Modern Warfare 2 - Inga Dedicated Servers till PC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixz92
om konsolen är borta förlorar vi:

cg_drawFps (se fps)
com_maxfps (ändra maxfps till e.x 125 som är en sweetspot i quake-enginen)
cg_fov ( ändra field of view, dvs hur stort "synfält" du vill ha)
record (recorda demos)
cl_maxpackets (asbra command för optimering)
snaps (samma som ovanstående)

som modder och som competetive gamer känner jag mig r*vkn*llad av Infinity Ward...

satt timtal och gjorde maps, och configs osv, sen detta :/ undrar ifall man kan aktivera consolen via genvägen, kan nån prova? i genvängen sätt

[ "PATH TILL MW2" +set monkeytoy 0 +seta monkeytoy 0 ]

prova sedan att starta spelet, och ta upp consolen, funkar detta har ju IW gjort en rejäl miss.

Vad jag hört så är det bara com_maxfps som går att ändra. Helt jävla värdelöst med andra ord.

Permalänk
Medlem

Detta är ju grymt... Alla videorecensioner jag har hittat på mw2 för PC är gjorda med Xbox360 versionen... Kanske därför alla ger fullpott i sina recensioner...

*Gah* det är så man blir illamående på riktigt.
Nån här som spelat det och kan ge en nyanserad bild av hur illa det är att spela MP utan dedi servrar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
Vad jag hört så är det bara com_maxfps som går att ändra. Helt jävla värdelöst med andra ord.

hur ska man ändra maxfps utan console? provade du det jag skrev?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Ska vi gråta eller skratta?

HOLY FUCKING SHIT.

Multiplayer gaming on the brink of 2010.

Alltså.... seriöst.

http://img4.imageshack.us/img4/3735/1257796143185.jpg

Ofyfan, är det där PC-versionen?!
Vafan äre för portning? Operation Flashpint 2.1.

Lite jobbigt att läsa när folk skriver "lol ni gråter för ni inte har dedikerade servrar lololol, vad spelar det för roll?!111ett"

Konstigt när ni setat med en sketen konsoll hela livet och tryckt "Find game" för att lira med random folk du inte har en aning om vilka det är och på en random server från Nya Zeeland.

Dedikerade servrar är enligt mig det Viktigaste i multiplayer spel på PC.
Ser absolut INGEN som helst glädje alls i att trycka "Find game" och spela på någon random server? Vad får man ut av det, mer än lite casual-gaming.

Nej, jag vill ha en mogen server utan idioter på MW2 som heter "Pull's Gamers 1#" och en hemsida pulls-gamers.se där alla vi, svenskar, hänger och snackar imellanåt när vi inte spelar MW2. Varför inte slänga in ett internt rankingsystem på servern också? sen vill jag att vi ska kunna ha en poll på hemsidan där vi röstar in och ut banor vi vi ha på våran server.

Ni lär säga "Men skit i spelet då om det inte passar?". Natruligtvis ska jag det, men jag tycker alltför många PC-spel nu för tiden, som man sett fram emot, bara är stinkande portningar av pengarkåta speltillverkare. Jag ser heller ingen ljusning, tvärtom, det blir betydligt mycket värre. Måste yttra mig, kan inte hålla mig.

/start_flame 1

Finns det ens consol i MW2?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixz92
om konsolen är borta förlorar vi:

cg_drawFps (se fps)
com_maxfps (ändra maxfps till e.x 125 som är en sweetspot i quake-enginen)
cg_fov ( ändra field of view, dvs hur stort "synfält" du vill ha)
record (recorda demos)
cl_maxpackets (asbra command för optimering)
snaps (samma som ovanstående)

som modder och som competetive gamer känner jag mig r*vkn*llad av Infinity Ward...

satt timtal och gjorde maps, och configs osv, sen detta :/ undrar ifall man kan aktivera consolen via genvägen, kan nån prova? i genvängen sätt

[ "PATH TILL MW2" +set monkeytoy 0 +seta monkeytoy 0 ]

prova sedan att starta spelet, och ta upp consolen, funkar detta har ju IW gjort en rejäl miss.

Vissa går att ändra i alla fall via config filen men det går inte att ändra foven och drawFPS men dem andra går att ändra

Jag blev faktist väldigt positivt överaska av spelet har inte laggat nått och hittills så har jag inte fått Host migration (!)

Även om det inte kommer att gå att spela competetive så är det ett väldigt bra public spel.

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem

SP delen är ljuvlig, helt fantastisk(mkt bättre än på konsolerna, testade lite på en PS3á), MP delen är faktiskt helt ok, mkt bättre än vad jag trodde & det är hyfsat smidigt att fixa så man kan spela med andra i klanen. 16 banor är det trots allt och de är väldigt omväxlande. du kan tex nu ha både ljuddämpare och tex ACOG sikte med hjälp av en perk vilket iaf jag saknade i 4án, en kombination av 4án & 6án hade varit det bästa 4án server hantering så hade det varit 12 stjärnor av 5 men nu är det mer 4/5.

Visa signatur

Dator 1 i7 920 @ 3,2 ghz, GTX480
Dator 2 Phenom II 940 @ 3 ghz, GTX280

Permalänk

Det jag saknar är att se pingen. Efter en koll på killcamen så ser man att man sköt i luften medan den andre killen sprang rakt fram och knivade mig.

Som jag fattar matchmakingen så är alla servrar som pingar under 100 en bra match men som sann FPS spelare så måste man iaf hålla under 50 för att man ska ha en chans att skjuta springande fiender.

Permalänk

Lite kul är det att det redan finns cheats som VAC inte hittar.
Det måste vara riktigt kul att hamna på en server där det finns hackers och veta att ingen på servern kan göra ett skit åt det.

Edit: tog bort länken då de länkade till stället man kan ladda ner möget i videon. Men de som vill se vet antagligen vad man ska söka efter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735
Det jag saknar är att se pingen. Efter en koll på killcamen så ser man att man sköt i luften medan den andre killen sprang rakt fram och knivade mig.

Som jag fattar matchmakingen så är alla servrar som pingar under 100 en bra match men som sann FPS spelare så måste man iaf hålla under 50 för att man ska ha en chans att skjuta springande fiender.

Full stolp och helt grön är ca 100ms , tre av fyra ungefär 130ms , två av fyra minst 160ms och en röd minst 300

Permalänk
Medlem

4 stolpar ~100 eller mindre, 3 stolpar ~200 2 stolpar ~300, 1 stolpe 400+

har kollat i cod4, efterssom det går att sätta i med console command.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

Grymt bra spel har inte hunnit testa SP än men MP har jag kört en hel del med bra resultat trots att det inte är några dedikerade servrar.

Är inga problem att spela med polare bara att bjuda in dom. Sen så hoppar den som hostat ur eller att det blir något annat strul så utses en ny host på några sec.

Jag har bara fått gröna stolpar 4st när jag lirat så det kan jag heller inte klaga på.

Dock så hoppas jag ändå att BF liren som kommer får dedikerade servrar, även om detta system funkar bra och är värt dom 399kr spelet kostar.

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem

Hur gör man addar vänner? Aldrig behövt det eftersom jag alltid spelat på dedikerade servrar... är det SteamID som man lägger till, eller nicket?

Permalänk
Medlem

Stoplarna fungerar såhär:
4 = upp till 100 ms
3 = upp till 200ms
2 = upp till 300 ms
1 = över 300 ms

Maxtaket när den letar efter spel i matchmaking är 800 ms.
Går modda cfg:n så man ser bättre vilken ping man har:
• Navigate to the folder: 'program files\steam\steamapps\common\call of duty modern warfare 2\players' and open the file config_mp.cfg

• Change scoresping_interval from 100 to 20, and maxbars from 4 to 10 (10 is the max).

• If I'm interpreting things correctly, this means that each of the 10 bars represents 20ms, with full green being 20ms or lower, and 1 red being 200ms or higher.

• The host is immediately obvious, he's the guy with 0-20 ping (full green).

Det här spelet är lol. ni som inte känner av pingen när den går över 70 är antingen sega eller så har ni inte spelat så mycket. Hitdetection laggar efter och inte alls ovanligt med rubberbanding.

IW misslyckades...

Permalänk
Medlem

9vs9 max och inga dedikerade servrar lär ju göra att många avvaktar med detta spel eller till och med struntar i det. Känns som flera stora besvikelser där.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
fy fan vad värdelöst att man ska ladda ner 16GB för att installera spelet NÄR jag redan har 2 st skivor som jag har köpt..riktigt sinnesjukt...Luktar amatörer lång väg

Amatörer är dom som tror dom måste ladda ner allt via steam när dom har skivorna

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Pingen är verkligen för hög, hamnar ofta i spel där jag har 3 staplar och det märks rejält. 4 är det enda som känns okej att spela. Det värsta är trots allt fortfarande att hardcore bara finns i två game modes

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
9vs9 max och inga dedikerade servrar lär ju göra att många avvaktar med detta spel eller till och med struntar i det. Känns som flera stora besvikelser där.

Ja, jag själv är en av dessa. Eller rättare sagt: Jag har totalbojkottat spelet och kommer att invänta BF1943 samt BFBC2 till PC:n istället. Håller tummarna för att DICE inte sviker mig nu!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Amatörer är dom som tror dom måste ladda ner allt via steam när dom har skivorna

Hade inte så mycket val eftersom den gjorde det automatiskt och jag fick inte göra på något annat sätt...

Permalänk
Medlem

Jag är också besviken på IF för att de tagit bort massa bra verktyg för alla PC-spelare och gjort allt "enkelt".
Som tur är så märks portningen bara i menyerna, inte i gameplayet...

Jag har spelat en del online och lyckats ta mig till rank 25 än så länge och jag har faktiskt haft jävligt kul på vägen dit. Casual gamer som man är så har jag inte direkt haft jättestora problem med "find servers"-funktionen, jag har alltid hittat bra hosts och haft schysst ping o.s.v.
Jag hade dock såklart föredragit samma system som i CoD4....

Perks, vapen och kill streakbonusar är som en våt dröm för den vapenkåte så det är synd att IF valt att göra såhär med dedicated servers etc... riktigt synd. Tyvärr så köper ju många spelet ändå, så IF skiter väl i vilket.

Visa signatur

|Antec900|GA-890GPA-UD3H|PhenomII 965 BE|
|8GB Vengeance LP DDR3|HD5870|X25-M 80GB|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hittebarnet
Lite kul är det att det redan finns cheats som VAC inte hittar.
Det måste vara riktigt kul att hamna på en server där det finns hackers och veta att ingen på servern kan göra ett skit åt det.

Edit: tog bort länken då de länkade till stället man kan ladda ner möget i videon. Men de som vill se vet antagligen vad man ska söka efter.

Läste på IW forumet att PB har ju flera års erfarenhet av IW äldre grafikmotorer och därför kan de sätta stopp på många cheats betydligt fortare än vad VAC kan, VAC vet ju inte ett skit om dessa cheats så just nu tar de gamla COD4 cheats, kodar om lite och sen har de ett fullt fungerande cheat som VAC inte kommer ta på bra länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Ja, jag själv är en av dessa. Eller rättare sagt: Jag har totalbojkottat spelet och kommer att invänta BF1943 samt BFBC2 till PC:n istället. Håller tummarna för att DICE inte sviker mig nu!

Ja jag hoppas på dem också. Hade det inte varit för att det är så vanligt med fusk och dåligt med underhåll från ea hade jag nog fortfarande kört deras många år gamla lir så som bf2142 mfl.

Jag hade dock fel om att många skulle avvakta mw2, tror det bara gäller gamers som läser på lite grand. Om blaskan aftonbladet har rätt så är det ju en stor försäljningssuccé.. jag finner det riktigt underligt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forss
Läste på IW forumet att PB har ju flera års erfarenhet av IW äldre grafikmotorer och därför kan de sätta stopp på många cheats betydligt fortare än vad VAC kan, VAC vet ju inte ett skit om dessa cheats så just nu tar de gamla COD4 cheats, kodar om lite och sen har de ett fullt fungerande cheat som VAC inte kommer ta på bra länge.

Men PB suger ju balle när det gäller detection av cheats. Man får inte ha program som Netlimiter igång om man ska spela ett PB spel online.
Sedan installeras PB som spyware och har du anti-virus eller liknande så blockar den automatiskt PB, men eftersom PB inte säger att den ska installeras i bakgrunden blir det bara problem.

Det finns många saker med PB som det är enorma problem med. Men VAC har jag aldrig haft problem med.
Jag har fullt förtroende att VAC kommer fungera bättre än PB i framtiden.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Kul hur så många säger att de ska bojkotta spelet och allt om de inte inför dedicated och skippar IWnet.

Så blir spelet ändå mest sålda
http://www.e24.se/lifestyle/prylar/artikel_1683359.e24

Och det här var också kul

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Kul hur så många säger att de ska bojkotta spelet och allt om de inte inför dedicated och skippar IWnet.

Så blir spelet ändå mest sålda
http://www.e24.se/lifestyle/prylar/artikel_1683359.e24

Och det här var också kul
http://i34.tinypic.com/fldaon.jpg

Funkade ju nästan ^^

Vad kan man skylla på? Deras morsor köpte CoD åt dom?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Kul hur så många säger att de ska bojkotta spelet och allt om de inte inför dedicated och skippar IWnet.

Så blir spelet ändå mest sålda
http://www.e24.se/lifestyle/prylar/artikel_1683359.e24

Och det här var också kul
http://i34.tinypic.com/fldaon.jpg

Som sagt många hycklare där =/ synd att en del PC spelare väljer att stödja sånt här jävla skit :(, sen angående rekord så är de mesta sålda spelen på 360/ps3 och där visste man ju att det skulle slå rekord, har inte sett några siffror på PC versionen än men gissar på att den inte är i närheten lika stor som konsol delen. Så det där med rekord bla bla är ju bara löjligt imo. Menar GTA IV släpptes ju inte till PC först efter lång tid så.

Sen är det väl väntat att PC versionens snittbetyg är lägre med tanke på att de tagit bort i princip allt från den.

PC, Gamespot, Critic score 8.5

Gamespot, User Score, 5.5

Metacritic PC, 89

User score 1.5

Konsol versionerna får ju fullpoängare överallt typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Kul hur så många säger att de ska bojkotta spelet och allt om de inte inför dedicated och skippar IWnet.

Så blir spelet ändå mest sålda
http://www.e24.se/lifestyle/prylar/artikel_1683359.e24

Och det här var också kul
http://i34.tinypic.com/fldaon.jpg

4.7 Miljoner ex sålda än så länge lol...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av harman
...synd att en del PC spelare väljer att stödja sånt här jävla skit

MW2 SP är ju bara så grymt snyggt och medryckande att det vore idioti att avstå av principskäl. Visst, IW fokuserar på konsolerna och vi kan bara gilla läget. En bojkott är som en fis i rymden i samanhanget. Att vara bitter hjälper inte...

Fick uppleva rubbebanding och host migration igår. Säg något ont som inte har någont gott i sig. På t.ex CS:S kastas man ut om servern/värden dör, här flyttas man till en friskare värd.

Makarow dog ju inte (?) så uppföljare är väl mer eller mindre given?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
MW2 SP är ju bara så grymt snyggt och medryckande att det vore idioti att avstå av principskäl. Visst, IW fokuserar på konsolerna och vi kan bara gilla läget. En bojkott är som en fis i rymden i samanhanget. Att vara bitter hjälper inte...

Fick uppleva rubbebanding och host migration igår. Säg något ont som inte har någont gott i sig. På t.ex CS:S kastas man ut om servern/värden dör, här flyttas man till en friskare värd.

Makarow dog ju inte (?) så uppföljare är väl mer eller mindre given?

Aja du får tycka vad du vill men att man bara accepterar sånt här obegripligt för mig. Om alla skulle markera och ge fan i att köpa det skulle kanske IW börja tänka till och kanske "det här kanske i var en bra ide"? Men så länge folk köper skiten så kommer ju dom inte ändra sig. Sen så tycker jag sp är ovesentligt här, det är mp man vill spela. Jag köper iaf inte rena sp spel.

Det blir säkert ett till spel, konsol only lär det vara också skulle jag tro. Lika bra det också så man slipper rena konsol spel som bara är portade till PC. Så jävla trött på sånt nu faktiskt, kvaliteten på pc spel nuförtiden bara sjunker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Ofyfan, är det där PC-versionen?!
Vafan äre för portning? Operation Flashpint 2.1.

Lite jobbigt att läsa när folk skriver "lol ni gråter för ni inte har dedikerade servrar lololol, vad spelar det för roll?!111ett"

Konstigt när ni setat med en sketen konsoll hela livet och tryckt "Find game" för att lira med random folk du inte har en aning om vilka det är och på en random server från Nya Zeeland.

Dedikerade servrar är enligt mig det Viktigaste i multiplayer spel på PC.
Ser absolut INGEN som helst glädje alls i att trycka "Find game" och spela på någon random server? Vad får man ut av det, mer än lite casual-gaming.

Nej, jag vill ha en mogen server utan idioter på MW2 som heter "Pull's Gamers 1#" och en hemsida pulls-gamers.se där alla vi, svenskar, hänger och snackar imellanåt när vi inte spelar MW2. Varför inte slänga in ett internt rankingsystem på servern också? sen vill jag att vi ska kunna ha en poll på hemsidan där vi röstar in och ut banor vi vi ha på våran server.

Ni lär säga "Men skit i spelet då om det inte passar?". Natruligtvis ska jag det, men jag tycker alltför många PC-spel nu för tiden, som man sett fram emot, bara är stinkande portningar av pengarkåta speltillverkare. Jag ser heller ingen ljusning, tvärtom, det blir betydligt mycket värre. Måste yttra mig, kan inte hålla mig.

/start_flame 1

Finns det ens consol i MW2?

Couldn't agree moore. Att dissa ded-servrarna är att totaldissa sin community och DET är dumt, för vilka är det som tillhandahåller stabila servrar, på linor som är gjorda för att hosta på (och inte Telias jävla 8/1-linor) på maskiner som inte gör något annat än just server-hosting och handhas av folk som vet hur sån't ska göras? Jo, det är communityn. Screw you IW, det blir inget MW2 för mig så länge ni inte skärper till er jävla konsol-konvertering..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
9vs9 max och inga dedikerade servrar lär ju göra att många avvaktar med detta spel eller till och med struntar i det. Känns som flera stora besvikelser där.

Verkar inte som det. Ca 8miljoner sålda exemplar hittils bara i USA och UK. Folk som gnäller på inga dedikerade servrar missar en hel del..fast vi vet ju att alla som gnäller om det sitter o lirar det just nu i alla fall och tycker det är kul

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer