt eller bra. Undrar varför.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk

Tycker också vi kan hålla borta allt som har med score-boards och dylikt att göra. Helt ointressant.

Slänger in en liten kul bild från en övning med flygvapnet hos SSG. Alla ser väldigt fokuserade ut

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knashatt
Nu får jag väl skit för detta...

Men varje gång jag ser WoW-bilder förundras jag hur otroligt gammalt och fult det är.

Och varje gång är jag glad att jag började spela EQ2 istället, med en grafikmotor som först nu dom allra värsta speldatorena klarar av att köra på maxinställningar.
Ett spel som är otroligt snyggt.

Men man får ju inte klaga på WoW, det är ju absolut det bästa spelet i grenen för det är mest som spelar det... Jag har spelat EQ2 sedan det släpptes något halvår innan WoW släpptes. När WoW kom så började jag titta på filmer på det och undrade om det verkligen var det nya spelet som skulle vara så hypat, det såg ju ut som spel från 1998-2000...

Ja ja, jag vet att alla kommer säga att det ändå är det snyggaste spelet och SÅÅÅÅ mycket snyggare en tex EQ2...
Märkligt att man inte får anse WoW inte är snyggt eller bra. Undrar varför.

Eq motorn ser så jävla plastig och stel ut. usch säger jag bara för det spelet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Är det inte lite roligare att faktiskt ta en bild på något snyggt i ett spel......

....istället för en ruta med siffror på?

Annars kanske man ska börja screenshota Excel å posta här?

då tycker jag man kan skita i att posta sånna fula ss som mr bravo gjorde nyss:/

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Så din subjektiva åsikt om vad som är fult kan alltså likställas med bilder på hur en drös siffror som inte säger speciellt mycket för många... Konstig logik.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
då tycker jag man kan skita i att posta sånna fula ss som mr bravo gjorde nyss:/

Vem har sagt att det måste vara snyggt? Huvudsaken är väl att man postar något från själva spelet. Men vill du se menyer och listor så får du gärna skapa en tråd för det.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ber så hemskt mycket om ursäkt för min förra bild. Hade inte postat den om det inte vart för att det kommit fler bilder på scoreboards innan då jag inte trodde man fick posta såna. Dock så är ju vad som anses va intressant högt individuellt. Jag gillar inte att kolla på wow bilder tex, men ja fattar poängen.
http://img689.imageshack.us/img689/4632/iw4sp2009111215475699...
MW2 igen.

Inlägget redigerat av GAPa. Jag gjorde om bilden till en länk eftersom den var så bred att den förstörde forumets utseende.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Eq motorn ser så jävla plastig och stel ut. usch säger jag bara för det spelet!

Ja visst ser EQ2 plastigt ut... Det är just stelt som WoW ser ut, tråkigt och gammalt. Men gillar man det stuket så visst. Säger inte att man MÅSTE ha samma smak som mig så sett. Men WoW har liksom fått något överhöjd status i sig då man inte verkar anse det är fult.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Ledsen om bilderna är så enorma, hoppas er bandbredd inte dör!

Här är några bilder från LOTRO

http://img252.imageshack.us/img252/4238/screenshot00195.jpg

http://img405.imageshack.us/img405/4058/screenshot00261.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/7675/screenshot00132mx7.jp...

http://img137.imageshack.us/img137/7329/screenshot00293.jpg

Inlägget redigerat av GAPa. Jag gjorde om bilderna till länkar eftersom de var så breda att de förstörde forumets utseende.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Vem har sagt att det måste vara snyggt? Huvudsaken är väl att man postar något från själva spelet. Men vill du se menyer och listor så får du gärna skapa en tråd för det.

Det jag menar är att många är intresserade av att see scoreboards medans andra kanske inte gillar att se på när en soldat sitter och kollar genom en kikare. Jag gillar att see scoreboards. Det är fortfareqande ett screenshot.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]