Permalänk
Medlem

Du skulle gjort fläkt fästet mer aerodynamiskt så får du ut mer av fläkten och ljudnivån blir lägre.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Hmm, det har du nog rätt i faktiskt... men ska det göras åt båda hållen?

Permalänk
Medlem

Ganske nice. Tycker du borde gjort chassiet i metall dock -.-'
Men men. Tycker också du borde sattsa på den senare idéen med fläktarna. 3p, än....

Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt med fläktarna alltså! Kudos on you!

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen hur fläktarna undertill är fästa på det där viset, diagonalt. Jag hatar chassibyggen av trä för att resultatet som presenteras oftast är så otroligt fult, detta är raka motsatsen! Seriöst och snyggt. Bra jobbat!

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

ett av dom bästa på länge, på swec!

Permalänk

Kan hålla med om att skruvskallarna är snygga, men M5 har ju en gängstigning på 0.8mm och träskruv har ju säkert runt 2mm. De bör inte bita alls lika bra som "riktiga träskruv".
Fast du kanske har limmat ordentligt?

Permalänk

undra hur fläktarna påverkar varandra när det är öppet mellan dom då den korta tunneln brukar vara ganska viktig på en fläkt. dessutom ju närmre kanten vingarna är ju bättre prestanda. att de kommer vispa in luft är ju klart men hur effektivt. snyggt är det iallafal om det blir bra

Permalänk
Medlem

fifan va sniggt diggar det stenhårt.

Lösningen av fläktarna var svinsnyggt.
keep up.

Permalänk
Medlem

detta ska följas med glädje:)

Permalänk
Medlem

Tackar !

Det där med fläkthålen, att de ska vara konade och att fläktbladen ska vara så nära kanten som möjligt säger ju lite emot varandra.. Vanligtvis är de inte så mycket konade och den här t.ex är det ju inte alls: Noctua 140mm Edit: eller jo, men jävligt lite
Sen hur bra det funkar när det är öppet mellan fläktarna får vi se ^.^

Permalänk

Najs, vad blir det för komponenter ?

Visa signatur

Intel Core i7 860 2.8GHz | Gigabyte GA-P55-UD4 | 4GB DDR3 1333Mhz | 1TB Hårddisk | ATI Radeon HD5770 1GB | Fractal Design Newton R2 650W modulär |
Kabinett
Antec Three Hundred | Windows 7 Home Premium 64-bit |

Permalänk
Medlem

om du tycker att limmet på fläktarna ser konstigt ut så kan du ju sätta ngn form av svart lapp eller ngt precis över fläktfästet det borde ju inte synas så mycket för det var ju häftigt att man kunde se igenom så jag tycker nog det hade förstört lite att frosta dom.. men annars är det ett väl genom tänkt bygge som ska bli skoj att följa Mvh Sleten

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

Jävla häftigt med dvdn

Visa signatur
Permalänk
Medlem

sweet! med dvdn. kör på de. ;P

Permalänk

Tycker också du ska köra på den dvd lösningen
Kul projekt, inget är som vanligt (Y)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Diggar dvd-lösningen!

Permalänk

Tummen upp för finurlig dvd-lösning!

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Riktigt smart dvd lösning, kommer nog att bli sweet du får nog nästan spela in en video när du e klar med bygget så man får se xD

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag säger som många andra, DVD-lösningen<3

Visa signatur

Antec 300 @ fem fläktar - Corsair XMS2 800MHz 4GB - XFX 9800 GT 512Mb - Phenom x4 9950be 2600Mhz @ 3015Mhz + Scythe Ninja Mini rev. B - Asus M3A78 - Silver Power 600W - HDD: 320gb + 500gb

Permalänk
Medlem

shiat vilken fantasi hehe snyggt det där med dvd läsarn

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk

Snyggt med DVD-lösningen. Hoppas det blir bra exekverat också. Lite fundersam eftersom med tanke på "kanten" på plywood skivan som nog kan kännas lite tjock när du ska plocka ut skivan. Kanske slipa av kanterna så att det blir "backe" in mot skivan?

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

Om du vill ha plexit riktigt klart så kan du prova att värma det litegran med en gasolbrännare! kan eventurllt gå med tändare också men tror att det bara blir sotigt.
Går ju att slipa med tillräckligt fint slippapper också och polera det på något sätt

Mycket fint projekt btw!

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk

Vilken färg har du tänkt att ha på bygget? Insidan ska också målas hoppas jag och det skulle bli skitsnyggt om du sleevade fläktkablarna och alla de andra kablarna som kommer att bli

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Har provat att smälta ytan sådär med gasolbrännare, det blir klart men inte så jämnt liksom. Ska se om jag kan våtslipa och polera det snyggt.

Hela lådan ska vara blank svart, ska försöka göra pianolack liknande yta. Har redan börjat med att sleeva fläktkablarna, men tyvärr köpte jag fel mått på kabelstrumpor så vi får se hur mycket det räcker till.

Permalänk
Medlem

Väldigt frän ide. Med tanke på att jag bara hade G i träslöjden i skolan (ja, fy skäms på mig) så är det dock inget bygge som jag själv skulle försöka mig på:p
Häftig katt också btw;)

Visa signatur

http://thegamingground.com - Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!

Permalänk
Medlem

Jag håller också på lite i Sketch Up. Och de jag undrar är hur du gjorde dem fläktarna i din sketch up skiss?

Permalänk
Permalänk
Casemod-mästare

7p för att kablarna inte sleevas enskilt annars hade det blivit en 9:a

Permalänk

Måste säga att du har många fina lösningar för saker och ting

Visa signatur

I am Extrazz.