Modern Warfare 2 - Inga Dedicated Servers till PC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
Nice ping1111

http://www.modernwarfail2.com/wp-content/uploads/2009/11/ping...

NOT!!! hahah vilket fail spel.

haha lol jag spelar jämt med 100 ping även på cod 4 tycker det går shit bra ja ^^

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

JAg tror man får hitta på ett nytt sätt att hosta på för lagget förstör värkligen spelet, och det är synd då det är så jäklar kul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wingman92
haha lol jag spelar jämt med 100 ping även på cod 4 tycker det går shit bra ja ^^

Ofta?!! Seriös lr , är ju inte spelbart då ju =/

Permalänk
Medlem

spelbart, knappast. kul, JA! som fan. men hoppas snart IW inser att de har gjort fel, (ungefär 3 veckor för sent)

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
Ofta?!! Seriös lr , är ju inte spelbart då ju =/

har alltid haft dåligt internet, då jag bor mitt ute i skogen betalar för 24 mb får bara 11 mb på en väldigt dålig telefonkabel som skarvas för den går av typ 2 gånger per månad så den är bara skarvar kvar av den, jag är van vid 90-100 ping satt för mig är det helt spel bart sätter gränsen vid typ 130 ping då börjar det märkas iallefall i cod4. Jag har faktiskt aldrig haft server lagg på mw 2 förutom 1 gång då när man spawnade så fick alla röd ping men annars gick det sat.:p

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Inaktiv

Av en någon anledning så hade jag aldrig under 100 ping just bara på cod4, och jag märkte aldrig något lagg. det beror ju självklart från spel till spel. Om du skulle ha haft mer än 100 på Css, så skulle man självklart störa sig över lagget.

Permalänk
Medlem

Hade totalt missat det med servrarna, tur nog så var jag för trött för att beställa spelet igår

Aja, bara att vänta på BC2 kommer nästa år, ingen större fara då COD4 håller ännu.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Upptäckt att ett effektivt sätt att få igång en hostmigrering är att förolämpa hostens uppkoppling och dator samt mor/maka/barn. De flesta verkar skämmas och lämna då...

Så glad att jag inte betalat nånting för detta spel

Permalänk
Medlem

Steam-grupp för svenskar!

Tja! Tänkte göra lite reklam om en steam-grupp jag precis startat som alla svenska spelare är välkomna att "joina". I avsaknad av dedikerade servrar har jag låtit skapa en steamgrupp för svenska spelare där vi lätt kan sätta upp privata matcher och lira tillsammans med BRA ping och med förhoppningsvis hyffsade spelare. Vi mixar lagen och spelar med de som finns närvarande för tillfället. Detta är alltså inte tänkt som klanmatcher utan som ett sätt att spela med nytt folk med bra ping och med andra svenskar som vi kan lära känna. Är detta något ni tycker låter intressant så gå med i steamgruppen :
MW2SWE-private

Permalänk
Hedersmedlem

haha fett kul video på hur tur man kan ha ibland med kniven:

http://dailymobile.se/2009/11/16/off-topic-modern-warfare-2-l...

Permalänk
Medlem

Re: Steam-grupp för svenskar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wagjam
text

Jag postade nyligen i den här tråden om en sådan grupp (http://steamcommunity.com/groups/NordicMW2) du har inte lust att komma över med alla era medlemmar? gruppen är för tillfället "Nordisk", men då vi har bara svenska medlemmar så funderar vi på att göra om den till "swe-only" (behöver bara byta namn)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
haha fett kul video på hur tur man kan ha ibland med kniven:

http://dailymobile.se/2009/11/16/off-topic-modern-warfare-2-l...

f0Zk^^ nej men snyggt, men han gör inte om det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wagjam
Tja! Tänkte göra lite reklam om en steam-grupp jag precis startat som alla svenska spelare är välkomna att "joina". I avsaknad av dedikerade servrar har jag låtit skapa en steamgrupp för svenska spelare där vi lätt kan sätta upp privata matcher och lira tillsammans med BRA ping och med förhoppningsvis hyffsade spelare. Vi mixar lagen och spelar med de som finns närvarande för tillfället. Detta är alltså inte tänkt som klanmatcher utan som ett sätt att spela med nytt folk med bra ping och med andra svenskar som vi kan lära känna. Är detta något ni tycker låter intressant så gå med i steamgruppen :
MW2SWE-private

Matchmaking IW hjälper dej hitta en partner genom att ta bort dedikerade serverar å låter spelarna bilda små trevliga grupper som dom kan umgås i... swingers

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

fy vad jag saknar dedi server och den slag gemenskap som utvecklas iom"träffa" samma folk och lira tillsammans, i MWW2 blir du ihopslängd var 15e minut med nytt folk, iom medtta beter sig de flesta som idioter, du kan ju ändå inte blir kicked.
I chatten är det enda man läser fxxxxx laaaaaaaaaaaaaaagg, fxxx off host, och fxxx you x
Hur kul är det? Banorna är strålande men eftersom man ska vänja sig vid nytt folk hela tiden är det även svårt att bygga upp en strategi med sina medspelare.
Alla springer omkring för sig själva i jakt efter några löjliga poäng, det är det enda som räknas.
Jag har inte spelat väldigt många timmar MP men har redan tröttnat lite grann.
MW2s mp del är en total flopp och jag ångrar verkligen att jag inte boykotterade detta skräp.
Jag tror att det dröjer inte länge tills alla förlorar vettet i detta spel och det enda många är ute efter är att fuskar och förolämpar andra och det enda som håller någon slags network funktion vid liv är väl coop delen.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
Nice ping1111

http://img38.imageshack.us/img38/7014/pingnumbers.th.jpg

NOT!!! hahah vilket fail spel.

Hur har dom fått fram Pingsiffrorna? Vad jag vet kan man inte få fram dem. Däremot kan man fixa 10 staplar istället för 4.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
MW2 SP är ju bara så grymt snyggt och medryckande att det vore idioti att avstå av principskäl. Visst, IW fokuserar på konsolerna och vi kan bara gilla läget. En bojkott är som en fis i rymden i samanhanget. Att vara bitter hjälper inte...

Fick uppleva rubbebanding och host migration igår. Säg något ont som inte har någont gott i sig. På t.ex CS:S kastas man ut om servern/värden dör, här flyttas man till en friskare värd.

Makarow dog ju inte (?) så uppföljare är väl mer eller mindre given?

Dold text

Tack för Spoilern DU!

Spelade spelet lite igår och det var ingen bra upplevelse, mestadels för att jag fick "strict" NAT-options, men det ordnade sig efter jag googlat efter vilka portar som ska öppnas, dåligt av IW att inte skriva vilka portar som krävs.

Ska prova mer i helgen, tror det kan bli roligt, jag och 10 andra på jobbet har börjat lira. Smidigast är nog om man skapar en Steam-grupp för dem man vill spela med.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Hej är det mågon som testat mp i offline..??..om det uverhuvtaget går...??..tängte mest på lan utan internetuppkoppling då....???

Permalänk
Medlem

Ett spel där man själv inte fattar hur man joinar multiplayer-spel är tyvärr ett misslyckat spel. Har läst på om NAT-portar och nu har jag NAT: Open.
Hur i hela fridens namn kommer jag då igång med att spela?
Jag vill inte hosta själv så hur joinar jag någon annans spel?

Dedikerade servers, ja tack...

MVH
// Kevin

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
Ofta?!! Seriös lr , är ju inte spelbart då ju =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixz92
spelbart, knappast. kul, JA! som fan. men hoppas snart IW inser att de har gjort fel, (ungefär 3 veckor för sent)

Jag har alltid spelat med 100 ping, fast på skyttegrav svenska server kanske 70.. men ofta 100 och brukar alltid ligga på toppen på bra servrar.. så jag med 70-100 ping äger er alla som "inte kan lira över 20 etc".

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-k0rf
hur joinar jag någon annans spel?

Find game.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Hur har dom fått fram Pingsiffrorna? Vad jag vet kan man inte få fram dem. Däremot kan man fixa 10 staplar istället för 4.

Tack för Spoilern DU!

Spelade spelet lite igår och det var ingen bra upplevelse, mestadels för att jag fick "strict" NAT-options, men det ordnade sig efter jag googlat efter vilka portar som ska öppnas, dåligt av IW att inte skriva vilka portar som krävs.

Ska prova mer i helgen, tror det kan bli roligt, jag och 10 andra på jobbet har börjat lira. Smidigast är nog om man skapar en Steam-grupp för dem man vill spela med.

jag kör med NAT porten stängd för jag vill inte hosta servern då jag har itne tillräckligt internet uppkoppling, dock jag ligger jämt på topp 5 på nästan alla servrarna

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wingman92
jag kör med NAT porten stängd för jag vill inte hosta servern då jag har itne tillräckligt internet uppkoppling, dock jag ligger jämt på topp 5 på nästan alla servrarna

Bara för att du har open behöver du inte hosta.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Gillar själv spelet skarpt. Lirar igenom alla spec ops missions med brorsan just nu, hur kul som helst. Har även lirat lite online, och jag tycker det är helskönt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
Ofta?!! Seriös lr , är ju inte spelbart då ju =/

100 ping är ju inte ens mycket.
Går det över 150 börjar det bli ospelbart.

(Jag har 47 ping normalt)

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-k0rf
Ett spel där man själv inte fattar hur man joinar multiplayer-spel är tyvärr ett misslyckat spel. Har läst på om NAT-portar och nu har jag NAT: Open.
Hur i hela fridens namn kommer jag då igång med att spela?
Jag vill inte hosta själv så hur joinar jag någon annans spel?

Dedikerade servers, ja tack...

MVH
// Kevin

Intressant att man måste hålla på och öppna portar och grejer för att spelet ska fungera ordentligt. När en av anledningarna till att IW bytte till IWnet och tog bort dedi servrar var, enligt dem själva, att det var för svårt för casual spelaren att hitta en server att spela på i de äldre spelen.

De menar att de personer som inte är smarta nog att kunna välja en server i en serverlist och hoppa in där och spela, är duktiga nog att öppna portar och grejer i sin router?

BaH!

Känns återigen att IW bara tänker på hur mkt deg de kan dra in på DLC osv.
Resten av deras förklaringar är bara för att det "ska" låta bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av selago
Intressant att man måste hålla på och öppna portar och grejer för att spelet ska fungera ordentligt. När en av anledningarna till att IW bytte till IWnet och tog bort dedi servrar var, enligt dem själva, att det var för svårt för casual spelaren att hitta en server att spela på i de äldre spelen.

De menar att de personer som inte är smarta nog att kunna välja en server i en serverlist och hoppa in där och spela, är duktiga nog att öppna portar och grejer i sin router?

BaH!

Känns återigen att IW bara tänker på hur mkt deg de kan dra in på DLC osv.
Resten av deras förklaringar är bara för att det "ska" låta bra.

Ja det är helt värdelöst. Spelet funkar fastän man inte har sina portar öppna, men om man inte göra det så kan man inte hosta t.ex. Och det vill jag absolut då jag har en 100/100 lina. Korkat och uruselt system. Men när det fungerar så fungerar det bra (om hosten har en hyffsad lina)

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
100 ping är ju inte ens mycket.
Går det över 150 börjar det bli ospelbart.

(Jag har 47 ping normalt)

100 ping är mycket för dom som lirar med 15-35 vanligtvis.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån men.. spelar man med 100 i ping då är ju man ju fan i mig dum i huvudet!
Man undrar ju va fan folk tänker med när de hoppar in på en server med över 1100 i ping!??!?

Nu kommer ju säkert någon kommentera i stil med "jag tycker det går jättebra att spela med över 100 i ping"
Då är det troligen för att du är kass!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Inte för att vara sån men.. spelar man med 100 i ping då är ju man ju fan i mig dum i huvudet!
Man undrar ju va fan folk tänker med när de hoppar in på en server med över 1100 i ping!??!?

Nu kommer ju säkert någon kommentera i stil med "jag tycker det går jättebra att spela med över 100 i ping"
Då är det troligen för att du är kass!

Nu är du redan en "sån"

Verkar som att du sitter på världen snabbaste uppkoppling! 1Gbits upp 1Gbits ner kanske??

Jag spelar CoD4 lagom mycket och har 8Mbits lina från Tele2 och jag får oftast 50 till 110 i ping men märker inte så mycket skillnad om det börjar bli segt eller annat. Personligen tycker jag att allt över 150 till 200 kan bli jätte ospelbart ibland. Sen spelar jag också L4D2 med dess kassa matchmaking och oftast kommer jag in på servrar där jag har runt 150 till 200 men det går att spela ändå sen finns det självklart bättre servrar där jag har endast 25 i ping.

Inte alla sitter på 100Mbits lina och jag vet att man inte ens behöver som mycket bredband för att kunna spela online spel stabilt. Sen är man ju absolut inte DUM i huvud som du påstår att man är om man spela med 100 i ping så jag tycker att du får hålla det otrevliga för dig själv om du inte har ett bättre sätt att uttrycka dig på.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Nu är du redan en "sån"

Verkar som att du sitter på världen snabbaste uppkoppling! 1Gbits upp 1Gbits ner kanske??

Jag spelar CoD4 lagom mycket och har 8Mbits lina från Tele2 och jag får oftast 50 till 110 i ping men märker inte så mycket skillnad om det börjar bli segt eller annat. Personligen tycker jag att allt över 150 till 200 kan bli jätte ospelbart ibland. Sen spelar jag också L4D2 med dess kassa matchmaking och oftast kommer jag in på servrar där jag har runt 150 till 200 men det går att spela ändå sen finns det självklart bättre servrar där jag har endast 25 i ping.

Inte alla sitter på 100Mbits lina och jag vet att man inte ens behöver som mycket bredband för att kunna spela online spel stabilt. Sen är man ju absolut inte DUM i huvud som du påstår att man är om man spela med 100 i ping så jag tycker att du får hålla det otrevliga för dig själv om du inte har ett bättre sätt att uttrycka dig på.

Sj har man ju 100mbit! Skulle aldrig gå ner i hastigheten heller, rätt schysst när man lirar på amerikanska serverar.

Och ang L4D, allt över 120 ping i spelet får ju AIn att dö långt efter att man skjutit dom m.m.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Även om du har 1000Gbit så betyder det inte att du har låg ping bara för det, utan det är routingen som styr det.

Verkar som en del borde lära sig skillnaden mellan Ping och Bandbredd.

Visa signatur

"Signatur"