Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Hedersmedlem

hm är det någon som vet hur man får två primary weapons i multiplayer versionen? har sett folk springa med 2st P90 samtidigt

Permalänk
Proffsmobbare

Är det någon som vet om hela MP-kontot ligger på Steam, så att man kan formatera utan att oroa sig?

Vet att CoD4 och CoD5 har haft lokala profiler, men de var ju inte Steam-baserade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenshiin

Dock väldigt tråkigt att FOV:en inte går att ändra utan att aktivera konsolen med ett tredjepartsprogram, som antagligen utgör en liten risk för ban.

Hur gör man?

Jag spelar inte online så vill gärna ändra om det går för bättre SP upplevelse!

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazlo09
Hur gör man?

Jag spelar inte online så vill gärna ändra om det går för bättre SP upplevelse!

I vanliga fall "cg_fov" i konsolen, men nu vette fasen om de inte finns nån konsol

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
I vanliga fall "cg_fov" i konsolen, men nu vette fasen om de inte finns nån konsol

Ok, får se om någon kan bringa klarhet i detta. Men att bara skriva "cg_fov" räcker väl inte, måste man inte ange antal grader eller liknande?

Om nån vet så skriv gärna exakt hur man skall skriva in det för att det skall fungera. Däremot vet jag inte vad som är "normal" FOV, 90 grader eller?

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazlo09
Ok, får se om någon kan bringa klarhet i detta. Men att bara skriva "cg_fov" räcker väl inte, måste man inte ange antal grader eller liknande?

Om nån vet så skriv gärna exakt hur man skall skriva in det för att det skall fungera. Däremot vet jag inte vad som är "normal" FOV, 90 grader eller?

I cod4 var deafult-värdet 65, och 80 max. Vet inte hur det är i MW2 dock, men jag antar att det är samma.
Du skriver alltså exempelvis "/cg_fov 80" I konsollen.

EDIT: Och DÄR kom en update, de har numera gömt konsollen. Man kan inte röra på sig i spelet om man trycker på knappen för att öppna konsollen, trycker man igen, för att stänga fungerar det... Antar att de bara har gömt den ;_;

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Nja tror inte 50%
wow:
~9 milj spelare
gamecard 60 dagar kostar 30 USD
365/60 ~= 6

6 x 9 000 000 x 30 = $ 1 620 000 000

12.7 miljarder - $ 1620 000 000 = 11.08 miljarder.

Att köpa själva spelet måste väl räknas som ett "vanligt" spel.

Har ingen koll på MMO-spel men så mycket mer stålar kan de ju inte vara per år?
Gissar att övriga MMO-spel drar in ca 1 miljard USD tillsammans och då
slutar det på PC: 10 miljarder, Konsol: 11.2 miljarder.

Saken är den att majoriteten av spelen i dagsläget portas ifrån konsol->PC. Samt att de flesta stor-titlarna utvecklas till just konsol först och PC sen..eller endast till konsol. Om inte spel begränsas på konsol. t.ex. MMO eller RTS.

Av detta, då spelindustrin är vinstinriktad, måste ju slutsatsen att konsolspel är mer lukrativt än PC-spel tas. Utvecklarna skapar ju inte spel för att det är så oroligt roligt, eller för att de faktiskt bryr sig ett skit om varken PC-spelare eller konsol-spelare. De skapar spel för att det finns en efterfrågan.. Och en jävla massa pengar att tjäna. Speciellt på konsoler.

Så KONSOLER drar troligen in bra mycket mer deg än PC-spel gör...

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Uppdraget när man ska hinna till en ubåt innan den dyker (vinterbana). På svåraste svårighetsgraden.... hur fan klarar man det? 2 minuter har man på sig och det är knappt att man hinner det om man bara ska springa......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
hm är det någon som vet hur man får två primary weapons i multiplayer versionen? har sett folk springa med 2st P90 samtidigt

Attachment för vissa vapen, "Akimbo"

: )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Attachment för vissa vapen, "Akimbo"

finns i SMG och pistoler.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gooogle
Uppdraget när man ska hinna till en ubåt innan den dyker (vinterbana). På svåraste svårighetsgraden.... hur fan klarar man det? 2 minuter har man på sig och det är knappt att man hinner det om man bara ska springa......

2min kvar det på näst svåraste också. jag använde väldigt många predators.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Detta gäller PS3 top listan som finns. Ja satt o kollade leaderboardsen som finns på "Kills" o såg att de var nån jävel som hade ca 20 000 i kills o bara dött runt 500 gånger, han hade även en killstreak på typ 700. Ja ser detta som helt jävla omöjligt, ja kan inte förstå hur man lyckas med detta:O

Ja är väll ganska bra, o ja blir lycklig om ja får en streak på typ 7-10, sen är de givet att man får nån jävel bakom sig som dödar en eller liknande, men kan inte se hur folk är så otroligt bra som han ja nämnde.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 511
Attachment för vissa vapen, "Akimbo"

: )

hmm hittar inget som heter Akimbo i spelet, är det en perk eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
2min kvar det på näst svåraste också. jag använde väldigt många predators.

k... problemet är väl att jag kanske kommer halvvägs när tiden är slut... hinner inte döda alla fiender. Att bara springa är inget alternativ då man dör på typ 2 skott. Vart så jävla lack när jag lirade den banan typ 30ggr idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
hmm hittar inget som heter Akimbo i spelet, är det en perk eller?

Ska väl vara en attachment om inte jag fattat fel. Till smg och pistoleros.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
hmm hittar inget som heter Akimbo i spelet, är det en perk eller?

SMG vapen har Akimbo, det är en Attachment

Visa signatur

-ASUS Crosshair III Formula 790FX ROG-<>-AMD Phenom II X4 945 3.0GHZ 8MB-<>-Corsair XMS3 1600Mhz 12GB PC3-12800 (2X2GB+2X4GB)-<>-XFX Radeon HD6870 1GB-<>-Sapphire Radeon HD6870 1GB-<>-Cooler Master HAFx-<>-Samsung Spinpoint F1 1TB-><-WD RE4-GP Enterprise 2TB->
"Jag har alltid rätt! förutom dom tillfällena då jag har fel" - Unknown

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Dedikerade servrar fixade..

Va? Allvarligt?

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
I vanliga fall "cg_fov" i konsolen, men nu vette fasen om de inte finns nån konsol

Konsolen går nu att få fram genom ett 3e parts program.

http://www.teknogods.com/phpbb/viewtopic.php?f=14&t=322

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinxen
Konsolen går nu att få fram genom ett 3e parts program.

http://www.teknogods.com/phpbb/viewtopic.php?f=14&t=322

är det verkligen så JÄVLA SVÅRT att backa endast 2 !!! sidor tillbaka???

edit: för att göra det enklare med räknandet
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spinxen
Konsolen går nu att få fram genom ett 3e parts program.

http://www.teknogods.com/phpbb/viewtopic.php?f=14&t=322

Tack för info. Det var uppskattat.

Och förresten rosaluxenberg , alla följer inte tråden slavisk som du och vet vilken sida/rad herr Nilsson publicerade sina tweaks. Vissa saker tåls att upprepas.

Permalänk
Medlem

jag följer MW2´s multiplayer utveckling eftersom jag tycker produkten som IW slängde på marknaden är usel och då var detta en nyhet som man knappast kunde missa.
Att det sedan finns sweclockers som är sååååååååååå duktiga med datorer men kan varken använder google´s eller forumets sökfunktion det tycker jag är skrämmande.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

hur funkar de dedikerade servrarna på MW2? och hur hittar man dem isf? Har inte köpt spelet än men kan nån fixa vettiga servrar så kanske man blir lite sugen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
hur funkar de dedikerade servrarna på MW2? och hur hittar man dem isf? Har inte köpt spelet än men kan nån fixa vettiga servrar så kanske man blir lite sugen

Finns inga dedikerade servrar, bara servrar som använder dev-console, allt händer fortfarande på IWNet. Förhoppningen är att IW ska förstå att det inte funkar utan dedikerade servrar, klaner vill spela med sig själva och andra klaner, folk vill köra mods, folk vill leka med ett spel man betalat för vilket man i nuläget förnekas.

Som det är nu så räknas allt på IWNet, även om du spawnar en C130 med 5000 i ammonution och dödar allt på hela banan. Släpper IW en dedikerad server så slipper de som inte vill spela på sådana servrar detta och de som vill spela med sitt egna community eller spela moddar får göra det.

Permalänk

började lira MP igår och spelade några timmar men idag när jag skulle köra så står det

your NAT type strict och jag går till hemsidan och där står det att man ska sätta på upnp men rutan är fortfarande kvar och jag kommer fortfarande inte in på någon server

Någon som har haft detta eller vet vad jag ska göra ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
började lira MP igår och spelade några timmar men idag när jag skulle köra så står det

your NAT type strict och jag går till hemsidan och där står det att man ska sätta på upnp men rutan är fortfarande kvar och jag kommer fortfarande inte in på någon server

Någon som har haft detta eller vet vad jag ska göra ?

Många tror jag, kolla google. Har för mig att någon postade rätt portinställningar tidigare i den här tråden också.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

en fråga,om jag skulle köpa modern warfare 2 från webhallen. Kan jag då lägga in det på mitt steam account jag vill verkligen ha mina spel på steam..

Visa signatur

Tjenare!

Permalänk

Köpte Modern Warfare 2 Idag!! Grymt spel, inte så bra ännu dock
Någon som vet vart man ändrar sitt namn?

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hitters
en fråga,om jag skulle köpa modern warfare 2 från webhallen. Kan jag då lägga in det på mitt steam account jag vill verkligen ha mina spel på steam..

Ja det är inga problem!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrik4870
Köpte Modern Warfare 2 Idag!! Grymt spel, inte så bra ännu dock
Någon som vet vart man ändrar sitt namn?

Menar du online så gör du nog det genom att ändra i inställningarna till steam.
(skift + tab) sen inställningar sen vänner taben så kan du ändra där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosaluxenburg
jag följer MW2´s multiplayer utveckling eftersom jag tycker produkten som IW slängde på marknaden är usel och då var detta en nyhet som man knappast kunde missa.
Att det sedan finns sweclockers som är sååååååååååå duktiga med datorer men kan varken använder google´s eller forumets sökfunktion det tycker jag är skrämmande.

Jo, det är ju bra att veta vad man ska söka efter också, om man inte ens vet något om konsolen och sedan inte läst hela denna tråden så är det väl för i helvete inte fel att någon lägger upp länken igen. Chilla för fan.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rosaluxenburg
jag följer MW2´s multiplayer utveckling eftersom jag tycker produkten som IW slängde på marknaden är usel och då var detta en nyhet som man knappast kunde missa.
Att det sedan finns sweclockers som är sååååååååååå duktiga med datorer men kan varken använder google´s eller forumets sökfunktion det tycker jag är skrämmande.

Det här forumets sökfunktion är något av det värsta jag stött på när det gäller att hitta saker specifikt, så jag klandrar inte folk för att inte använda den.